Így lesz könnyen kezelhető minden céges határidő

Céges határidő

Adók, járulékok, orvosi alkalmassági érvényességek, próbaidők. Az ember feje is belesajdul, hány tucat határidőt kell fejben tartani (és betartani) egy cég életében minden hónapban és évben. Ezek között vannak olyanok, amik némi rugalmassággal bírnak, a NAV felé fennálló kötelezettségek tekintetében azonban nincs pardon. A céges adóbevallások határideje 2023-ban is sok gondot és hatalmas káoszt okozhat, ha nem találsz ki egy hatékony módszert a kezelésükre.

A legfontosabb céges határidők 2023-ban

Céges határidők
Mielőtt rátérnénk a határidők kezelésére, vegyük számba, mely napok számítanak különösen fontosnak egy cég életében. Minden cégforma más és más, ezért eltérő határidők és bevallási kötelezettségek keletkeznek egy kft., egy zrt. vagy egy egyéni vállalkozó esetében. A legfontosabb adóbevallási dátumok a következők:

Társasági adó

  • Tárgyévet követő május 31.

Éves beszámoló

  • Tárgyévet követő május 31.

Kisvállalati adó (KIVA)

  • Negyedévet követő 20. nap (bevallás)
  • Tárgyhót követő 20. nap (befizetés)

Kisadózók tételes adója (KATA)

  • Tárgyévet követő február 25.
  • Kata befizetés határidő: tárgyhónapot követő hónap 12.

Egyszerűsített vállalkozói adó (EVA)

  • Bevételi nyilvántartást vezetőknek: tárgyévet követő február 25.
  • Kettős könyvvitelt vezetőknek: tárgyévet követő május 31.

Személyi jövedelemadó (SZJA)

  • Tárgyévet követő május 20.
  • Vállalkozók, illetve áfa-kötelesek: tárgyévet követő február 25.

Járulék bevallás és járulék befizetési határidő

  • Tárgyhót követő 12. nap

Cégautóadó

  • Negyedévet követő 20. nap

Havi áfa fizetés határideje

  • Tárgyhót vagy negyedévet követő 20. nap
  • Éves bevallóknak: február 25.

Már ez sem kevés, de ezek csak az állam által előírt határidők. A vállalkozásodnak ennél sokkal-sokkal több határidővel kell megbirkóznia minden hónapban. Minden munkavállalóhoz egy rakás dátum kapcsolódik: mikor jár le a szerződése és az orvosi alkalmasságija, mikor van az évfordulója a cégnél. A beszállítókkal és partnerekkel is rengeteg megjegyzésre váró dátum jár együtt. Ahogy persze az ügyfelekkel, a számlázással vagy éppen az irodabérléssel is.

A MiniCRM-mel sosem késtek le egyetlen dátumot sem

Minden adat és dátum egy helyen

Egy CRM-rendszert kifejezetten ügyféladatok tárolására és kezelésére terveznek (igaz, ennél egy modern szoftver már sokkal többet tud). Egy-egy ügyfélhez töméntelen mennyiségű határidő tartozik már az első perctől kezdve. Nem véletlen tehát, hogy a CRM-ek elképesztően hatékonyak a határidők kezelésében. Alap, hogy minden ügyfél minden határideje egy külön adatlapon szerepel, de ez csak a jéghegy csúcsa.

Ugyanis a partnerekhez, a kollégákhoz is felvehetsz tetszőleges határidőt, méghozzá konkrét felelőssel. Vagy fordítva, a kollégához rendelheted a saját határidőit. Így például a könyvelő látni fogja az összes adózással kapcsolatos dátumot, míg a HR-es a toborzáshoz tartozókat. A CRM pedig automatikusan kiosztja számukra a feladatokat, amikor eljön az ideje.

Mindenki a saját határidejének kovácsa

Egy céges Google Naptár pillanatok alatt áttekinthetetlen lesz, ha mindenki elkezdi beleírni a teendőit. Még ha színekkel próbálod variálni a dolgot, akkor is garantált a káosz. Ráadásul miért kéne mindenkinek minden határidőt látnia? Van belőle mindenkinek bőven elég! A rugalmasság ugyanakkor mégiscsak fontos: ha szükség van rá, igenis lássa az egyik csapat a másik főbb dátumait.

A MiniCRM-ben alapesetben mindenki a saját feladataihoz tartozó határidőket látja, de semmi akadály nincs annak, hogy bármelyik teendőt szemügyre vegye, és megnézze a határidőket. Így a rendszer egyszerre segít rendet tenni a naptárkavalkádban, miközben biztosítja a cégen belüli információáramlást (információ-elárasztás nélkül).

Emlékszel?

Amit az alábbi képen látsz, az az én feladatom kártyája a MiniCRM-ben, ami ennek a blogcikknek a megírását jelzi. Minden feladat ilyen kártyákon kezelhető, és ahogy látod, rajta van, hogy kié a feladat és mikorra kell elvégezni. Nekem ezt a cikket január 11-ére kellett megírnom. Mi történik, ha elfelejtem? Nos, nem tudom elfelejteni, mert reggel kapok egy e-mailt, hogy ez a feladat ma rám vár. Ha pedig még ezek után sem foglalkozok vele, akkor lejárt teendőként folyamatosan értesít majd a rendszer. Lehetetlen, hogy ne kezdjek vele valamit.

Céges határidő MiniCRM

Ez a feladat csak az enyém, egyedül az én nevem szerepel a kártyán. De nincs akadálya, hogy további kollégákat adjak hozzá, akik szintén emlékeztetőket kapnak majd a határidő közeledtével. Ez csak egy blogcikk megírása, de egy ilyen kártyán bármi szerepelhet: fizesd be a társasági adót, készítsd el az éves beszámolót, vedd fel a kapcsolatot a NAV-val.

Magától végzi a feladatokat

Nem, a blogbejegyzést nem írja meg magától, ott azért még nem tartunk. De számos kisebb-nagyobb feladatot mindenféle emberi beavatkozás nélkül meg tud csinálni. Vegyünk például egy számlázási határidőt egy fix, minden hónapban ugyanakkora összeggel. Ezt a rendszer önállóan létrehozza, és szintén automatikusan ki is küldi az ügyfélnek.

Ennek a számlának pedig lesz egy fizetési határideje. Tegyük fel, hogy az összeg nem érkezik meg. A CRM ilyenkor automatikusan kiküldi az emlékeztetőt az ügyfélnek, sőt akár SMS-értesítést is képes küldeni. Amennyiben pedig ez sem elég, a szoftver automatikusan értesíti az illetékes munkatársat, és létrehoz számára egy feladatot.

Szinkronizálási lehetőség

Mondhatod, hogy mindez szép és jó, de te már évek óta valamilyen naptárprogramot használsz, és semmi kedved minden dátumot egyesével beirkálni egy új programba. A jó hír, hogy erre nincs is szükség, a MiniCRM ugyanis könnyedén összeköthető a legelterjedtebb naptár-programokkal (Google Naptár, Outlook, iOS naptár). Néhány kattintás, és minden határidő átkerül a naptárból a MiniCRM-be. Innentől két helyen is kezelheted őket: ha az egyik programban módosítasz valamit, az azonnal megjelenik a másikban is.

Sosem telik meg

Attól nem kell tartanod, hogy a céged túl nagy, és a rengeteg határidővel majd nem tud mit kezdeni a CRM. Nincs az a mennyiség, ami gondot okozna neki (ellentétben a kockáz füzettel vagy akár az Excellel). A rendszerezettség is biztosított nagyobb mennyiségű adat esetében is, a korábban említett szegmentálások pedig segítenek kordában tartani a határidőket. Akkor sem történik semmi, ha egy feladathoz sok, különböző határidő tartozik.

Céges határidő

Így lehet a te cégednek is MiniCRM szoftvere

Ha kipróbálnád, hogy mire képes élesben a MiniCRM, akkor a legjobb, ha elindítasz egy ingyenes tesztrendszert. Ehhez mindössze néhány adatot kell megadnod a cégedről, és máris hozzáférést kapsz a próbaszoftverhez. Nem kell aláírnod semmit, és a bankkártyaadataidat sem kérjük el. Két hétig nyúzhatod, próbálhatod a szoftvert, hogy kiderüljön, számotokra is előnyös-e.

Tesztrendszert ezen a linken tudsz indítani

A másik lehetőség, hogy a próbaverziót kihagyva azonnal árajánlatot kérsz tőlünk, és felveszed a kapcsolatot tanácsadóinkkal. Ők felmérik majd az igényeidet, meghallgatják az elképzeléseidet, és összeállítanak egy olyan MiniCRM-csomagot, ami a legjobban illik a cégedhez. Az árajánlatot ezek alapján szintén személyre szabva készítik majd el.

Árajánlatot ezen a linken tudsz kérni

A céges határidők nem jelentenek többé terhet

A határidők stresszt jelentenek, hiszen egy-egy adózási határidő lekésése büntetést vonhat maga után. De a cégen belüli határidők is sok-sok idegeskedéssel járhatnak, pláne ha az ügyfeleket is érintik. Pedig nem törvényszerű, hogy ennek így kell lennie. A MiniCRM ugyanis több, mint egy online naptár: a céged új határidőfelelőse, aki gondoskodik róla, hogy többé egyetlen fontos dátumról se feledkezzetek meg!