A jó üdvözlő e-mailek titkai

Az üdvözlő e-maileket azután kapják a (potenciális) vevőid, hogy feliratkoztak a hírleveledre online, vagy egy eseményen, esetleg az első vásárlásuk során. Az üdvözlő e-mailek a legfontosabbak: ezt sokkal többen nyitják meg, mint bármilyen egyéb e-mailt, amit egyébként küldeni fogsz; meg fogja határozni a vevőddel fennálló kapcsolatod; egyfajta első-benyomás csomag. Ezért fontos, hogy adj élményt a feliratkozóidnak, legyenek izgatottak attól, hogy milyen közösség részei, légy bármilyen üzletágban is.

welcome_emailek
Cím

  • A tárgy ne legyen hosszabb, mint 50 karakter.
  • Kerüld a közvetlen megszólítást – a legtöbben spam-szerűnek érzik.
  • Csak azért, mert már feliratkoztak, nem hagyhatod abba a figyelemfelkeltést. Legyen érdekes címe a levélnek!

Tartalom

  • Elsősorban, mindenképp köszönd meg a feliratkozásukat! Légy hálás a figyelmükért (főleg, hogy az e-mail az egyik leghatásosabb marketingcsatorna még mindig).
  • Szegmentáld az e-maileket: ne kapja ugyanazt a szöveget az, aki egy rendezvény során iratkozott fel, és az, aki vásárláskor.
  • Gondold végig, mit akarsz elérni az e-mailekkel?
    • Oktatni a (potenciális) vevőidet a weboldal felhasználásáról
    • Értékesíteni – megjutalmazhatod a feliratkozóidat speciális kuponokkal is. Ezeket 2.5-ször nagyobb eséllyel váltják be, mint a többi hírlevéllel kapott kuponokat.
    • Értékes és praktikus információt adni nekik, hogy még többször visszatérjenek.
    • Többet megtudni a vevőről – ebben az esetben elküldheted őket egy feliratkozó oldalra, ahol kiválaszthatja, miről szeretne híreket kapni, esetleg további adatokat is megadhat magáról.
      Ha úgy érzed, egyszerre több ilyen célod is van az üdvözlő e-mailekkel, de egy e-mailbe nem férsz bele, küldhetsz e-mail sorozatot is.
  • Ha úgy döntesz, egész üdvözlő e-mail sorozatot indítasz, legyen élesen elkülöníthető a tartalom és a cél mindegyik e-mail esetében. Például lehet az egyik témája a weboldal használatának bemutatása, a másiké a cég történelme, a harmadiké a bestseller termékek, a negyediké a törzsvásárlói program bemutatása, stb.
    • Fontos tipp még, ha sorozatot küldesz, hogy ugyanolyan frekvenciával küldd őket, mint a rendes hírleveleidet. Ne ess bele abba a hibába, hogy minden nap e-mail-t küldesz – a leiratkozók magas száma miatt nem éri meg.
  • Rakj az e-mailbe valami „fogyaszthatót”, amire azonnal reagálni tudnak az e-mail elhagyása nélkül – pl videót.
  • Legyen hasznos, releváns, és személyes az e-mail.
    • Hasznos: Legyenek benne tippek, olyanok, aminek gyakorlati haszna van. Értesítsd a feliratkozóidat a legújabb funkciókról, a várható eseményekről, termékekről.
    • Releváns: Kapcsolódjon a fogyasztó érdeklődési köréhez – azt már mindenképp tudod, hogy a Te iparágad/termékeid érdeklik, ha pedig vásárolt nálad, ennél többet is.
    • Személyes: Az üdvözlő emailek és a hírlevelek ne legyenek túl merevek. Mindenképp legyenek tisztában azzal, hogy most már egy közösség részei vagytok.
  • Mondd el, hány feliratkozód/vásárlód van.
    Ha nem is pontosan (mivel a hírleveleidet valószínüleg a konkurenciád is olvassa), mindenképp hozd értésükre, hogy egy nagyobb közösség részei. Ezt a marketinges szaknyelv „empty dancefloor”, azaz „üres tánctér” hatásnak nevezi – senki nem akar az első lenni, de ha már többen ott vannak, szívesen becsatlakoznak.
  • Gondold végig az üzletág és a céged stílusát, a vevőid értékeit. Mi a megfelelőbb? Ha a cégtől kapnak e-mailt a feliratkozóid, vagy mondjuk a cég üzletvezetőjének nevében?
  • Fókuszálj a feliratkozóra: a „Te” vagy „Ön” legyen többségben az e-mailben, ne az „Én” és a „Mi”.
  • Legyenek az e-mailben benne a közösségi média linkjei, de ne kérd a feliratkozóidat külön, hogy kövessenek – elég nagy rajongóid azáltal, hogy feliratkoztak.

Spam

  • Kerüld a tárgyban az „ingyenes”, „korlátozott ideig”, „%” kifejezéseket/szimbólumokat, ezt sok felhasználó spam-nek érzékeli.
  • Mindenképp kérd meg a felhasználóidat, hogy adjanak hozzá a címlistájukhoz, és mellékelj egy linket arról, hogyan tudja ezt megtenni. Így biztosíthatod, hogy a fő postafiókba érkezzen az e-mailed.

Hogyan szegmentálhatod a feliratkozók e-mailjeit MiniCRM-mel?
A MiniCRM használatakor több feliratkozó űrlapot is létrehozhatsz (például hírlevél feliratkozás, ingyenes e-book igénylése, stb). A feliratkozás után az érdeklődők azonnal e-mailt kapnak, ezt követően pedig Te állíthatod be, milyen rendszerességgel milyen típusú e-maileket kapnak az automatizmusok segítségével.

04_urlap-mukodesi-logika
A MiniCRM lehetőséget ad az úgynezevett „dupla opt-in” -ra is, ami azt jelenti, hogy a megadott e-mail címre még küldhetsz egy megerősítő e-mailt is, így kizárva a véletlen vagy más által elindított feliratkozásokat. Ezzel biztosítod a feliratkozót is, hogy tőled biztosan nem fog spam érkezni.