Mik a legjobb SaaS értékesítési stratégiák?

Hogyan juttasd el a szoftveredről az információkat a közönségednek: hideghívásokkal, közvetlen értékesítéssel, partnerekkel?

Érdemes lehet elsősorban freemium értékesítéssel kezdeni – a felhasználásért cserébe pedig kérj visszajelzést. Innen már tudni fogod, hogyan teheted minél jobbá a termékedet, valamint megkönnyíti a közönséged szegmentálását is: pontosabb információid lesznek arról, kik, hogyan és mire használják a termékedet. Ha pedig már tudod, kiket kell megkeresned, sokkal könnyebb dolgod lesz.

Jelenjen meg a neved minél több helyen – válj „gondolati vezetővé”. Akár működj együtt a BME-vel, vagy más egyetemekkel, a fontos, hogy a céged nevét olyan eseményekkel asszociálják, amik sugallják a jártasságod és profizmusod. Azért is fontos ez, mert a vevők általában nem SaaS-t vesznek, hanem a cég mögött álló elgondolást.

Keresd meg azokat, akik a vevőid üzletágának/üzletágainak legelismertebb szakértői. Lehetnek ügyvédek, tanárok, mérnökök – a fontos, hogy ők is ismerjék, és elismerjék a termékedet, illetve ajánlják azoknak, akikkel kapcsolatba kerülnek.

Juttasd el a termékeddel kapcsolatos híreket minél több bloghoz. Legyenek a cégedről leírások online – egyedül a honlapod alapján senki nem fogja elhinni, milyen fantasztikus a terméked. Adj lehetőséget arra, hogy ezt mások is megírhassák, a honlapodon kívül is.

Adj a terméked használata mellé egyéb értéket is. Legyenek olyan használati útmutatóid, amelyek ebook formájában letölthetők, és amik megtanítják rá a felhasználót, hogyan hozzon ki a termékedből még többet. Ha ez a te termékeddel nem keresztülvihető, akkor is adj valami extrát a használat mellé – riportot az üzletágról, a vevő honlapjának elemzését, stb.

Ebookok mellett videókkal és bloggal is biztosíthatod a vevőid számára a fejlődés lehetőségét. Ezek remek lehetőséget biztosítanak a SEO és remarketing szempontjából is.

Akkor keresd meg az embereket, amikor épp csinálnak valamit – a cégeddel kapcsolatban. Valaki feliratkozott a hírlevél címzett listára, vagy letöltötte az ingyenes ebookodat? Vedd fel a telefont, és hívd fel őket. Ezzel élménnyé is teszed a veled történt interakciójukat, amit megosztanak majd másokkal is.

A gyakori interakció a vevőiddel/leadekkel azért is alapvető, mert az emberek attól vásárolnak, akiben bíznak. Bízni pedig abban bíznak, akit ismernek: ezért fontos, hogy az értékesítőid azonnal tudjanak reagálni a leadjeikre.

Tedd a legelső használatot minél kényelmesebbé. Ha a freemium verzió telepítését, vagy a profil létrehozását félbehagyja a vevő, elvesztetted. Legyen minél rövidebb, egyértelműbb, és látványosabb a folyamat.

Az árazással kapcsolatban: a SaaS legegyszerűbb verziójának az árát próbáld minél jobban lecsökkenteni. Ha lehet, legyen legalább 3 (fizetős) verzió megvásárlására lehetőség, és legyen nagyon világos a vevők számára, mi az egyes verziók előnye a másikhoz viszonyítva. Ne legyen túl sok (előfizetési) verziód – ötnél több csak összezavarja a vevőidet.

Lényeges még, hogy meg kell teremtened az értékesítést leginkább elősegítő környezetet. Legyen az oldaladon lehetőség élőben segítséget kérni/ügyintézővel csetelni, legyen egy megfelelő CRM rendszered, amiben osztályozni tudod a lead-eket, és automatizálni tudsz bizonyos feladatokat, legyen mindenkinek Join.me és/vagy Skype címe – hogy bárhol el tudják őket érni a vevőid. A SaaS értékesítés lényege a költségek minimalizálása, ezért fontos, hogy már kezdetben kialakítsd ezeknek az eszközöknek a használatát.