Mik egy jó CRM rendszer követelményei?

Egy CRM rendszer nagyon sokféle üzleti folyamat kezelésére alkalmazható. Bevezetés előtt azonban fontos tisztázni, hogy kinek milyen igényei, céljai vannak, mire is keres valójában megoldást. Az elérhető funkciók mellett más fontos követelményei is vannak egy modern CRM rendszernek, melyeket bevezetés előtt mindenképp érdemes végiggondolni.

Ilyen elvárások lehetnek:

      • Online felület

Bármikor, bárhonnan elérhető legyen webes felületről. Így csak internetkapcsolatra és egy laptopra/okostelefonra van szükség ahhoz, hogy a CRM rendszert elérjük.

      • Platformfüggetlen

A számítógépen és notebookon kívül ma már elengedhetetlen, hogy mobileszközökről is elérhető legyen a rendszer, így akár útközben is hozzáférhetünk az ügyféladatainkhoz.

      • Azonnal használható, nem kell telepíteni

Regisztráció után azonnal neki lehessen látni a munkának. Ne kelljen semmit se letölteni a CRM rendszer használatához.

      • Minimális és egyszerű testreszabás

Egyszerű és felhasználóbarát kialakítással könnyedén testre lehessen szabni anélkül, hogy az alapjaitól fel kelljen építeni a keretrendszert.

      • Beruházási és beüzemelési költségei nincsenek, vagy minimálisak

A havi, negyedéves vagy éves rendszerességű előfizetéses szolgáltatás nem jelent egyszerre nagy beruházást, így folyamatosan és fixen lehet vele kalkulálni.

      • Adatbiztonság

A tárolt adatok biztonságának garantálása, a folyamatos adatmentés és rendelkezésre állás alapvető fontosságú tényező egy CRM rendszernél.

      • Jól átlátható és felhasználóbarát felület

A könnyű kezelhetőség beépített funkciókkal (pl. automatikus mentés) és a letisztult felület hatékonyabbá teszik a munkavégzést.

      • Könnyen tanulható, akár oktatás nélkül

Ha a rendszer egyszerű kialakítása mellett beépített segítség is a rendelkezésre áll (pl. ügyfélszolgálat, chat, elérhetőségek, leírások, útmutatók), gyorsabb és hatékonyabb lesz a rendszer használatának elsajátítása.

      • Integráció más szoftverekkel

Más ügyviteli szoftverekkel történő összeköttetés (számlázóprogram, webáruház) segít abban, hogy a rögzített adatok elérhetőek legyenek más programok számára is és azok a meglévő adatokat módosíthassák, bővíthessék.

      • Szinkronizáció mobil eszközökkel vagy számítógéppel

A CRM-ben tárolt naptár és kontaktok szinkronizálásának lehetősége nagymértékben megkönnyíti a munkánkat, és csökkenti az esélyét, hogy elfelejtsük a következő teendőnket. Ha úton vagyunk akkor is egyszerűen ki tudjuk keresni telefonunkban a megfelelő számot, vagy például a személyes találkozó helyszínét.

      • Ingyenes tesztidőszak biztosítása

Mielőtt CRM rendszert “vásárolunk”, alaposan nézzünk körül a piacon és teszteljük le, alkalmas-e a kiválasztott rendszer arra, hogy a kitűzött céljainkat megvalósítsuk benne. Ehhez érdemes az ingyenesen kínált tesztidőszakot kihasználni és megnézni, illeszkedik ez az adott CRM rendszer az elképzeléseinkhez.