Kik a szellem érdeklődők és miért rettegj tőlük?

A szellem érdeklődőkről nehéz lenne izgalmas filmet csinálni. Ők nem ijesztgetnek függönyök mögül, nem bújnak elő éjszaka az ágy alól, de még csak a csapokat sem tekergetik, hogy frászt hozzanak a csinos főszereplő lányra. Cégtulajdonosként mégis jobb, ha rettegsz tőlük!

Velük az a baj, hogy nagyon csendben vannak. Annyira, hogy valószínűleg soha nem fogsz tudni a létezésükről sem. Ők a bajkeverésnek egy sokkal kevésbé izgalmas, de legalább annyira vérfagyasztó formáját művelik. 

Lassan, de biztosan tönkreteszik a cégedet. 

Bocs a spoilerért! 

Na, de hadd mutassam be őket rendesen. Ők azok az érdeklődők, akikről soha nem fogsz tudni. Akik sehol nincsenek rögzítve, akik csak betelefonáltak, de nem vette fel senki az adatukat, akik e-mailt küldtek, de elkeveredtek az inbox-ban, akikről simán megfeledkeztetek, vagy akik csak egy névjegykártyát adtak, ami 6 hónapja hever a többi között. 

Én magam is sokszor voltam már ilyen láthatatlan érdeklődő. Főleg mostanában, hogy a menyasszonyommal esküvőt próbálunk szervezni. Tíz e-mailből jellemzően 5-6 helyről kapunk valami válasz-szerűt, utánkövetéssel pedig összesen egyszer találkoztunk.

Az a tapasztalatom, hogy olyan cégektől, ahol nincs tudatos adatrögzítés, csak akkor tudsz vásárolni, ha nagyon akarsz. Ha tényleg minden vágyad az, hogy csakis tőlük vásárolj. Egyébként egy pillanat alatt elfelejtenek. 

És Magyarországon bizony ez a többség.

Nem azért, mert a dolgozók tesznek az egészre (általában), hanem mert így is van ezer dolguk napközben, nincs kapacitásuk ahhoz, hogy emlékezzenek arra, hogy három napja válaszoltak valakinek és azóta nem hallottak felőlük. 

Ha nincs rendszer, ami szemük előtt tartja a teendőket, figyelmezteti az érdeklődőkre, akik felől nem hallottak egy ideje, akkor csak az isteni szikra fogja őket segíteni. Az meg ritkán jön. 

Így jellemzően nem derül ki, hogy az e-mailes megkeresésre küldött válaszokra mondjuk 10-ből 9-szer nem érkezik válasz. Pedig, ha ez mérve lenne, látszódna, hogy itt be kellene avatkozni, de ez sosem derül ki.

Emiatt jellemző az, hogy cégek azt gondolják nincs szükségük utánkövetésre. Minek? Kit? Már mindenkinek küldtünk árajánlatot, akiket IGAZÁN érdekel a termékünk/szolgáltatásunk. 

A probléma ezzel az, hogy a szellem érdeklődők között is megbújik rengeteg potenciális fizető ügyfél, akiket ráadásul minden mágia nélkül elő lehet csalogatni. Csak egy kis figyelemre van szükség. 

Szóval zárásként azt mondom, mégse rettegj a szellem érdeklődőktől, inkább adj nekik esélyt, hogy valódi érdeklődővé váljanak. Ha még nincs CRM-ed, akkor legalább jegyezzétek fel a hívásokat valahol és tartsatok katonás rendet az inboxotokban.

ISMERD MEG A MINICRM-ET

A CRM mára kinőtte magát a leghasználtabb céges szoftverré a világon és Magyarországon is egyre nagyobb teret hódít. Csatlakozz immáron több, mint 4000 cégvezetőhöz, akik hetente tartott rendezvényinken ismerkedett meg az alapokkal.

Inkább egyedül kipróbálomÉrdekel a képzés