KategóriaCégvezetés

Hogyan találd meg az iparágad network brókereit és befolyásolóit?

Minden üzletnek megvannak ezek a szereplői: akik mindenkit ismernek, mindenről tudnak, és akikre mindenki hallgat. Ajánlásaikkal növelni tudják a céged hírnevét és márkaértékét, segíthetnek jelentőségteljes online jelenlétet kiépíteni, sőt, fontos kritikát is kaphatsz tőlük.

Olyan emberekre lesz szükséged, akiknek a célközönségeden belül már szilárd nevük van, akiknek a tanácsában bíznak. De hogyan találhatod őket meg, és hogyan győzd meg őket arról, hogy a Te termékedet is ajánlják másoknak?

  • Közösségi média
    Kik azok, akiknek a posztjai a vállalkozói/B2B/startup/iparágadhoz kapcsolódó Facebook csoportokon a legtöbb lájkot begyűjtik? Figyelem: nem arra van szükséged, aki a legtöbbet posztolja, hanem aki a legtöbbször válaszol kérdésekre, és aki, amikor posztol, sokan lájkolják.
    Nézd meg még, hogy kinek van a legtöbb kontaktja LinkedIn-en, és Quorán ki válaszol a legtöbb kérdésre. Ezekkel az emberekkel kell kapcsolatba lépned.
  • Rendezvények
    Kik azok, akik a legtöbb embert mozgósítanak a meetup-csoportjaikkal? Ki köré gyűlnek a legtöbben egy-egy rendezvény vagy kiállítás alatt, ki mutatja be egymásnak a legtöbb embert?
  • Ha cselesebb az iparágad…
    Nem minden üzleti csoportnak van Facebook oldala, és a rendezvények sem mindenhol jellemzőek. Kihez tudsz fordulni, aki valóban sokakat ismerhet a vevőid közül?

    1. Újságok
      Nem minden cég engedheti meg magának a PR-t, de ha van olyan heti/havi/online kiadvány, ami jellemzően azoknak szól, akiket Te is megcéloznál, ajánld fel, hogy írsz vendégposztot!
    2. Ügyvédek
      Ha elég specifikus az üzleted, akkor előfordulhat, hogy az országban alig pár ember foglalkozik az azt érintő jogokkal. Keresd fel őket!
    3. Könyvelők
      Ugyanúgy érvényes az iparági specifikáció, mint az ügyvédeknél. B2B esetében valószínű, hogy egy iroda több potenciális vevőd anyagi ügyeit is kezelheti.
  • Az eredeti rajongóid
    Sokkal könnyebb valaki olyat meggyőzni arról, hogy reklámozza a terméked, aki már rajong érte. Nézz körül a vásárlóid között: ki az, aki a legtöbb embert ismeri? (LinkedIn-ről hamar kiderülhet.) Ki az, akinek blogja van, vagy aktív valamelyik közösségi platformon?
  • Emelkedj ki Te az iparágadból
    Semmi akadálya annak, hogy Te szervezz rendezvényeket, Te indíts blogot, vagy Te válaszolj kérdésekre Facebook-on/Quorán.

Ha sikerült beazonosítani, hogy kire van szükséged, hátravan a kérdés: hogyan bizonyítsd be nekik, hogy a Te terméked a legjobb dolog, ami valaha történt?

Ha valaki valóban befolyásoló erő, vagy network bróker, nem lesz könnyű dolgod, hiszen a jó hírnevüket fogják kockára tenni azzal, hogy téged ajánlanak. Menj biztosra, és legyen a terméked már olyan állapotban, hogy azt valóban jó szívvel ajánlhassák másoknak is, mire elérsz hozzájuk! Ha pedig kritikával illetik azt, fogadd meg, hiszen sok mindent láttak már.

Az első lépés tehát, hogy kiváló termékkel rendelkezz, amit, ha ajánlanak, jó színben tűnnek fel. De érdemes ajánlani számukra valami extrát, hogy lássák, megbecsülöd őket. Ez legtöbbször azt jelenti, hogy ingyen a rendelkezésükre bocsátod a termékedet vagy szolgáltatásod, ha lehet – egyébként is szükségük lesz erre, hogy letesztelhessék azt. Ha erre nincs lehetőséged (ha gépalkatrészeket árulsz, kicsit nehezebb ezt megvalósítani), érdemes végiggondolni, hogy még mit ajánlhatsz cserébe.

Ha van blogod, platformot ajánlhatsz nekik, ahova vendégposztot írhatnak (ha lehet, ne a termékedről). Így az Ő hírük is eljuthat olyanokhoz, akik még nem ismerik, és Ő is linkelheti a Te oldalad. Ugyanígy meghívhatod a rendezvényeidre is vendégelőadónak.

A másik megoldás, ha referenciát tudsz adni számára – be tudod mutatni valakinek, akit már régóta szeretne megismerni, vagy véleményezni tudod az Ő szolgáltatását.

“Hogyan találd meg az iparágad network brókereit és befolyásolóit?” bejegyzéshez 3 hozzászólás

  1. Akit a címben sikerült ilyen szofisztikátlan körülírnod, azt a nép véleményvezérnek hívja, aki lehet egy blogger, és nem is szükségszerű, hogy az iparágad képviselője legyen (sőőőt), a lényeg hogy valaki, akire a potenciális vásárlód figyel. Lehet egy országos, regionális, vagy egy bizonyos réteg számára híresség, akár egy városvezető, pap, vagy éppen egy adott helyiség, vagy munkakörnyezet hangadója. Valaki, akit egy adott közeg „véleményvezérnek tekint”, nem kell magas pozíció, sem végzettség sem feltétlenül, sokkal inkább egy integratív, kollaboratív egyéniség. (NE kizárólag online értsd a fentebb megfogalmazottakat, s ne is csak online gondolkodj!)

    Ami a közösségi médiát illeti, hiba lenne a linkdinre, FB…re redukálni, hisz épp úgy fontos lehet egyes réteg, s főleg korosztályi szegmensekben, külföldön az Ello, és a myspace, mint itthon a hotdog… Ami kint a Qora, az itthon az ask.fm. De ne hagyjuk ki a twitter mellet a tumblrt, a stumbleupont….
    Ha már linkdin szóba jött, léteznek pl. olyan korosztályi szegmensek, ahol a G+ előnyös, egyes iparágakban, pl MLM, illetve szakmai szervezetek, klaszterket szempontjából a xing.com.

    „Emelkedj ki Te az iparágadból” IGEN! Igen! Igen… itthon már egy többé-kevésbé gondozott, SEOzott blog már önmagában versenyelőnynek számít. Ha már podcastol valaki, vagy videóblogot vezet, s ne adj’Isten rendszeresen teszi, tudatosan válogatja a témát az már Király. Aki mondjuk, kevés idővel, kevés mondanivalóval, viszont változatosan akar blogolni, egy kiváló kompromisszum lehet a tumblr.com.
    Tanácsom:
    Celebesedj! Legyél egy nagy hal kis tóban, vagy, akár több kis tóban! Keresd meg az összes potenciális szélcsoportod, és hozzájuk külön-külön az utat. Lesznek útvonalak, amelyeken Te közlekedhetsz feléjük, pl. a blogodon. Lesz, amit átvitt vagy valós értelemben ki kell szervezned, ilyen lehet technika kompetencia és vagy egyszerűen humán erő hiány, pl. közösségi marketing, PPC hirdetés! Itt jegyezném meg, amennyiben olyan iparágban nyomulsz, opció lehet „celebeket” megvenni. Nem utolsó sorban, egy bizonyos szint felett, vagy exkluzív vevőkör esetén opció lehet a PR (reklamtolacimlapig.hu).

  2. @Anna Németh Igazán nincs mit, természetesen, a figyelmes reakció jól esik, és köszönöm.

    Élnék egy vagyis két javaslattal:

    1. úgy tűnik saját fejlesztésű a blog, egy „WYSIWYG „-esebb komment mezőt megérdemelne, a szöveg ne ilyen katyvasz legyen, olvashatóbb és könnyebben érthető lenne.
    2. a legpraktikusabb, és főleg leghasznosabb is egy disqus integráció lenne. Könnyen beilleszthető, multplatformos (facebbok,, twitter, yahoo…)

Hozzászólások letiltva.