Cégvezetés

Interjú: Hogyan lesz családi értékekből árbevétel?

Bár a Teamlab, a csapatépítők szervezésével foglalkozó márka története csak 2019-ben kezdődött, szerveztek már egész napos programot a Coca-Cola dolgozóinak, izgalmas játékokkal pezsdítették fel az OTP alkalmazottainak egy napját, és szereztek már felejthetetlen élményeket az E.ON munkatársainak is. Várnai Péter, a cég egyik vezetője megosztotta velünk, hogy hogyan segíti az emberközpontú vezetés a hatékony munkavégzést.

Mesélj nekünk egy kicsit a munkátokról, mivel foglalkoztok pontosan?

Élmény-csapatépítések szervezésével foglalkozunk, ami nem összekeverendő a csapatépítő tréningekkel. Ez utóbbi egy-egy szakmai kompetenciát segít fejleszteni, míg az élmény-csapatépítő során, – ahogy a neve is mondja, – a közös élmények szerzésén és a csapat összekovácsolásán van a hangsúly. Ez főleg abban segít, hogy egy munkahelyen az emberek közelebb kerüljenek a kollégáikhoz, jobban megismerjék egymást, és azok is beszélgetésbe elegyedjenek, akik alig érintkeznek a mindennapos feladataik során.

Az ilyen eseményeken a közös játék még a zárkózott, távolságtartóbb emberekből is előhozza a gyermeket, a kollégák játékos énjét, valódi arcát. A saját csapatunkban is alapvetően ezt tapasztaljuk: a közös programok, pl. a túrázás, a lézerharc, a közös élmények közelebb hoznak bennünket egymáshoz.

Ezek szerint a saját cégeteken belül is gyakran tartotok csapatépítést?

Igen, általában havonta egyszer. Hiszünk az élmények, a közös játékok csapat-összetartó erejében. Ilyen szempontból elég modern irodánk van, amely sokszor ad otthont a saját csapatépítő programjainknak. Többek között pingpongasztal, csocsó, darts tábla és egyéb játékok is találhatók nálunk. Fontosnak tartjuk a jó és összetartó közösséget és azt, hogy a csapat összhangban működjön.

Cégünkben a csapatépítő programok kiemelt jelentőséggel bírnak, hiszen van egy másik, szezonálisan működő üzletágunk is, ami osztálykirándulások szervezésével foglalkozik (osztalykirandulas.hu). A munka szezonális jellege miatt gyakran cserélődnek a csapatunkban a kollégák, akiket határozott időre, egy konkrét időszakra veszünk fel. A programok nekik is segítenek abban, hogy áthidalják a kezdeti távolságot és könnyebben feloldódjanak az új közegben.

Egy ilyen környezet biztosan vonzó a munkát kereső fiatalok számára, de mit gondolsz, ez hosszú távon is motiváló?

Cégünk egy kicsi, családi vállalkozásnak indult, és bár folyamatosan növekszik, mégsem veszítette el családias jellegét. Az emberközeliség, emberközpontúság nagyon fontos nálunk.

Azt gondolom, a korábban említett környezet valóban fontos lehet a fiatalok számára, de a csapatépítés csak egy kis szegmense annak, amivel fenn lehet tartani a munkatársak motivációját.

Szuper, amit mondasz! Nem rég mi is pont erről írtunk, hogy a jó cégen belüli kommunikáció többet érhet, mint bármelyik “waffel nap”. Az egyszerű odafigyelés nagyon sokat hozzátesz minde dolgozó napjához.

Igen! Véleményem szerint nagyon megéri odafigyelni a kollégákra és időnként őszintén megkérdezni, hogy “mi újság?”. Sok minden kiderülhet így.

Motiváció szempontjából kiemelném még a kollégák fejlesztését és természetesen az anyagiakat is, amelyek mind-mind hozzájárulnak a munkatársak ösztönzéséhez és annak fenntartásához.

A személyes odafigyelésnek van mérhető eredménye?

Igen, a számokkal mérhető eredmény – többek között – abban is megmutatkozik, hogy amikor új pozíciót hirdetünk meg, sosincs hiány értékes jelöltekből.

Ezenkívül egyértelműen az elhivatott és motivált kollégáknak köszönhetjük a cégünk gyors fejlődését is.

Előfordult olyan, hogy egy kolléga mégsem passzolt a csapatba?

Persze, mint a legtöbb cégnél, ilyen eset nálunk is történt. Ennek az egyik oka az lehet, hogy sok esetben nincsenek megfelelően megfogalmazva a cégek elvárásai, nincsenek jól kiírva a pozíciók és ezért nem a megfelelő embert veszik fel. A másik jelentős ok az, ha valakiről utóbb derül ki, hogy nem elég elhivatott, nem elég felelősségteljes az adott munkához.

Nálunk is előfordult néhányszor olyan, hogy az egyértelmű jelek ellenére is próbáltam fejleszteni, motiválni az adott kollégát, ám mégsem tudta megfelelően ellátni feladatát. Ez nem azt jelenti, hogy ők rossz munkaerők lennének, egyszerűen csak más területen jobban tudnak szerepelni, vagy máshol könnyebben megtalálhatják a személyes céljukat, amiért szívesen dolgoznak.

Korábban az ilyen kollégáktól nem váltam meg időben, pedig ezzel nem csak a saját, de az ő idejüket is húztam.

A munkátok, a mindennapi cégvezetés során is tettenérhető a korábban említett emberközpontú gondolkodás?

Igen. Fontosnak tartom azt, hogy gyakran beszéljek a munkatársakkal, és igyekszem nekik folyamatosan visszajelzéseket adni a munkájukról. Emellett új szoftverekkel, új megoldásokkal, automatizált folyamatokkal próbáljuk segíteni feladataikat.

Korábban már érdeklődtem a termék iránt, beszéltem egy tanácsadó kollégátokkal is, de akkor még sokkal kevesebb megkeresésünk volt. Azonban, ahogy hirtelen elkezdett növekedni a vállalkozás, a kollégák már nem látták át a sok táblázatot. Ekkor jelezték nekem, hogy eljött az ideje, annak hogy bevezessünk egy eszközt, ami segít nyomon követni a projekteket

Ezek szerint kifejezetten örömmel fogadták az újítást. Voltak nehézségek a bevezetés során?

Szerencsére egészen simán ment. Azzal kezdtem a folyamatot, hogy felmértem házon belül a kollégák problémáit, ugyanúgy, ahogy korábban a ti tanácsadótok tette velem. Megmutattam nekik, hogy az egyes feladatoknál hogyan segíthet a MiniCRM.

Volt olyan, akit zavart, hogy folyton nézegetni és jelölgetni kell a táblázatban, hogy kit mikor mivel kapcsolatban kell hívni, de erre hamar megoldást találtunk a CRM napi nézetének segítségével. Egy másik munkatársunk nem látta át a folyamatokat, ezért neki nagyon tetszett az, hogy minden ügyfélnél egyből látható, hogy éppen hol tart a projekt. Akit pedig zavart, hogy korábban úgy kellett összevadászni különböző e-mailekből és táblázatokból a szükséges információkat, nagyon örült, hogy az egyes ügyfelek adatlapján minden tudnivaló egy helyen van.

Amikor először beszéltünk arról, hogy milyen nehézségekre, hogyan nyújthat megoldást a MiniCRM, megkérdeztem, hogy ez mennyire könnyítené a munkájukat, mit gondolnak? És mind azt felelték, hogy nagy segítség lenne. Így végül, maga a bevezetés is zökkenőmentes és egyértelmű megkönnyebbülés volt a kollégák számára.

Lett végül valamilyen mérhető eredménye is a rendszer bevezetésének?

Az egyértelműen mérhető, hogy, a meetingek száma és hossza jelentősen lecsökkent. Gyakran kellett ugyanis arról egyeztetnünk, hogy milyen feladatok vannak folyamatban, melyik projekt hol tart, mire kell figyelni. Ezeket a meetingeket nagyon jól kiváltja a MiniCRM.

Ezenfelül a szolgáltatás minősége is sokat javult: hamarabb reagálunk a megkeresésekre, tartjuk magunkat a megbeszéltekhez, abban az időben keressük az ügyfeleket, amikorra a visszahívást kérték. Az is nagy előny, hogy tudunk hivatkozni korábban egyeztetett dolgokra, ami bár apróság, de sokat számít, ha bizalomról van szó.

Összességében elmondható, hogy az egyes folyamatok ideje lecsökkent, mi pedig pontosabbak és precízebbek lettünk, ez biztos.

Mit tanácsolnál valakinek, aki CRM bevezetésén gondolkodik?

Azt, hogy ne féljen tőle. Mindenképpen megéri ilyen rendszerekre áldozni, ha a munka hatékonyságát és az ügyfelek elégedettségét nézzük.

Édesapám lassan nyugdíjas, kevésbé szeret új rendszereket megismerni, de neki sem okozott különösebb problémát a használata. Hamar ráérzett a működésére, hiszen nincs más dolga, mint követni azokat az alapszabályokat, amiket a tanácsadónkkal felállítottunk. A magyar nyelvű rendszer is nagy előnyt jelentett neki, és kifejezetten szereti a MiniCRM-et, aminek köszönhetően csökkent a stressz a mindennapjaiban.

ISMERD MEG A MINICRM-ET

A CRM mára kinőtte magát a leghasználtabb céges szoftverré a világon és Magyarországon is egyre nagyobb teret hódít. Csatlakozz immáron több, mint 4000 cégvezetőhöz, akik hetente tartott rendezvényinken ismerkedett meg az alapokkal.

Inkább egyedül kipróbálomÉrdekel a képzés