Online CRM áttekintő – Miért éri meg? (1. rész)

A személyi számítógépeinkre telepíthető CRM szoftverek, azaz ügyfélkapcsolat-kezelő programok ideje a szélessávú internet és a felhőalapú számítástechnika munkahelyi elterjedésével egyre inkább leáldozó félben van.

Mint az köztudott, adataink irodai gépeinken és notebookjainkon egyáltalán nincsenek biztonságban. Vízkár, tűzkár, betörés, lopás, és máris elvesztettük teljes ügyféladatbázisunkat a munkánk során használt gépünkkel együtt, de ami még rosszabb, akár illetéktelenek kezébe is kerülhetnek céges anyagaink.

Ezért is tapasztalható az, hogy napjainkban minden olyan cég, amely nyitott az új technológiák és az online kommunikáció terén, fokozatosan áttér a webes felületű CRM-ek használatára. Ezáltal ugyanis a céges információk rugalmasan, ám mégis tökéletes biztonságban tárolhatóak, hiszen amikor igénybe vesszük a felhőalapú szolgáltatásokat, nemcsak a szolgáltató erőforrásait használhatjuk, miáltal saját erőforrásainkat felszabadítjuk, hanem a távoli adatközpontok megbízható rendszereiben eltárolt és feldolgozott adatainkat is elérhetjük bárhol és bármikor.

Vagyis online ügyfélkapcsolat-kezelő rendszerek használatával nemcsak hogy megtapasztalhatjuk asztali számítógépünk, laptopunk, esetleg mobiltelefonunk vagy netbookunk előtt ülve a felhőben rejlő igazi szabadságot, de munkánk során teljes mértékben ki is használhatjuk a legújabb technológia nyújtotta lehetőségeket:

  • Olyan programokkal, fájlokkal dolgozhatunk, amelyek fizikailag nem a saját gépünkön, hanem távoli, teljesen biztonságos helyen vannak, valahol a „felhőben”.
  • Céges adatainkat böngészőnk segítségével korlátlanul elérhetjük a világ bármely pontján, azok a nap 24 órájában, 100%-osan a rendelkezésünkre állnak.
  • Adatainkhoz csak azok férhetnek hozzá, akik részére azt engedélyezzük.

Ilyen szolgáltatásokat nyújt számunkra például a ZohoCRM és a SugarCRM, megédesítve a munkahelyi, napi robot keserű mivoltát, és természetesen a MiniCRM, mely tudásával és funkcióival bizonyítja, hogy igaz a mondás, mely szerint: “Kicsi a bors, de erős.”

De miért is éri meg a mi cégünknél is online CRM-t használni?

1. Egyrészt azért, mert adatainkat nem helyileg, hanem a legfrissebb tűzfalmegoldásokat alkalmazó, napi adatmentéseket biztosító szervereken tárolhatjuk, a világ különböző pontjain elhelyezett adatközpontokban.

platformoktól függetlenül, valamennyi ismert böngészőn keresztül elérhető online rendszert pedig bárhonnan, bármikor használhatjuk, például íróasztalunknál vagy akár fotelunkban kényelmesen hátradőlve, ölünkben szeretett netbookunkkal, vagy esetleg kedvenc tabletünkkel.

2. Másrészt azért, mert az informatika eme folyamatosan fejlődő területe óriási jövő előtt áll, és mert már napjainkban is számos olyan jellemzővel kecsegtet, melyek a kis- és közepes méretű vállalatok számára is komoly előnyt jelentenek:

  • Méretezhetőség: Az igénybe vett szolgáltatások és erőforrások rugalmasan méretezhetőek.
  • Tervezhetőség: A költségek jól tervezhetőek és ellenőrzés alatt tarthatóak, hiszen a vállalatnak nem kell megvásárolnia a licenszeket, mivel az igényelt szoftverek havidíjas rendszerekben érhetőek el.
  • Könnyű bevezethetőség: Az online CRM anélkül vezethető be, hogy hardverekre kellene költeni, hiszen a rendszer webes felületet biztosít az egyes feladatok elvégzéséhez.
  • Erőforrások felszabadítása: Lehetővé teszi, hogy a cég erőforrásait más, üzletileg fontos célokra lehessen átcsoportosítani.
  • Napi 24 órás rendelkezésre állás: A világ különböző pontjain elhelyezett, nagy méretű és adatbiztonságú adatközpontok nonstop rendelkezésre állást biztosítanak.
  • Folyamatos támogatás: Esetlegesen felmerülő technikai problémák esetén több csatornán keresztül is elérhető a szolgáltatók támogatási központja, ügyfélszolgálata a hiba minél gyorsabb megszüntetése érdekében.
  • Állandó fejlesztés: A rendszer fejlesztéséről, frissítéséről, valamint a szükséges infrastruktúra üzemeltetéséről a szolgáltató folyamatosan gondoskodik.

3. Harmadrészt pedig azért, mert az online rendszerek költségkímélő mivolta folytán cégünk is jelentős költségeket takaríthat meg:

  • Szerverek kialakításának és működtetésének költsége
  • Szoftver licenszek után járó díjak
  • Egyéb hardver és szoftver beruházásokból eredő kiadások
  • Energiaköltség
  • Szakképzett IT munkaerő bére
  • Informatikusok folyamatos képzési költsége
  • Alkalmazások fejlesztésével és frissítésével járó költségek

Következő blog bejegyzésünkben közelebbről is megismerkedünk az említett 3 online CRM rendszerrel, és bemutatjuk az igényelhető demo, trial, valamint teszt verzióikat is.