„Áfa fizetés?! De mennyi?”

Előző blogbejegyzésünkben ízelítőt adtunk a MiniCRM Számlák moduljából, megnéztük, hogyan kezelhetjük számláinkat, hogyan automatizálhatjuk a számlázási folyamatunkat és a kintlévőség kezelést. Ehhez kapcsolódóan most megmutatjuk, milyen más – főként pénzügyi és adminisztratív – területen segíthet még a MiniCRM Számlák modulja.

Cégvezetők számára fontos információ, mekkora lesz a fizetendő áfa összege. Külsős könyvelő céget alkalmazva ezt legtöbbször csak az áfa fizetés előtti napokban, utaláskor tudjuk meg, hiszen ők utólag könyvelik le az eseményeket. Ezt megelőzhetjük, ha mi magunk folyamatos nyilvántartást vezetünk. Így nem ér minket fizetési határidő előtt pár nappal meglepetés az utalandó összeg láttán. A képlet nagyon egyszerű: adott időszak összes kimenő számláinak áfa tartalmából kivonjuk a bejövő számláink áfatartalmát.

De hogyan jön ide a MiniCRM? A Számlák modul segítségével készíthetünk különböző szűrési feltételek alapján egyszeri, de akár folyamatosan frissülő listákat is. Így például, ha ki szeretnénk listázni az összes április havi teljesítésű számlát, hozzuk létre az alábbi szűrőt:

Feltétel 1: Számla: teljesítés dátuma: Nagyobb & Kisebb

Érték: 2013. április 1. és 2013. április 30.

Feltétel 2: Számla: típus: Megegyezik

Érték: Számla és Sztornó számla

A fenti szűrőt megosztva Google táblázatban folyamatosan követhetjük a kritériumoknak megfelelő listát. De hogyan lesz ebből áfa összeg? A táblázatban hasonlóképpen vezethetjük az adott havi bejövő költség számláinkat, majd egy egyszerű képlettel a kettőből már könnyedén kiszámíthatjuk a fizetendő áfa aktuális összegét is.

Hogy miért hasznos mindez?

  • Folyamatosan nyomon követhetjük, hogyan alakul a fizetendő áfa összege.
  • Nem ér majd váratlanul minket az áfa összege.
  • Tudunk kalkulálni, tervezni az áfa összegével.
  • És nem utolsó sorban: ellenőrizhetjük a saját könyvelőnket, hiszen ők is emberből vannak, így tévedhetnek.