Hogyan tervezd meg a B2B tartalommarketinged?

A tartalommarketinget több tényező is lényegessé teszi: elképzelhető, hogy a vevőid így ismerik meg a termékeidet akár azért, mert a tartalmadat megosztották az egyik közösségi média csatornán, akár azért, mert Google-n keresztül a blogodat találták meg, mikor a termékeddel kapcsolatos kulcsszavakra kerestek.

Ha nem is a blog alapján találtak rád, ha már az oldaladon járnak, mindenképpen megnézik majd a blogodat is, és ebből ítélik meg a cégedet is. Mennyire professzionális, amit csináltok? Milyen tippeket adtok, mennyire hasznos, amit írtok? A blog megjelenése és tartalma tehát kritikus a vevők megszerzéséhez.

hogyan-tervezd-meg-a-b2b-tartalommarketinged

Ahhoz, hogy valódi tartalommarketing-stratégiát hozhass létre, tisztában kell lenned azzal, hogy milyen céljaid vannak a tartalommarketinggel, és kiket célzol vele. A piac egy-egy szegmensét megcélozni nem elég: az értékesítés különböző szakaszaiban lévő (potenciális) vevőnek megfelelő tartalmat kell nyújtanod, legyen az olyan személy, aki még csak érdeklődik, vagy visszatérő vásárló.

Mik lehetnek a céljaid?

  • Keresztértékesítés, értékesítésbővítés
  • A már meglévő vásárlóid kiszolgálása olyan tartalommal, aminek hatására jobban fogják tudni használni a terméked
  • A vásárlók informálása
  • Figyelemfelkeltés

Ha megvan, hogy mik a céljaid, akkor képzeld el azokat a vevőket, akiket meg akarsz célozni a céloknak megfelelő tartalommal. Kik ők? Mi a problémájuk? Hogyan veheted őket rá arra, hogy pénzt adjanak ki a termékedért?

Ezeket a kérdéseket úgy is megválaszolhatod, ha kialakítasz egy erős networkot, ahol elég információt kapsz arról, hogy ki kapott az üzletágadban befektetést, ki vett fel esetleg új embert, akit el tudnál érni a tartalmaddal? Segíthet még az is, ha figyelemmel kíséred az üzletágaddal kapcsolatos híreket online is, de egy erős marketing stratégia, amely letisztázza azt, hogy ki a célközönségetek, mindkét esetben alapvető.

Nagy segítség lehet az is, ha rögzíted az adataidat: mi a legjobb vevőid közös jellemzője? Mi az, amivel a kollégáid az értékesítés során megfogták őket? Ha rendszerbe szervezed ezeket az adatokat, sokkal könnyebb lesz témákat találnod.

Tippek a jó tartalomhoz:

  • Ne legyen túl hosszú. A megosztható tartalom a könnyen befogadható és átlátható tartalom.
  • Oszd meg a tartalmadat minden közösségi média csatornán, ahol jelen vagy.
  • Mutasd meg a vevőidnek, hogy jó döntést hoznak. Mivel a B2B vásárlók az egész vállalkozás számára hoznak döntést, sokkal nehezebb dolgod lesz, mintha csak egy személyt céloznál meg. Bizonyítsd be, hogy az egész cég számára előnyös döntést fog hozni – ha lehet, számadatokkal.
  • A rövid videók csodákra képesek. Egy másfél perces videót sokkal többen fognak végignézni, mint egy 500 szavas cikket elolvasni. Ha ez a videó pedig még vicces is, nagyon hasznos, vagy hat az érzelmekre, megosztani is többen fogják.
  • Hozz létre egy szerkesztői naptárat. Ha lesz olyan rendezvényetek, amivel kapcsolatban érdemes írni/esetleg utána összefoglalni, akkor nagyon hasznos lehet, de a mindennapokban is hozzájárul a stratégiai tervezéshez. Írd bele, hogy a hét bizonyos napjain melyik céllal kapcsolatban akarsz posztolni, kit akarsz megcélozni aznap. Így biztosan nem marad ki olyan tartalom, ami a célközönséged minden szegmensének hasznos lesz.
  • Gondolkodj több médiumban. A blogposzton és videón túl is van élet: ajánlhatsz ingyenes ebook-ot, webináriumot, interjút, letölthető esettanulmányt is.
  • Vendégposztok – mindkét irányba. Kérj meg olyanokat, akik a szakmádban tekintélynek számítanak, hogy írjanak a blogodra, és a rajongóik követni fogják. Írj Te vendégposztot, hogy egy új közönség ismerhesse meg a munkádat.