A sikeres érdeklődő és vevőkezelés titkai

A MiniCRM tanácsadóival készített interjúnk másik alanya Bencze Attila, akitől többek között megtudhatjuk, miért nem áll meg az élet a MiniCRM-nél, ha egy kolléga nyaralni megy, milyen folyamatokon megy keresztül egy-egy érdeklődő, míg eljut a vásárlásig, valamint betekintést nyerhetünk a MiniCRM Workshop menetrendjébe is.

1. Mire számíthat egy érdeklődő, ha beregisztrál a MiniCRM-be?

Először is kap egy teljes értékű, 30 napig élő tesztrendszert. Ezután pár nappal megkeressük emailben és/vagy telefonon és röviden megbeszéljük, mire keres megoldást, milyen probléma hozta ide – ha a tanácsadó épp szabadságon van, a kollégája figyeli a nyaraló tanácsadó ügyfeleit is, és gondoskodik róla, hogy a folyamat zavartalanul menjen. Ha úgy látjuk, hogy tudunk magabiztos, hosszútávú megoldást adni neki ezekre a problémákra, akkor először beazonosítjuk, mik a fájó pontok, és pontosan milyen célok azok, amelyek felé megyünk. Ezután beazonosítjuk a fő csoportosítási szempontokat, “irányba állunk”. A fentiek célja, hogy ne véletlenszerűen kattintgassunk a tesztrendszerben, hanem már az első közös belépésnél legyen egy kép, “vision” arról, mit akar az ügyfél elérni. Ezután jön az éles kipróbálás, ha itt bíztatóak a tapasztalatok, akkor pedig egy díjmentes workshop, ahol személyesen is segítünk a szükséges folyamatok összerakásában, rendszerbe állításában.

2. Milyen módon kezelitek az új érdeklődőket, vevőket?

Minden új érdeklődőt egy kipróbált forgatókönyv szerint előminősítünk, és csak azokat hívjuk fel, akik átmentek a szűrőn, és akikből a tapasztalat szerint ügyfél lesz. A telefonos egyeztetésnél aztán kiderítjük, mikor aktuális a bevezetés, aki későbbi dátumot jelöl meg, azt félretesszük, és felveszünk egy teendőt, hogy a kért időpontban hívjuk majd újra.
Akik ezek után is benn maradtak, azoknak emailben is küldünk rendszeresen segítséget, “puskát” a kipróbáláshoz, és követjük, segítjük a munkáját a tesztidőszakban.

3. Ti szintén a MiniCRM-ben végzitek a munkátok nagy részét. CRM tanácsadóként hogyan épül fel egy átlagos munkanapotok? Hogyan érdemes nekikezdeni a napi munkának a CRM-ben?

Reggel mindig az az első, hogy belépek a rendszerbe és megnézem, milyen teendőim vannak aznap. Az egész napomat annak megfelelően osztom be, hány és milyen jellegű feladatom van. Ehhez kell az a “panorámakép”, amit a MiniCRM-ben látok. A lényeg, hogy rendszerbe állítom, mikor mivel foglalkozom, és nem szúrópróba szerűen válogatok ki feladatokat. Nyilván CRM nélkül is így célszerű dolgozni, csak nekünk ez könnyebb, hiszen egy pillantás alatt fel tudom mérni, az értékesítés melyik állomásán hány ügyfél van éppen. Vészhelyzetben ugyanezt teszem az azonos munkakörben lévő, esetleg épp kiesett/lebetegedett kolléga teendőivel.

4. Említetted az imént a workshopot. Hogyan épül fel egy ilyen képzés?

Először megbeszéljük azt a néhány alapvetést, amivel célszerű tisztában lenni bármilyen CRM rendszer bevezetésénél. Hogyan épül fel egy ilyen bevezetés és mi az a néhány fogalom, amit ismerni kell, hogy sikeres is legyen.. Sokszor nem a szándék hiányzik, egyszerűen nem tudják az ügyfelek, hogy fogjanak hozzá. Utána megbeszéljük azokat a fő problémákat, amik miatt hozzánk jöttek: mi okozza ezeket és hol kell javítani, finomítani a napi munkán ahhoz, hogy ezek a problémák megszűnjenek. Ezután rövid szünetet tartunk, majd gyakorlatok révén sajátítják el a résztvevők az alapvető ismereteket. Itt tudunk az egyéni gondolatokkal, felvetésekkel is foglalkozni, megoldást javasolni.

5. Milyen kérdésekkel fordulhatnak Hozzátok a MiniCRM felhasználói?

Alapvetően értékesítési kérdésekben, a CRM-ben követni és vezérelni kívánt folyamat felépítésével, átgondolásával kapcsolatban. Röviden, a “Miért” kezdetű kérdések tartoznak hozzánk. Jellemzően a bevezetésben tudunk mi segíteni, amikor az új szemléletet, gondolkodásmódot sajátítják el az ügyfelek.
A technikai kérdések “Hogyan..?” kezdetűek, ezek az ügyfélszolgálathoz tartoznak, melyek kinyomozására és részletes megválaszolására ők a dedikált munkatársak.