Azért adtuk el a céget, hogy sokszorozzuk az értékét – Györkő Zoltán
Közzétéve: 2023. 04. 19.
/
„Tudtuk az elejétől, hogy mi nem egy magyar sztorit szeretnénk. Egy olyan céget akarunk építeni, olyan terméket, amit bárhol a világon tudnak használni” – osztotta meg Györkő Zoltán a kezdeti vízióját a Cégépítők Podcast legfrissebb adásában. Az álom pedig megvalósult, hiszen a BalaBit, IT-biztonsági rendszerekre szakosodott szoftverfejlesztő céget 20 év után adták el egy amerikai nagyvállalatnak. Hogyan lehet magyarként nemzetközi piacra lépni? Miért döntöttek végül az exit mellett? Az epizódból kiderül.
„A cég 18 éve alatt egyszer sem vettünk ki osztalékot” – árulta el ezt a meglepő információt Györkő Zoltán a beszélgetés során. Ennek az elhatározásnak az volt az oka, hogy a nemzetközi színvonal eléréséhez szükséges folyamatos növekedést és fejlődést biztosítani tudják. Minden erőforrásuk erre összpontosult. „Tudtuk, hogy ha valami Magyarországon eladható, az nem jelenti automatikusan azt, hogy világszinten is az lesz. Tudatos építkezés, tanulás és innovatív gondolkodás kellett ahhoz, hogy nemzetközi tőkét tudjunk bevonni és terjeszkedni.”
„Az alapító arra kell, hogy stabilitást adjon a szervezetnek” – egy ponton túl azonban a vezető a növekedés korlátja is lehet. Zoltán számos tanulságot leszűrt le az évek során a magyar és a külföldi vezetői mentalitás kapcsán. Külföldi cégalapítás esetén ugyanis nemcsak a kulturális különbségek szembetűnőek, az operatív folyamatok is jelentősen megváltoznak. Mire érdemes figyelni a terjeszkedés előtt álló magyar KKV-knak? Hogyan élte meg Zoltán az exit folyamatát? Milyen módon zajlott az átadás? Hasznos gyakorlati tanácsok mellett ezekről is mesélt.
Az epizód során választ kaphatsz olyan kérdésekre, mint például:
- Hogyan indult a BalaBit, és milyen célt tűztek ki már az elején?
- Volt-e olyan pont, amikor majdnem feladták a céget?
- Miért léptek szinte egyből a nemzetközi piacra?
- Mit javasol Györkő Zoltán a mostani startupoknak?
- Van-e különbség a magyar és a külföldi vezetői mentalitás között?
- Milyen kulturális különbségekre érdemes figyelni külföldi cégalapítás esetén?
- Hogyan zajlott az exit folyamata, és milyen operatív változásokkal járt?
- Milyen módon vett részt Zoltán, mint alapító a cég életében az exitet követően?
A Cégépítők legújabb epizódjában beleshetünk a kulisszák mögé, és Györkő Zoltán személyes tapasztalatai mentén megtudhatjuk, hogyan lehet egy kis magyar vállalkozásból nemzetközi siker. Mik a lehetséges buktatók és milyen vállalkozói mindsettel érdemes meghódítani a nemzetközi piacokat? Hogyan valósult meg az amerikai álom? Miért érdemes elérhetetlennek tűnő célokat kitűzni magunk elé? Hogyan lehet mindezt mégis elengedni, ha eljön az idő? Tarts velünk és mindenre fény derül.
Hallgasd a Cégépítőket a kedvenc platformodon:
Spotify: kattints ide
Apple Podcast: kattints ide
SoundCloud: kattints ide
Google Podcast: kattints ide
Youtube: kattints ide
A Te céged is nemzetközi vizekre evezne, de hiányzik hozzá a rendszerezettség? Kattints a linkre az EXTRA tartalmakért!
A Cégépítők podcast felvétele a MiniCRM megbízásából történik, melyben a Brocasterz Podcast Stúdió a partnerünk. Az adások menedzsmentjét a Brocasterz Podcast Ügynökség csapata végzi.