MiniCRM

2×2 mindig 4, avagy kik a top értékesítőim?!

riport

A riportok megújítása már réges régen lebegett körülöttünk, hol azért mert láttuk hogy kevésbé használjátok, hol azért mert azt éreztük lépjünk tovább, lehet jobbat és egyszerűbbet csinálni. Kettő dologra probáltunk végig koncentrálni:

1. Legyen egyszerű. nem tudjuk nektek összerakni a világ legbonyolultabb riportjait ami még piritóst is készít reggel szigorúan csak azután hogy kifacsarta a narancsot, de tudunk olyat tartalmat kínálni benne amivel valóban beljebb kerültök.

2. Legyen felhasználóbarát. Persze ez összefügg az előzővel, ha lecsupaszítjuk a dolgokat és a a legfontosabbakat nézzük, akkor már az első lépést megtettük, de nem árt ha ezt úgy is tudjuk tálalni hogy elsőre nem az jut eszedbe hogy “miez b!(%+” ?

Szeretnénk odáig eljutni, hogy a kiemelt témákban ilyen riportokat rakjunk elétek, mert nem magunknak csináljuk (bár szerettem filctollal színezni), hanem hogy használd és segítsen téged mindennapi munkádban. Ezért megfogtuk az “Új érdeklődők” és a “Lezárási arány” riportot, darabraira szedtük és újra összeraktuk. Addig faragtuk, ameddig el nem jutottunk arra a szintre, hogy ez a két riport most teljes mellszélességgel támogatja a két talán legfontosabb dolgot: Új érdeklődők és lezárás. Itt írtam már arról, hogy hogyan nyúlj az új érdeklődőhöz és mit csinálj a több lezárás érdekében, de most inkább az az érdekes, hogyan tudod ezt mérni.

Új érdeklődők riport
A riport neve önmagáért beszél (végre). A legfontosabb 4 dolgot követheted az érdeklődőidről, miszerint:
Vevő: szuperzöld, behoztad.
Érdeklődő: kék, még értékesítési fázisban van és ez jól is van így.
Beragadt érdeklődő: PIROS és még legszívesebben egy Saskabaré Összessel is büntetnék érte, mert ezek azok az érdeklődőik akik még mindig értékesítési szakaszban vannak, pedig már több idő eltelt mint amennyi alatt le kellett volna zárni. Persze vannak kivételek, de jó ránézni hogy mivan vele.
Lezárt vesztett: szürke, ilyen az élet, dolgoztál vele becsületesen, nem jött össze.

Tehát félreértések elkerülése végett NEM azt látod hogy azon a héten hány darab vevőd, vesztetted, stb lett, hanem hogy az azon a héten keletkező érdeklődőid közül MOST EBBEN A PILLANATBAN ki vevő, ki érdeklődő, ki ragadt be.

Új érdeklődők riport

Látod ott a pirosat kitűnni a többi közül? Na igen, velük van baj, ők a PIROSAK, de az eddigiekkel ellentétben ezek nem a lezárt vesztett érdeklődőid, hanem a beragadtak. Azzal nincsen probléma, hogy vannak sikertelen eladásaid, iparágtól függően nyilván, de mindig több ilyen lesz mint amennyit nyersz, ezzel semmilyen probléma nincsen. A beragadtak az már másik kávéház, ott igenis érdemes ránézni, hogy mi történt amiért az átlagos értékesítési idő határain belül nem sikerült lezárni ezt az érdeklődőt, így vagy úgy. A riportnak lett így egy dinamikája ami első pillanatra feltűnik. Akkor működsz jól, ha minél régebbi érdelődőidet nézve csak vevőket és lezárt vesztetteket találsz, míg minél inkább a jelenhez közelítve egyre több a nyitott (még nem eldőlt) érdeklődőd.

Gatyába ráztuk a riportot használhatóság szempontból is, így most amellett hogy időszakot és felhasználót szűrhetsz, a szűrt eredményeid kedvedre csoportosíthatod heti, havi vagy negyedéves nézetbe. Régi restanciánk volt a riport exportálása excelbe, mostantól ez is rendelkezésre áll.

Lezárási arány riport
A cél az volt, hogy első ránézésre képet kapj arról, hogy az üzletek hány százalékát zárjátok le sikerrel. Emellett darabszámokkal is szolgálunk (lezárt nyert, lezárt vesztett) és lezárási idővel. Ez utóbbinál fontos, hogy ha piros értéket látsz, az azt jelenti, hogy az adott értékesítő átlagosan lassabban zárja le az érdeklődőket mint ahogyan azt elvárod. Kérdezz rá, járj utána, lehet hogy triviális problémát megtudtok oldani azzal, hogy ez kiderült.

Lezárási arány riport

És újra a refrént tudom fújni (mivel a riportok szűrő és nézet logikája egységes lett): Szűrj időszakra, felhasználóra és akár exportálj excelbe.

+1: az új értékesítési modulhoz kapcsolódnak ezek a riportok, akkor az alábbiakkal tudunk pluszban szolgálni: Egyfelől elfelejtett érdeklődőket is számontartjuk a lezárási arány riporton. Na ők nem összekeverendőek a Beragadt érdeklődőkkel. Míg az előbbiek azok akiknél már el kellett volna jutni annyi idő alatt a döntésig, addig az elfelejtettek azok akiknél túl sok idő telt el és még semmilyen kapcsolatfelvétel nem történt velük. Másfelől szűrj minősítés alapján (VIP, Qulaified, Unqualified), így megnézheted a számokat aszerint is hogy milyen fontos ügyfelekhez kapcsolódnak.

+2: ja, felhasználó csoportokat is tudunk már riportálni, ez amúgy nem kis dolog. Mindent amit felhasználóra tudsz nézni, azt mostantól nézheted felhasználó csoportra is, így megkapod hogy az a csoport hogyan teljesít.

ui: képeink szereplői kitalált személyek, a valósággal történő bármilyen egyezés csak a véletlen műve. Ja és a számok is.

Érdekesnek találtad a bejegyzést?

Iratkozz fel blog értesítőnkre, és havonta elküldjük a legnépszerűbb cikkeket.

Kommentek: 0 hozzászólás


Szólj hozzá:


A bejegyzéshez nem lehet hozzászólni.