Profi módszer információgyűjtésre – 1. rész: Érdeklődési kör

Információt gyűjteni érdeklődőinkről, vevőinkről sokféle módon lehet. Információkat kaphatunk egy személyes beszélgetés során vagy akár telefonon keresztül, de ezek mellett létezik egy hatékonyabb módszer is, melynek feldolgozása automatikusan történik, mindkét fél részéről minimális munkával.

Mi is az az adatmódosító hivatkozás?

Az adatmódosító linkek segítségével érdeklődőink vagy ügyfeleink egyetlen kattintással módosítani tudják a MiniCRM-es adatlapjaikon a különböző mezők értékeit az általunk előre beállított értékekre. Ezáltal ahelyett, hogy hosszas utánajárással gyűjtenénk be ügyfeleinktől az információt, ők maguk egy kattintással adják meg nekünk a választ, amely automatikusan rögzül a MiniCRM-ben.

Hogyan használjuk?

Ha mi például extrém sportokra szervezünk túrákat, az aktuális ajánlatunkban pedig 3 különböző túrát kínálunk, és szeretnénk azoknak emailt küldeni, akiknél az érdeklődési körnél még nincs semmilyen sportág kiválasztva, akkor létre kell hoznunk:

  • egy szűrőt azokra az adatlapokra, akiknél még nincs kiválasztva érdeklődési kör. Ehhez hozzuk létre a következő szűrőt: Adatlap: Sportág: nincs bepipálva: Hegymászás, Kerékpártúra, Vadvízi evezés
  • egy sablon emailt, melyet a kampányhoz akarunk felhasználni és amibe elhelyezzük majd az adatmódosító hivatkozásokat. Jelen esetben ez az email tartalmazza azt a 3 túrát, melyből választhatnak érdeklődési körüknek megfelelően.
  • 3 db adatmódosító hivatkozást, melyeket a kiküldendő email sablonunk megfelelő részébe kell beillesztenünk. Az elsőben a kerékpártúrát, a másodikban a vadvízi evezést, a harmadikban pedig a hegymászást jelöljük be a “Sportág” mezőben.

Minden adatmódosító hivatkozásnál megadhatjuk, hogy:

  • melyik státuszba kerüljön át az adatlap, ha rákattintanak az adott linkre. Jelen esetben, ha valakit érdekel az egyik túránk és rákattint a hozzá tartozó linkre, akkor az “Érdeklődők” közé az “Időpontegyeztetés” státuszba kerül be az érintett adatlap, valamint attól függően, hogy melyik sportágat választotta ki, a hozzá tartozó mező értéke is automatikusan beállítódik a MiniCRM-ben.
  • sikeres kitöltés után milyen URL-re irányítsuk az érdeklődőt/ügyfelet. Példánkban ezen az oldalon érdemes megköszönni az érdeklődést és emlékeztetni a kiküldött visszaigazoló emailre.
  • a sikeres kitöltést követően, melyik email sablonunk kerüljön kiküldése. Példánk esetében egy sablon visszaigazoló emailben ismételten megköszönjük az adott túra iránti érdeklődést, és megküldjük már a konkrét sportág részleteit tartalmazó levelünket, benne azzal a linkkel, amely a weboldalunk egyik oldalára mutat, ahol az adott túráról olvashat többet, valamint egy feliratkozó is űrlapot találhat, ha időpontokat szeretne kapni a jövőben.

Mérési lehetőségek

  • Riportok segítségével megnézhetjük a példánkban szereplő email kampányunk megnyitási és átkattintási arányait.
  • Ha pedig arra vagyunk kíváncsiak, kik azok, akik még mindig nem érdeklődtek egy túra iránt sem, akkor a fent már létrehozott szűrő segítségével kilistázhatjuk ezeket az adatlapokat is és később megismételhetjük a kampányt.

Miért hasznos az adatmódosító hivatkozás?

  • Nem kell kitölteni semmit az ügyfélnek
  • Gyors adatmódosítási lehetőség
  • Automata megoldás
  • Egyszerű és hatékony információ gyűjtési módszer

A fenti példa természetesen tetszőlegesen átalakítható, illetve bővíthető, ez csak egy felhasználási lehetőség a sok közül. A következő bejegyzésben az időpontválasztást és annak kezelését szemléltetjük a fenti példát továbbgondolva, szintén az adatmódosító hivatkozást valamint űrlapot felhasználva.

Az adatmódosító hivatkozásokról bővebben az alábbi Súgó oldalunkon olvashat:

http://help.minicrm.hu/entries/21510223-urlapok#adatmodosito_hivatkozas