Üzleti folyamataink lépései, avagy a státuszok

Minden cégnél elmondható, hogy a saját, kellően kialakított és bejáratott üzleti folyamatai különféle lépésekből tevődnek össze, néha sokból, néha csak egy párból. A legújabb MiniCRM rendszerünkben az üzleti folyamatok ezen lépéseit nevezzük státuszoknak.

Függetlenül attól, hogy cégünk értékesítéssel, ügyfélszolgálati tevékenységgel, marketing feladatokkal, vagy más egyéb projektekkel foglalkozik, a célunk minden esetben ügyfeleink segítése a folyamatban való sikeres előrébb lépésben a hozzájuk kapcsolódó valamennyi üzleti feladat következetes, fokozatos megvalósítása által.

Ezt támogatja a projekt alapú, online MiniCRM-ünk az ajánlásképpen kidolgozott leggyakoribb státuszaival is, melyek, lévén hogy minden vállalkozás egyedi, modulonként testreszabhatóak annak érdekében, hogy az általunk használt webes felületű rendszer ténylegesen is az üzleti folyamataink lépéseit tükrözze.

  • Csak lépésről lépésre!

Ezen lépések üzleti szempontból jók, de gyakran nem kedvünkre valók. Az egyik legtipikusabb hiba, amit munkánk során ilyenkor elkövethetünk az, ha kapkodunk és megkíséreljük az egyes tevékenységeket összevonni, vagy rosszabb esetben kiiktatni. Ilyen hiba például az, ha valaki egy lépésben próbál meg eladni.
Soha nem szabad ajtóstól rontani a házba! Nem rögtön a termékünket vagy szolgáltatásunkat kell eladnunk, hanem mindig a következő lépést a termék vagy szolgáltatás megvásárlása felé, vagyis a következő státuszt.

Ezt szem előtt tartva a legújabb MiniCRM-ünkben modulonként külön-külön, igényeinknek megfelelően, már néhány kattintással módosítani tudjuk státuszainkat, a Drag & Drop (“Fogd és Vidd”) technikával pedig – megragadva és áthelyezve a kívánt elemeket – újakkal bővíthetjük ki azokat, megváltoztathatjuk a pozícióikat, illetve szükség esetén eltávolíthatjuk közülük a tevékenységünkhöz már nem szükséges státuszokat.

Státuszok testreszabása Drag & Drop (“Fogd és Vidd”) technikával

  • Megfelelően motiválni!

Cégünk üzleti folyamataiban minden ügyfél tart valahol. Mindenki a saját motiváltsági szintjének megfelelő lépcsőn, azaz státuszon áll. Egy-egy lépcsőn természetesen több ügyfél is tartózkodhat egyszerre. A célunk tehát az, hogy minden egyes ügyfelünket támogassuk a folyamatban történő előrébb lépésben.

Ahogy a státuszokon előrehaladunk, egyre jobban megismerjük ügyfeleinket, egyre több és több információval rendelkezünk róluk, valamint igényeikről, egyre nagyobb lesz köztünk a bizalom, és lépésről lépésre tisztulnak le előttünk a feladataink, teendőink.

  • Növelni a hatékonyságot!

A legújabb MiniCRM-ünkben státuszok szerint soroljuk be minden egyes ügyfelünk minden egyes adatlapját a számukra megfelelő értékesítési lépcsőre, majd mindenkinek a következő lépcsőt adjuk el. Ezáltal üzleti hatékonyságunk jelentősen növekedni fog.

Ahhoz, hogy az egyes adatlapokat státuszaik szerint még hatékonyabban kezelni tudjuk rendszerünkben, a státuszok szerinti szűrés mellett MiniCRM-ünk lehetőséget biztosít számunkra, hogy minden egyes státuszhoz egyedi színt is társíthassunk. Ennek alkalmazásával pedig még könnyebben rendszerünk valamennyi felhasználója számára az eltérő státuszokban lévő adatlapok megkülönböztetése és beazonosítása listázáskor.

Státuszhoz egyedi szín társítása

A státuszokhoz kapcsolódóan pedig akár még email automatizmusokat is beállíthatunk. Így ezzel is motiválhatjuk ügyfeleinket az értékesítés lépcsőin való előre lépésre.

…és valóban, mint egy igazi lépcsőnél, úgy rakható át lépcsőfokról lépcsőfokra ügyfeleink valamennyi adatlapja a függőlegesen, egymás alatt elhelyezkedő státuszokba a vállalati célok elérése érdekében történő tevékenységek során, miközben munkánkkal erőforrásokat és inputokat használunk fel, hogy végül outputot és hozzáadott értéket teremthessünk.