KategóriaMarketing

Mit lehet tenni, hogy előrébb jussunk a Google-ban?

A Google robotjai igen összetett módon értékelik az oldalakat, melyek alapján rangsorolni fognak a keresőben egy adott szóra, szóösszetételre. Ezek az algoritumsok természetesen „top secret” kategóriába tartoznak, melyeket a programozók folyamatosan fejlesztenek, hogy számunkra valóban releváns, hasznos és szükséges oldalak kerüljenek előre. Szóval, ha valaki élre akar jutni, tényleg nagyon jól összeállított oldallal kell rendelkeznie!

Alábbiakban felsorolunk néhány alapvető dolgot segítségül. Ami leginkább számít:

  • Milyen gyakran frissül a weboldal tartalma
  • Mennyire értékes az olvasó számára a weboldal mondanivalója (jó minőségű, releváns tartalom)
  • Milyen minőségű linkek mutatnak az oldalunkra befelé és tőlünk kifelé

A weboldal tartalmát minél gyakrabban frissítjük (akár csak pl.: új hírek, akciók, események), annál gyakrabban fogják látogatni a robotok, akik pontozzák az oldalt. Az egyik legjobb módja a tartalom frissítésnek, ha blogot csatolunk a weboldalunkhoz, melyet címkékkel látunk el, kategorizálunk, illetve ha folyamatos Google+ bejegyzéseket készítünk.

A befelé mutató linkek minősége is sokat jelent. Mikor jó a link?

  • Ha a link minőségi, hiteles oldalról mutat ránk (pl.: cikk rólunk; vagy hozzánk közelálló, releváns tartalomból jön),
  • Webáruházból, esetleg kapcsolódó partneri linkből jön (akik témában, területben közel állnak hozzánk, de nem konkurenciák természetesen)
  • Ha ajánlanak minket bejegyzésekben

Ezek a Google számára leghitelesebb, legtöbbre értékelt linkek. Ugyanezek a minőségi értékek fontosak azokkal az oldalakkal kapcsolatban is, ahova tőlünk mutat a link, pl. Partner oldalak.

Figyelembe kell venni, hogy egyre több cég használ a fő weboldalát erősítve microsite-okat. Ezek kisebb volumenű, speciális oldalak melyek a cég más-más tevékenységére vagy termékére specializálódtak, eltérő megfogalmazásúak, de egy céget képviselnek. Így igen nagy verseny tud kialakulni az első 10-20 találatban, de ha jól készítettük el a szöveget és ügyelünk, hogy a kifelé és befelé mutató linkek minőségi oldalról vagy oldalra mutassanak, és esetleg mi is több weboldalt alkalmazunk, akkor szépen előre tudunk kerülni. A Google robotjai mostanra nagyon intelligensek, teljes mértékben átlátják a weboldalunk szövegi, képi, valamint link tartalmát és pillanatok alatt el tudják dönteni, hogy mennyire minősülünk jó cégnek.