Nordinova Energy Kft.

Ad-hoc megoldásokból ügyfélbarát rendszer, kiemelkedő ügyfél-elégedettséget eredményezve

Ügyfélelégedettség

9,12-es értékelés (10-ből) a MiniCRM bevezetése óta

Forgalom

közel 300 millió forint 2020-ban

Róluk

A tiszta energiatermelők és alternatív fűtésmegoldások iránti elkötelezettségtől hajtva a Nordinovánál immáron több mint 10 éve foglalkoznak elektromos fűtési rendszerek importálásával.

Olyan villamosgépészeti termékeket forgalmaznak, amelyeket napelemekkel együtt beépítve komplett, fenntartható, környezetkímélő és hosszú távú fűtési rendszert képesek nyújtani.

Négy-, illetve szezonálisan ötfős csapattal szolgálják ki a megrendelőket, árbevétel tekintetében pedig 2020-ban alulról „karcolták” a 300 millió forintos forgalmat. A Nordinova egy speciális réspiacon tölt be meghatározó szerepet.

Kedvenc funkciók

  • E-mail küldés
  • Automatizációk
Tudj meg többet

A probléma

A Nordinova által – egyébként 5 év jótállással együtt – értékesített fűtőtesteknél nagyjából 1% a meghibásodás aránya. A működésük sajátja, hogy az eladott mennyiség növekedésével arányosan a kezelendő feladatok is egyre gyarapodnak. Mivel az évek alatt több tízezer fűtőtestet sikerült eladni, így a jótállással kapcsolatos teendők is egyre több kapacitást kötöttek le cégen belül.

Mivel a javításhoz jól értettek, a készülékcserék miatt indokolatlan mennyiségben hulladékot felhalmozó vállalkozás nem szerettek volna lenni, ezért „ami megjavítható, azt javítsuk meg” vezérelv szerint kerestek megoldást.

Láttuk, hogy a létszámot fejleszteni kell. Ugyanakkor a munkabérek meredek emelkedésével egyidőben az is kiderült, hogy a MiniCRM ára legfeljebb töredéke annak, amennyibe egy munkavállaló kerül éves szinten.

Szász János, cégvezető

Ráadásul egy új dolgozó képzésébe ugyanannyi munkát bele kellene tenniük, mint a MiniCRM beállításába. Arról nem is beszélve, hogy arra nincs garancia, hogy az új kolléga a szoftverhez hasonló következetességgel hajtja végre a feladatokat.

A megoldás

A Nordinovánál két éve használják a MiniCRM-et, idén fognak másodjára hosszabbítani. Korábban használtak más vállalatirányítási rendszert, amiből számlázni és bizonyos feladatokat kezelni kényelmesen tudtak, de CRM-ként csak fapados jelleggel tudták alkalmazni.

Majd elmentem egy, már MiniCRM felhasználóknak szóló előadásra. Itt volt alkalmam összevetni a meglévő folyamatainkat azzal, mi mindent tudnánk kihozni a szoftver tudatos testre szabásával és felprogramozásával. Mondhatni ez volt az igazi fordulópont.

Szász János, cégvezető

Leginkább a szervizmodul jelentett extra hatékonyságnövelési potenciált a Nordinova életében. Ugyanis érthető módon egy-egy hibás készülék és tönkrement fűtés esetén az ügyfelek kezdetben frusztrált, ideges lelkiállapotban jelentkeznek az igényükkel.

A megnyugtatás, a hatékony megoldás, illetve az ügyfél-elégedettség elérésének kulcsa a gyors, professzionális kommunikáció, kiegészítve a készülék javításával kapcsolatos automatizált folyamatok finomhangolásával.

Mit nyertek a bevezetés óta?

A javításokkal kapcsolatos utánkövetés, adminisztráció és ügyfélértesítés korábban nem tartozott a Nordinova erősségei közé. János elmondása szerint, ha nem lenne MiniCRM, akkor ez nem is változott volna.

Viszont a szoftver segítségével a javításra vonatkozó igény profin szerkesztett űrlapon érkezik be, amin az ügyfél minden lényeges kérdést előre megválaszol. Majd az általa választott opciók alapján előre beállított automata e-mailek segítségével történik a folyamat menedzselése.

Ad-hoc megoldásokból ütemezhető, programozható, ügyfélbarát rendszert sikerült alkotnunk. Egyértelműen ennek az eredménye, hogy az ügyfél-elégedettség mérésére használt BIX rendszerében 10-es skálán 9,12 pontos az értékelésünk.

Minden beérkezett értékelést szívesen osztok meg a kollégákkal, elvégre mindig kellemes olvasni, amikor deficitből szuper elégedett ügyfeleket tudhatunk a magunkénak.

Szász János, cégvezető

János elmondása szerint a szervizmodul sikere mellett a MiniCRM az egyes projektek hatékonyabb kezelésében is óriási segítség. Elvégre minden ügyfél adata könnyen elérhető, ami miatt tudatosabban szervezhető a működés. Illetve ez a fajta strukturáltság nyugalmat kölcsönöz a folyamatoknak, extrán támogatva többek között a marketing vagy az értékesítés munkáját.

Persze a szervizmodul miatt számukra az e-mail-küldés a legértékesebb funkció a MiniCRM-ben. Jánost azt mondja, hogy ha nem tudnának automatikus e-maileket küldeni, és ezt kézzel kellene megoldaniuk, akkor fel kellene venniük még két embert.

A MiniCRM már 1973 KKV értékesítését tette eredményesebbé.