Hogyan válts ki pozitív érzelmeket a vásárlóidból?

Ahhoz, hogy a vevőid visszatérjenek, és a Te termékedet preferálják a versenytársaid termékeivel szemben, érzelmi kötődést kell kialakítanod bennük. Ha a termékedhez pozitív emlékeket kötnek, ha a használathoz, megvételhez kellemes érzések kapcsolódnak, akkor sokkal valószínűbb, hogy a későbbiekben is Téged fognak választani.

Az érzelmi kötődés kialakítása azt is jelenti, hogy a vevőid hajlandóak lesznek többet fizetni azért, hogy újraélhessék ezeket az érzéseket. Az érzelmi kötődés tehát döntő lehet ott, ahol a termékek minősége és az árazás is hasonló. Hogyan alakíthatod ki ezt az érzelmi összekapcsolódást a terméked és a vevőid között?

  • Tudatosítsd a vevőidben, hogy számodra ők a legfontosabbak.
    Ha napokba telik, míg egy vásárlói levélre válaszolsz, azt az üzenetet fogod küldeni, hogy a vevőid számodra másodlagosak. Ne kerülj olyan helyzetbe, hogy a vásárlóidnak okuk legyen megkérdőjelezni, hogy odafigyelsz-e rájuk. Ajánlj fel minél többféle kapcsolódási pontot, hogy bárhogyan el tudjanak érni, ahol nekik a legkényelmesebb.
    Azok a vevői emailek, Facebook üzenetek, amikre nem reagálsz azonnal, azt az érzést fogják kelteni a vevőben, hogy hiába fizet neked, rosszul bánsz vele – és mindig ezzel fog azonosítani.
  • Figyelj oda, mire költesz.
    Ha olyan remarketinged van, ami napokig üldözi a vevőt, vagy olyan, híresebb „szóvivője” van a termékednek, akiről nyílt titok, hogy pénzt fogad el, esetleg netes újságokban vásárolsz megjelenést, el fogják gondolkodtatni a vevőt, hogy pontosan miért is kerül annyiba a terméked.
    Ha egyébként is sok panaszt hallasz a terméked árával kapcsolatban, figyelj oda arra, hogy a marketinged minél kevésbé legyen „marketingízű” – különben a vevők számára az lesz az üzenet, hogy inkább erre költesz, mint arra, hogy nekik minél jobb legyen.
  • Személyre szabott ügyintézés.
    Figyelj arra, hogy kit választasz ki az ügyfélszolgálatra. Ez a kolléga lesz az, akit a vevőid akkor hívnak, mikor valami olyan történt velük, ami megrengette a cégedbe vetett hitüket – és ezen a híváson fog múlni, hogy a jövőben visszatérnek-e majd.
    Ismeri-e a terméked a kollégád? Nyugodt tud-e maradni akkor is, ha a vonal másik oldalán valaki zaklatott? A hívó napját elronthatja vagy jókedvűvé teheti egy ügyfélszolgálati beszélgetés.
  • Személyre szabott marketing.
    A mai CRM-rendszerek mellett már nem lehet kifogás arra, hogy valakinek emailt küldesz, pedig leiratkozott.
    Használj fel minden olyan információt a marketingedben, amit a vevőidről tudhatsz! Szegmentáld a hírleveleket érdeklődés, vagy iparág szerint, és küldj valóban hasznos, számukra releváns tartalmat. Ünnepeld meg a legjobb vevőid vásárlási évfordulóit ajándék termékkel, esetleg online képeslappal, és köszönd meg a kitüntető bizalmukat!
    Ahogy egyre több marketing-stratégiának „elszenvedői” a vevők, annál jobban fogják értékelni azt, ami valóban csak nekik szól.
  • Alkalmi marketing.
    Ha tudod, hogy a vásárlóid nagy lépés előtt állnak, változás történik az életükben, akkor cselekedj úgy, hogy a terméked, mint állandó, végigkísérje a változást.
    Ha például nyelvórákat adsz el, mindig legyen olyan Facebook hirdetésed, ami az éppen utazni készülőket célozza. Ha kozmetikumokat, akkor azokat is célozd, akik esküvőre készülnek, ha háztartási gépeket, azokat, akik gyermeket várnak, stb. Nézd végig, hogy milyen változásokat könnyíthet meg a terméked, hogyan tudod végigkísérni az életüket. Így az állandóság érzését fogják hozzád kötni – egy termék, ami mindig velük volt, és használták.