Hogyan vett meg egy magyar céget egy 75 milliárd dolláros cégcsoport? – Kun Szabolcs, Arenim

Kun Szabolcs, Arenim

A sikeres techcégek története szinte soha nem lineáris. Kun Szabolcs útja különösen jó példája annak, hogyan lehet kitartással, tanulással és folyamatos stratégiai tisztítással eljutni a távközlési szoftverfejlesztés világából egy nemzetközi exitig.

Az Arenim sztorija Berlinből indult, egy egyszerű felismerésből: a telekommunikáció túl drága és túl bonyolult. Innen épült fel az a cégcsoport, amely később több lábon álló működéssé vált, majd Szabolcs és társa, Megyeri Attila döntései mentén fokozatosan letisztult, fókuszált és professzionális szervezetté formálódott.

Az első évek nehézségeitől – amikor a bevételek felét sem sikerült behajtani – a több éves portfóliótisztításig sok lépésre volt szükség ahhoz, hogy az Arenim olyan formában álljon össze, amely már egy globális óriás figyelmét is felkeltheti.

A felvásárlást végül a Constellation Software, a világ egyik legnagyobb szoftvercégcsoportja hajtotta végre, és a VoIP/cloud call center üzletág vált a tranzakció középpontjává. A folyamat mögött több évnyi adatvezérelt működés, tudatos kontrolling, partneri modellre épülő skálázás és egy olyan termékfejlesztési filozófia állt, amely a piac valós igényeire épült.

A beszélgetés rávilágít arra, hogy a cégépítésben gyakran nem a nagy ötlet a döntő, hanem az, hogy:

  • tudunk-e tanulni a pofonokból
  • tudunk-e fókuszálni
  • és fel tudjuk-e építeni a háttérrendszereket, amelyek egy exittel záruló jövő kulcsai.

A kétórás epizódból kiderül, hogy milyen hibák vezettek tanuláshoz, hogyan lehet elengedni olyan szolgáltatásokat, amelyek nem illenek a jövőképhez, és hogyan válik egy kicsi, magyar mérnökcsapat része egy 65 000 fős globális vállalatnak.

Témák és időbélyegek

  • 00:00 – A távközlési ötlet megszületése Berlinben
  • 08:10 – Az első év legnagyobb pofonjai: kintlévőségek és naivitás
  • 16:40 – Melyik fontosabb: a siker vagy az idő?
  • 26:20 – Az út és az eredmény dilemmája
  • 33:10 – A legfájdalmasabb vállalkozói döntések: emberi oldala a váltásoknak
  • 46:00 – Az Arenim felépítése: több termék, két túlélő
  • 58:40 – A portfólió letisztítása: miért fontos a fókusz?
  • 1:09:20 – Cybersecurity és call center – hogyan vált szét a két üzletág
  • 1:18:00 – A partneri (white label) modell ereje a skálázásban
  • 1:31:20 – Hogyan talált rá a Constellation Software az Arenimre?
  • 1:42:50 – Az átvilágítás és az exit érzelmi terhei
  • 1:51:40 – A felvásárlás utáni integráció és nemzetközi növekedési pálya

Hallgasd meg az epizódot, és nézd meg belülről, hogyan lesz egy mérnöki ötletből egy globálisan is értékes techcég – és milyen vezetői döntések kellettek az exithez.

Hallgasd a Cégépítőket a kedvenc platformodon:

Sokan kérdezik Krisztiántól: „Hogyan tehetném jobbá a cégemet? Mit kellene máshogy csinálnom, hogy gyorsabban fejlődjünk és növekedjünk?”

A MiniCRM-nél évente több mint 400 vállalkozásnak segítünk rendszert építeni, így rengeteg bevált módszert és tapasztalatot gyűjtöttünk. Most ezt szeretnénk veled is megosztani!

Elkészítettünk egy ingyenes online cégauditot, amely segít feltárni a fejlesztendő területeket és a legjobb növekedési lehetőségeket.

Töltsd ki pár perc alatt a minicrm.hu/audit oldalon, és hamarosan küldjük az eredményt e-mailben!

A Cégépítők podcast felvétele a MiniCRM megbízásából történik, melyben a Brocasterz Podcast Stúdió a partnerünk. Az adások menedzsmentjét a Brocasterz Podcast Ügynökség csapata végzi.