Tippek email kampány készítéshez

Az Email kampány az egyik leggazdaságosabb KKV marketingeszköz. Segítségével anyagi forrásainkat megkímélve érhetünk el valódi, mérhető eredményeket. A tartalom a hírlevél legfontosabb része, így alaposan át kell gondolni, hogyan állítjuk össze őket. Nézzünk néhány tippet a hírlevél tartalmi kialakításához.

Kezeljük kiemelten ügyfeleinket

Bánjunk érdeklődőinkkel, ügyfeleinkkel és olvasóinkkal megfelelően, hadd érezzék igazán fontosnak magukat. Informáljuk őket az újdonságokról (akciókról, új termékekről, szakmai hírekről) az e-mail marketingünk keretében.

Szolgáljunk hasznos információkkal

Gondoljunk arra, mi alapján döntjük el, hogy elolvasunk-e egy levelet, vagy egyből a lomtárba dobjuk. A hírlevél megfogalmazásakor győződjünk meg róla, valóban hasznos olvasnivalóval látjuk el ügyfeleinket.

Kommunikáljunk személyre szabottan

Győződjünk meg arról, hogy a témák, melyekről írunk, valóban felkeltik olvasóink érdeklődését, és számukra fontos információkat tartalmaznak.

Hírleveleink sikere attól is függ, képesek vagyunk-e a megfelelő időben, a megfelelő címzettekhez közvetíteni üzenetünket. Fordítsunk figyelmet arra, hol tartanak épp a vásárlási döntés folyamatában, és küldjünk számukra mindig a státuszuknak megfelelő ajánlatokat.

Fogjuk rövidre

A legtöbb embert napi szinten rengeteg email árasztja el. Levelünk legyen rövid és könnyen emészthető, hogy megragadhassa olvasóink figyelmét. Ha egy hosszú interjút, történetet vagy cikket szeretnénk megosztani, emeljük ki a címet, írjunk egy rövid összefoglalót, és illesszünk be egy linket, ahol az érdeklődők elérhetik a teljes anyagot.

Legyünk közvetlenek

Egy hosszú és unalmas hírlevél senkit sem érdekel. Tegyük személyesé egy kicsit. Úgy fogalmazzuk meg a szöveget, mintha érdeklődőnkkel beszélgetnénk az adott témáról. Találjuk meg a megfelelő hangot.

Tüntessük fel elérhetőségünket

Bár a hírlevelek célja közvetlenül nem az eladás, hanem a kapcsolatépítés és fenntartás, biztosan nem bánjuk, ha néhány érdeklődő csupán az üzenetek hatására úgy dönt, hogy vásárolni szeretne. Bizonyosodjunk meg róla, hogy levelünkben szerepel elérhetőségünk, így érdeklődőink fel tudják venni velünk a kapcsolatot.

Legyünk egyediek

Ha azt szeretnénk, hogy címzettjeink valóban elolvassák, amit küldünk nekik, és levelünk ne végezze olvasatlanul a kukában, csempésszünk egyediséget üzeneteinkbe.

Szánjunk elegendő időt a levél külalakjának megtervezésére

Hírlevelünk külalakja legalább annyira felelős a sikerért, mint a tartalma. A megfelelő dizájn képes megragadni a címzett figyelmét, még mielőtt akár egy sort is elolvasna. Ne vigyük túlzásba a díszítést, készítsünk egyszerű, könnyen átlátható külsőt.

Kérjünk visszajelzést címzettjeinktől

Kérjük meg érdeklődőinket, hogy mondják el véleményüket termékünkről vagy szolgáltatásunkról. Az ügyfélvisszajelzések alapján továbbfejleszthetjük azokat, hogy még jobban elnyerje érdeklődőink tetszését.

Az email kampányok tartalmi kialakítása mellett a kampánytervezés további lépéseiről a konkrét példával ellátott tanulmányunkban olvashat:

https://www.minicrm.hu/kb/email-kampany-tippek/