A marketing automatizálás előnyei

Az Email-marketing az egyik leggazdaságosabb KKV marketingeszköz. Olcsóbb és könnyebb mérni a hatékonyságát, mint a hagyományos (offline) marketing megoldásokét. És ha mindezt még egy megfelelő platformon – CRM rendszerben – automatizáljuk is, akkor egy összetettebb vásárlási folyamatnál megfelelő időben megfelelő kommunikáció juthat el az érdeklődőhöz, ezáltal egyre közelebb hozhatjuk őt a tényleges vásárlásig.

A nagy értékű beruházások mindig egy hosszabb-rövidebb döntési folyamat eredményei. Ha ilyen terméket vagy szolgáltatást értékesítünk, ezzel számolnunk kell. Például, érthető okok miatt sokkal több időbe kerül elhatározni magunkat egy autó megvásárlása mellett, mint például venni egy hamburgert a büfében.

Az ilyen komplexebb értékesítési folyamatot úgy kell kialakítanunk, hogy lépésről lépésre haladva kísérjük végig érdeklődőnket a vásárlási döntési folyamat egyes lépcsőfokain. A CRM rendszerben automatizált marketing pedig segít abban, hogy láthassuk, érdeklődőnk ennek a folyamatnak melyik fázisában jár éppen, illetve, hogy megfelelő kommunikációval tovább billentsük őt a következő lépésbe.

fogaskerek

Érdeklődők előminősítése és “nevelése”

Az előminősítésnek köszönhetően rengeteg időt takaríthatunk meg az értékesítőknek, mert az nem kapnak olyan érdeklődőket, akik nagy valószínűséggel soha nem fognak tőlünk vásárolni. Így csak olyan érdeklődőkre szánnak időt, akikből későbbiekben valóban lehet vásárló.

Az előminősítéssel kiszűrhetők azok az érdeklődők is, akik most még nem állnak készen a vásárlásra, de talán egyszer majd a vásárlás mellett döntenek. Róluk sem szabad megfeledkezni, nekik másfajta információkat kell szolgáltatni.

Az automatizált marketing segít fokozatosan közelebb kerülni ezekhez az érdeklődőkhöz. Kezeljük őket kis távolsággal, küldjünk nekik bizonyos időközönként az érdeklődési körüknek megfelelő hírleveleket, érdekességeket, tippeket, letölthető tanulmányokat, invitáljuk őket termékbemutatóra.

Értékesítés után is fontos fenntartani a kapcsolatot az ügyfelekkel. Informáljuk őket az újdonságokról, friss információkról, új termékekről. Ha különböző szempontok szerint szegmentáljuk a vevőinket, mindenki más-más, személyre szabott üzenetet kaphat.

A marketing automatizálás segít kialakítani egy olyan folyamatot, mellyel lépésről lépére haladva és a megfelelő időben reagálva az aktuális problémájára a hírlevél-feliratkozót komoly érdeklődővé, komoly érdeklődőt vásárlóvá, majd pedig visszatérő vásárlóvá konvertálhatjuk.

Az automatizálás más területeken is hasznos lehet. Automata teendő kiosztással, az utánkövető levelek automata kiküldésével levehetjük az ezzel járó terhet kollégáink válláról, így nekik már csak a konkrét feladat elvégzésére kell koncentrálniuk.

Marketing riportok

A CRM rendszerben történő marketing automatizálás a vezetők számára is leegyszerűsíti a munkát. A riportok segítségével egyszerűen és gyorsan ki tudják elemezni például a marketingcsatornák hatékonyságát, az egyes email kampányok eredményességét (megnyitási és kattintási ráták). A statisztikákból megtudhatják, hogy melyik marketing tevékenység milyen arányban/mennyiségben konvertál vevőket, így tulajdonképpen az egész vásárlási folyamat nyomon követhetővé és elemezhetővé válik, segítve ezzel a marketingtevékenység folyamatos javítását.

A témával az alábbi cikk foglalkozik részletesebben:

http://computerworld.hu/computerworld/az-email-kampanyokon-is-tul.html