Napi 15 perc a Facebook hirdetéseid sikeréért

A szakértők azt javasolják, hogy ahelyett, hogy csak havonta egyszer néznél a Facebook hirdetéseidre, és optimalizálnád a kampányaidat, minden nap szánj időt arra, hogy megtaláld a legjobban működő hirdetéseidet, a legtöbb konverziót hozó fordulatokat, és használd azokat – a többire pedig ne költs több pénzt.

A Facebook hirdetéskezelőjébe belépve a kampányaiddal találod szembe magad, ahol láthatod, hány kattintást, konverziót, vagy oldal lájkot generált egy-egy kampányod. A legfontosabb mérőszámokat azonban a kampányokba belépve találod meg.

shutterstock_174737297Forrás: shutterstock.com

  1. Az első lépés, hogy légy tisztában azzal, mik az oldal feladatai. Három témának kell az oldaladon megjelenni: márkahűséget erősítő tartalom; érdeklődők rögzítése, és konverzió. A márkahűséget erősítő tartalom (vicces, vagy hasznos posztok) lesznek azok, amiket szponzorálhatsz, hogy minél aktívabb legyen az oldalad. Bár nem fogod tudni mérni ezek megtérülését, mindenképp több érdeklődőt fog hozni számodra.
  2. Nézd meg a hirdetéseid „Gyakoriság” mérőszámát. Ez azt jelzi, hányszor látta a közönséged a reklámodat. Ha ez a szám 10 fölött van, érdemes elgondolkodni azon, hogy új közönséget keress a hirdetéseidnek, hiszen azok, akiket érdekelte az, már biztosan kattintottak volna. Azonban ehhez a számhoz érdemes hozzánézni az átkattintási arányt is: ha az 1% alatt van, akkor a hirdetést megszüntetheted.
  3. Az elmúlt pár napot nézve, rendezd a hirdetéseidet a „Költség” alapján csökkenő sorrendben (a „Költség” szóra kattintva). Nézd meg, hogy a költségek mellé milyen az átkattintási arányod – bár sokan csak az „eredmények” oszlopot nézik, ha valóban sűrűn ellenőrzöd a hirdetéseidet, érdemesebb azokat a hirdetéseket, amiknek alacsony az átkattintási arányuk, már azelőtt megölni, hogy az eredmény oszlop soraiban nagy különbségek lennének.
  4. Azok a hirdetéseid a legjobbak, amiknél a Költség/Eredmény arány a legalacsonyabb. Az ezekben a hirdetésekben használatos módszereket kell minél több hirdetésben felhasználnod, illetve az adott hirdetés közönségét bővítened.
  5. Ha a „Jelentés megtekintésére” kattintasz a hirdetések között, rengeteg adattal találod szembe magad. Ha azonban itt rákattintasz az „Oszlopok szerkesztése” gombra, olyan mérőszámokat találhatsz, mint a „Műveletek” és a „Műveletenkénti költség”. Itt megkeresheted, hogy egy-egy hirdetésedre mi a leggyakoribb reakció, és, hogy ezek mennyibe kerülnek neked.