Design email szerkesztő

A Design email szerkesztő kiegészítő segítségével lehetőséged van figyelemfelkeltő, profi email sablonokat készíteni vagy választani a több mint 1000 előre elkészített design sablon közül.

Fontos: A funkció Professional és Enterprise előfizetések esetén érhető el, Basic platformon nem.

Design emailek felhasználása

A design email sablonokat ugyanúgy tudod hasznosítani mint a hagyományos emaileket:

  • Tömeges levélküldés esetén (pl. promóció, hírlevél)
  • Automatizmusban (ügyfélnek küldött automatikus levelek)
  • Űrlap megerősítő emaileként (pl. üdvözlő email első kapcsolatfelvétel után)
  • Egyedi email
Fontos: A kiegészítő kikapcsolásával az elkészített design sablonok nem lesznek elérhetők és szerkeszthetők a rendszerben, ugyanakkor azok az űrlapok és automatizmusok amelyek design sablont használnak továbbra is aktívak maradnak. Ezek módosítására csak a kiegészítő újbóli előfizetésével van lehetőség.

Design sablon létrehozása

  1. Beállítások – Előfizetés menüpontban, az „Új fejlesztések” alatt adhatod hozzá előfizetésedhez a Design email szerkesztő kiegészítőt!
  2. A kiválasztott termékben kattints a Sablonok menüpontra, majd válaszd az Új design email sablon lehetőséget
  3. Választhatsz az előre összeállított sablonokból (Sablon választás gomb) vagy létrehozhatsz egy új, egyedi design emailt az Új sablonra kattintva
  4. A sablonszerkesztőben a képen látható alapértelmezett struktúra fogad:
  5. Az „Appearance” fülön a képernyő bal felső sarkában találod az általános beállításokat, úgy mint az email tartalom szélessége, igazítása, belső margók (padding) mérete, általános háttérszín, betűtípus, sorköz, reszponzivitás kapcsoló vagy épp háttérkép beállítása. Szintén itt találod a különböző elemek általános beállításait, például fejléc, email törzs, lábjegyzet, gombok stb.
  6. A „Content” vagyis Tartalom fülön különböző elemeket és elrendezéseket adhatsz az emailhez a Structures opciókból válogatva, drag&drop módszerrel. Egy új szakasz hozzáadásához, a megfelelő szerkezeti elemet kiválasztva és az egér gombot lenyomva tartva csak a kívánt helyre kell húznod az elemet majd elengedni az egér gombot.
  7. A Blocks menüpontban találod azokat az elemeket amelyekből összeállíthatod az emailek tartalmát. Úgy mint kép, szöveg, gomb, elválasztó(vonal), videó, közösségi média ikonok. A Banner elemmel lehetőséged van úgy hozzáadni képet az emailhez, hogy a kép további szöveg vagy kép háttereként szolgáljon. A kiválasztott elemet drag&drop módszerrel húzd kékkel jelölt szakaszok fölé, majd az egér gombot elengedve, helyezd el a kívánt szakaszban.
  8. A megfelelő elemre kattintva éred el a formázási opciókat. Gomb esetén például egy hivatkozást kell elhelyezned a működtetéshez, szerkesztheted a gomb szövegét a Button label cellában és szabadon változtathatod a különböző színeket is a bal oldali menüben. A kép, videó és social opcióknál különböző beállítási lehetőségeket találsz.
    Amennyiben olyan gombot helyezel el az emailben, amely egy MiniCRM-ben elkészített űrlap vagy adatmódosító link hivatkozását tartalmazza, minden esetben pipáld be az ‘Adatlap azonosítás’ és ‘Kapcsolat azonosítás’ opciókat. További információ: https://www.minicrm.hu/help/adatmodosito-link/

  9. Változók beillesztéséhez kattints egy szöveges elemre, a felső eszköztáron a kirakós ikonra kattintva a MiniCRM-ben már megszokott változókat használhatod az emailek személyessé tételéhez.
  10. Ha elkészültél a módosításokkal, lépj ki a szerkesztőből (jobb felső sarok) majd add meg a sablon nevét, az email tárgyát, válaszd ki a megfelelő mappát és mentsd el a sablont!

Előre elkészített sablonok használata

Lehetőséged van választani a több mint 1000 profi email sablon közül választani és módosítani azokat, így nem szükséges teljesen nulláról összeállítani egy hatékony email sablont.

  1. Sablonok – Új sablon – Új design email sablon opciót válaszd
  2. Kattints a „Sablon választása” lehetőségre
  3. Válassz egy szimpatikus sablont a listából vagy használd a bal oldalon található szűrőket a találatok szűkítéséhez.
  4. Kattints a megfelelő sablonra, cseréld ki a képeket, szövegeket, hivatkozásokat, töröld azokat az elemeket amelyekre nincs szükséged, majd lépj ki a szerkesztőből és mentsd el a testreszabott sablonodat!

Mire figyelj?

  1. Minden esetben teszteld a sablont! Küldd ki saját magadnak a rendszerből (pl. egy teszt adatlapról) és nézd meg, hogyan jelennek meg a képek, elemek, megfelelő helyre irányítanak-e a hivatkozások, működnek-e a gombok stb.
  2. Outlook esetében előfordulhat, hogy nem tökéletesen jelennek meg a kiküldött emailek. Ez nem a kiegészítő vagy a MiniCRM hibájából fakad, az Outlook email-feldolgozási metódusa nem minden esetben kezeli megfelelően a leveleket, függetlenül attól, hogy MiniCRM-ből vagy bármilyen egyéb szoftverből küldöd ki a levelet. Érdemes megnyitni a kiküldött levelet többféle rendszerben (pl.: Outlook, Gmail, telefon stb.)
  3. Amennyiben a szerkesztőben „hibás link” vagy „nem létező hivatkozás” hibaüzenettel találkozol, érdemes átnézni a sablonban található hivatkozásokat, gombokat és szerkeszteni azokat, hogy valódi weboldalra/hivatkozásra mutassanak vagy amennyiben nincs rá szükség töröld ezeket a linkeket.
  4. Ha előre elkészített sablonokat használsz, figyelj arra, hogy minden olyan elemet (logók, linkek, stb.) törölj amit nem szeretnél az emailben megjeleníteni.
  5. Leiratkozás opció elhelyezéséhez változók közül válaszd az Egyéb – Testreszabott leiratkozó link lehetőséget és ezt illeszd gomb vagy szöveghivatkozás mögé, bepipálva az adatlap és kapcsolat azonosítás opciókat!