Hogyan dolgozz együtt új kollégákkal?

Megtaláltad a tökéletes munkatársat a cégedbe: gratulálunk! Miután bemutattad mindenkinek, esetleg közösen elmentetek ebédelni, vagy sörözni, eljön a munka ideje. De hogyan biztosíthatod azt, hogy a lehető leghamarabb a lehető leghatékonyabban tudjatok együttműködni? Elképzelhető, hogy az új munkatársad másfajta ütemű munkahelyhez szokott, vagy annyira nem ismeri az üzletágatokat, mint amennyire szüksége lenne rá az új pozíciójában.

hogyan-dolgozz-egyutt-uj-kollegakkal

1. Kommunikáld tisztán azt, hogy mik az igényeid.

Ha új kolléga érkezik, a legfontosabb, hogy tudja, mi lesz a felelőségi köre, mik az elvárások vele szemben, és mik azok a feladatok, amiknek a befejezéséért ő felel. A legjobb, ha számszerűsíteni tudod az elvárásaidat, így létezhet egy „objektív” benchmark arra, hogy mérd az új kollégád sikerességét, valamint így ő is tudni fogja, mi az, amit el kell végeznie.

2. Adj meg minden lehetséges információt az új munkakörével kapcsolatban.

Anyagok a cégedről, a termékeidről, az üzletágadról, és a vevőidről. Hagyj legalább egy-két napot arra, hogy átnézze az olyan meglévő anyagaitokat, amikről úgy érzed, segíthet neki, és szakíts arra is időt, hogy utána beszélgess vele – hogy feltehesse a kérdéseit, és hogy Te is lásd, mennyire fogadta be az anyagokat. Ha teljesen új munkakörbe veszel fel valakit, ennyi elég lehet, azonban ha már valaki betöltötte azt a pozíciót, amire felvetted, vedd biztosra, hogy rendelkezésre állnak „legjobb gyakorlatok”, eddigi számadatok – sőt, ha össze tudsz hozni egy találkozót az előző és a jelenlegi kolléga között, még jobb.

3. Dolgozzatok ki egy rendszert.

Ültesd le a csapatodat, és együtt beszéljék meg: ki hogyan dolgozik a legjobban, milyen rendszerben szeretnének együtt dolgozni – a feladatok random felosztása e-mailen keresztül nem elég. Felosztják a feladatokat, és félúton leülnek beszélni? Vagy minden nap 2 órát közösen, egymás mellett és együtt dolgoznak? A rendszer milyensége mindegy: a fontos az, hogy mindketten tisztában legyenek azzal, mit vár el tőlük a másik, és, hogy kinek mivel kell foglalkoznia.

4. Ne siesd el a reakcióidat.

Legyél türelmes. Elképzelhető, hogy az első időszakban nem fogod teljesen tisztán látni, mit miért csinál a kollégád: ilyenkor mindig kérdezd meg, milyen eredményeket vár el bizonyos aktivitásaitól. Hagyj neki elég időt, hogy megfigyelje, hogyan működik a céged, és hogy Ő hogyan tud beilleszkedni. Előfordulhat, hogy az első időkben megfeledkezik olyan dolgokról, amik miatt – ha már régebben itt dolgozna – felelősségre vonás járna. Ilyenkor kicsit vond ki magad a szituációból, és próbáld objektíven vizsgálni a helyzetet: adtál elég információt ahhoz, hogy valóban tudja, mi a feladata? Mi lehetett az oka, hogy mégsem végezte el az adott feladatot?

5. Adj visszajelzést.

Találkozz a kollégával rendszeres időközönként azzal kapcsolatban, hogy hogy megy a beilleszkedése, milyen eredményei, és milyen kérdései vannak. Találkozz az új kollégával gyakrabban, mint a régiekkel, hiszen neki nagyobb szüksége van a segítségedre, mint azoknak, akik már régebben ott vannak. Tudatosítsd azt, hogy rád számíthat, és, hogy bármikor beszélhet veled – így tudod igazán csak megtartani a legjobb embereidet.

6. Tisztázd le, ki miért számoltatható el.

Legyen világos mindenki számára, ki miért felelős. Bár az első egy, maximum két alkalommal elnézhető, ha az új kolléga elfeledkezik valamiről, jelezz nekik ezzel kapcsolatban, és ne hagyd, hogy még egyszer előforduljon. Ha tisztán kijelölöd a felelősségi köröket, minimalizálod a feszültséget az irodában, és a régi kollégák sem fogják úgy érezni, hogy átveszi valaki a helyüket.

7. Ne felejtsd el a jutalmazást a kiemelkedő munkáért.

A legtöbb munkavállaló csak az adott munka kezdetén motivált. Biztosítsd, hogy a munkakedvük megmaradjon a későbbiekben is, szóbeli visszajelzésekkel, illetve egyéb jutalmakkal – nem kell feltétlenül pénzbeli juttatásra gondolnod, akár az otthonról dolgozás is megfelelő jutalom lehet, ha a kollégád annak érzi.