Szabadságok termék
A MiniCRM Szabadságok termékében lehetőséged van rögzíteni saját és kollégáid szabadnapjait. A termék használatával a rendszer automatikusan a kijelölt helyettesnek delegálja az űrlapról és automatizmusokról érkező teendőket a szabadság ideje alatt és a manuális teendőfelvétel során is jelzi, ha egy munkatársunk épp a pihenését tölti.
A termék használatához a HR (Toborzás és munkatárs kisokos) termék előfizetése szükséges, amelyet a Beállítások – Előfizetés menüpontban tudsz bekapcsolni. Aktiválás után kattints a Beállítások – Termékek fülre és add hozzá rendszeredhez a Szabadságok terméket!
Új szabadság létrehozása
1. A bal oldali menüsávban kattints a Szabadságok menüpontra, majd a lap tetején található Új szabadság gombra!
2. Add meg a szabadság első és utolsó napját a dátumválasztó mezők segítségével és jelöld ki a helyettesítő személyt!
Az első és utolsó nap kötelezően kitöltendő mezők! Helyettesítő személyt a rendszeredben regisztrált felhasználók közül választhatsz a legördülő listából!
![](https://minicrm-wp-help.s3.amazonaws.com/uploads/2023/08/Kepernyofoto-2023-08-29-9.51.57.png)
3. Az Igénylő oszlopot töltsd ki a szabadságot igénylő kolléga adataival majd kattints a Hozzáadás gombra!
Vezetéknév, keresztnév és email kitöltése kötelező, a Cég adatokat nem szükséges kitölteni.
FONTOS! Az igénylő email címe az az email, amellyel a felhasználó a MiniCRM-ben szerepel. A regisztrált címeket ellenőrizheted a Beállítások – Felhasználók menüpontban, az adott kolléga nevére kattintva! Amennyiben a rendszer nem talál egyezést a felhasználói email címek és az itt megadott email között, nem fog működni a teendők delegálása!
![](https://minicrm-wp-help.s3.amazonaws.com/uploads/2023/08/Kepernyofoto-2023-08-29-9.54.29.png)
4. Az új szabadság adatlap státusza az utolsó napot követően automatikusan ‘Felhasznált szabadságok’ státuszba kerül!
Az új szabadság hozzáadását követően alapvetően nincs további teendő az adatlappal, az utolsó napot követően automatikusan megváltozik a státusz Felhasznált szabadságokra.
![](https://minicrm-wp-help.s3.amazonaws.com/uploads/2023/08/Kepernyofoto-2023-08-29-10.00.52.png)
5. Lemondva státusz használata
Amennyiben a szabadság valamilyen okból idő előtt véget ér, állítsd ‘Lemondva’ státuszra az adatlapot, így a státuszváltást követően a rendszer nem fogja automatikusan helyettesnek delegálni a teendőket. Ebben az esetben függetlenül a beállított időszaktól a rendszer úgy tekinti, hogy véget ért a szabadság és ismét kaphat automatikus és manuális teendőket a kolléga!
![](https://minicrm-wp-help.s3.amazonaws.com/uploads/2023/08/Kepernyofoto-2023-08-29-10.00.52.png)
A Szabadság termék státuszai nem módosíthatók!
Szabadságok termék működése
- A szabadságon lévő kolléga kijelölt helyettesítője lesz az automatizmusokból és űrlapokról érkező teendők felelőse, míg a szabadságon lévő személy Érintettként kerül hozzáadásra a teendőhöz.
- Ha egy másik felhasználó teendőt vesz fel szabadságon lévő felhasználó részére, a felelős mezőben megjelenik egy naptár ikon, az egeret a naptár ikonra mozgatva a MiniCRM jelzi, mikor ér véget a szabadság és ki a kijelölt helyettes
- Teendőhöz fűzött komment esetén, amennyiben szabadságon lévő kollégát szeretnél megjelölni (@felhasználónév) szintén megjelenik a szabadságot jelölő naptár ikon. A rendszer csak azt veszi figyelembe, hogy a komment létrehozásának idején szabadságon van-e a megjelölt kolléga, a teendő esedékességét, határidejét nem!
- Amennyiben rendelkezel időpontfoglalóval de a kolléga akihez foglalni lehet szabadságon van, az időpontfoglaló nem enged foglalni a távollét idejére!