UNAS webshop integráció

Az integráció működtetéséhez az alábbiakra lesz szükséged:
– Aktív Megrendelés termék;
– Aktív Webshop termék;
– Aktív API + XML szinkronizálás kiegészítő.
Ha még nem rendelkezel ezekkel a termékekkel, nézd meg a termékek hozzáadásának menetét ide kattintva, a REST API + XML szinkronizálás kiegészítőről pedig itt tudhatsz meg többet.

Most pedig lássunk munkához!

Első körben tudjuk javasolni, hogy a Megrendelés termékben belül a Kiterjesztések menüpontban kapcsold be az UNAS integráció díjmentes kiterjesztést.

Ez a kiterjesztés 3 új adatlapi mezőt fog hozzáadni a Megrendelés termékedben található adatlapokhoz:

Első lépésként keresd meg a bal oldali kék menüsorban a Beállítások menügombot. Ezen belül pedig válaszd az Integrációk opciót.

A megjelenő képernyőn kattints a zöld, Új integráció gombra.

A legördülő menüből válaszd az Unas opciót.

Innen át leszel irányítva arra a képernyőre, ahol létre kell hoznod a MiniCRM és az UNAS közötti kapcsolatot. 

Első lépésként meg kell adnod az API kulcsot, amin keresztül a két rendszer kommunikálni fog egymással.

Ehhez nyiss egy új fület a böngésződben, jelentkezz be az UNAS felületére, és kattints a Beállítások menüpontra. Itt válaszd a Külső kapcsolatok opciót, azon belül pedig kattints az API kapcsolatra.

A megjelenő képernyőn keresd meg az API kulcs létrehozása gombot, és kattints rá.

Itt testreszabhatod az API kulcs elnevezését. Adj neki egy beszédes nevet, hogy később is megtaláld.

Másold ki a legenerált API kulcsot, és másold be a MiniCRM megfelelő mezőjébe. Az első lépéssel végeztünk is!

A következő lépés, hogy meg kell feleltetned egymásnak az UNAS és a MiniCRM adatokat.

Így az UNAS Megrendelések be tudnak érkezni a MiniCRM Megrendelés termékbe, valamint az UNAS Webshop adatok is bekerülnek a MiniCRM Webshop termékbe.

A felelős lesz az a MiniCRM felhasználó, akihez az UNAS megrendeléseket hozzárendeljük (más szóval ez a személy lesz a megrendelések adatlapjának felelőse).

A hivatkozás mezőbe fog kerülni az UNAS-ban elkészült ajánlat PDF fájlja. Javasoljuk, hogy hozz létre egy erre dedikált rövid szöveges mezőt, ahova meg tudnak érkezni a hivatkozások. Az új mezők létrehozásának lépéseit ide kattintva nézheted meg.

Az UNAS státusz mező fogja neked jelezni, hogy az UNAS felületén milyen státuszban van a rendelés. Ehhez hozz létre egy új rövid szöveg mezőt, nevezd el így: UNAS rendelés státusz, majd válaszd ki a frissen létrehozott mezőt a legördülő opciók közül.

Az UNAS szállítási mód fogja tárolni a megrendeléshez tartozó szállítással kapcsolatos információkat, ha ez kiválasztásra került.

Most meg kell határoznod, hogy melyik UNAS státuszt melyik MiniCRM státusszal kösse össze a MiniCRM. Ehhez a Státusz map mezőbe be kell írnod a két rendszer státuszait, méghozzá ebben a kötött formátumban:

{”Unas-Státusz1”: ”MiniCRM-Státusz1”, ”Unas-Státusz2”: ”MiniCRM-Státusz2”, ”Unas-Státusz3”: ”MiniCRM-Státusz3”}

Ahogy megfigyelheted, a parancsot egy kapcsos zárójellel indítjuk, majd jöhet az első UNAS státusz. Fontos, hogy felső idézőjelet használj a státuszok jelzésére. Ha alsó-felső idézőjeleket használsz, nem fog működni a parancs. A két státusz közötti egyenlőséget egy kettőspont mutatja a rendszernek, ha pedig új státuszt szeretnél hozzáadni, az elválasztást egy vesszővel és egy szóközzel tudod jelölni. Ne felejtsd el lezárni a parancsot egy kapcsos zárójellel!

 

Végül ne felejtsd el megadni, hogy mikortól kezdjen el működni a szinkronizáció. Vigyázz, ezt később már nem módosíthatod!

Utolsó lépésként mentsd el az elkészült integrációdat a jobb felső sarokban található Mentés gombra kattintva!