KategóriaMiniCRM

Az erp-blog véleménye a MiniCRM-ről

Giller Tamás, az erp-blog szerkesztője nemrég letesztelte a MiniCRM-et, melyről írt szakmai véleményét ezúton is köszönjük. Tamás a teszt során részletesen kitért a MiniCRM erősségeire, de megosztotta velünk azokat a területeket is, melyeken véleménye szerint fejleszteni lehetne. Ilyen kiemelt terület volt például az ügyfélszolgálati modul, melynek továbbfejlesztése azóta tervbe is lett véve.

Részlet a tesztből:

„Összességében azt gondolom, hogy a MiniCRM rendszer nagyon alkalmas a sales, értékesítési tevékenység támogatására. Minden információ feljegyezhető a lehetséges érdeklődőkről, új ügyfelekről. Valamint a rendszer támogatja az értékesítési folyamatot úgy, hogy szinte kényszerít a következő teendő, esemény létrehozására, és ahogy említettem nagyon erős az e-mail kezelőfelület is. A MiniCRM elérhető okostelefonon és tablet gépeken is, ezért plusz pont. Értékesítés támogatására ajánlani tudom. Amiben még lehet erősíteni az az ügyfélszolgálat és a projektmenedzsment terület.”

A teljes cikk az alábbi linken érhető el:

http://erp-blog.blog.hu/2012/11/26/tesztrovat_mini_crm

KategóriaÉrtékesítés

A 7 leggyakoribb hiba az ügyfélkapcsolat-kezelésben

Ügyfélként biztosan Ön is elvárja egy cégtől, hogy odafigyeljenek Önre és mindent megtegyenek a zökkenőmentes együttműködésért. Szolgáltatóként Önnek is hasonló figyelmet kell szentelnie érdeklődőire, vevőire. Egyetlen apró hiba és az ügyfelek máris a konkurenciánál kötnek ki – így nem árt, ha megelőzi azokat. Az alábbiakban összegyűjtöttük az ügyfélkapcsolat-kezelés leggyakoribb hibáit és tippeket adunk, hogyan oldhatja meg ezeket CRM rendszere segítségével.

Nem válaszol ügyfele megkeresésére

Mindegy, hogy az értékesítési folyamat melyik fázisában követi el ezt a hibát, a legelején (a kapcsolatfelvételnél) vagy a célegyenesben (a vásárlásnál), ügyfele csalódik Önben, és valószínűleg átpártol a konkurenciához.

TIPP: CRM rendszerében könnyedén vezetheti az ügyfelekkel kapcsolatos teendőket, így nem felejt el egyetlen telefont vagy árajánlatot sem. Állítson be egy automatizmust: vegyen fel egy teendőt munkatársának, hogy az árajánlat elküldése után egy héttel hívja fel az ügyfelet, és kérdezze meg tőle, mit gondol, vannak-e további kérdései az ajánlatról.

Nem emlékszik ügyfelére

Az ügyfelek elvárják Öntől, hogy személyre szabottan foglalkozzon velük, és ha felhívják Önt, tudja, kik is ők valójában.

TIPP: CRM rendszerében minden fontos információt és történést rögzíthet ügyfeléről, például, hogy tegeződnek-e vagy magázódnak, mikor beszéltek utoljára, és miben állapodtak meg, illetve, hogy mi a következő lépés, mikor kell újra felvennie vele a kapcsolatot.

Nem tartja be a határidőket

Ha abban állapodtak meg az ügyféllel, hogy másnap elküldi az árajánlatot vagy egy hét múlva megkeresi telefonon, és ez nem történik meg, átpártolhat a konkurenciához.

TIPP: CRM rendszerében könnyedén vezetheti ügyfelekhez kapcsolódó teendőit, melyekhez határidőt állíthat be. Így mindig látja, mi az, amit ma kell elintéznie, és mi ér rá egy hét múlva is.

Elveszíti ügyfele adatait

Ne engedje, hogy a különböző cetlikre, Excel táblákba, noteszekbe írt adatok elkeveredjenek.

TIPP: Tartsa ügyfelei adatait központi helyen, CRM rendszerében.

Nem szán elegendő időt ügyfelére

Minden ügyfél elvárja Öntől, hogy kiemelten kezelje. Tegyen különbséget ügyfelei között, derítse ki, melyikük az, akivel valóban érdemes foglalkozni, és ki az, aki csak idejét rabolja, hiszen rengeteget kérdez, a végén viszont sosem vásárol.

TIPP: Elemezze a CRM rendszerében a legkülönbözőbb szempontok alapján készült statisztikákat. Megtudhatja, hogy az eddigi tapasztalatok alapján az illető ideális vevő vagy nem célcsoport.

Megpróbál rátukmálni valamit ügyfelére

Ne próbáljon már az első kapcsolatfelvétel során eladni. Ha túl korán próbál meg értékesíteni ügyfelének, amikor még nem jutott el a vásárlásig a döntési folyamatban, a leendő vásárló erőszakosnak minősítheti.

TIPP: Státuszrendszere segítségével lemodellezheti a cégében zajló értékesítési folyamatot, és könnyedén végigviheti rajta az ügyfelet. Mindig a megfelelő időben reagálva aktuális problémájára hírlevél-feliratkozóból komoly érdeklődővé, komoly érdeklődőből vásárlóvá, majd pedig visszatérő vásárlóvá konvertálhatja.

Hetekig nem foglalkozik ügyfelével

Ha ügyfele személyes kapcsolattartója szabadságra ment vagy lebetegedett, az ügyfél pedig csak vár, hogy végre megkapja az előző hétre ígért árajánlatot, egy idő után elveszítheti a türelmét, és átpártolhat a versenytársához.

TIPP: A CRM rendszerében központilag vezetheti az ügyfél összes adatát, az előzményeket és a jövőbeli teendőket egyaránt, így szabadság vagy betegség esetén nem jelent problémát egy másik kollégának átvenni az ügyfelet.

KategóriaMiniCRM

Tudjon meg mindent a verzióváltásról – háttérinformációk és oktatás

A 2012-et a MiniCRM-nél az új verziónkra történő átállásokkal zártuk, mely jelenleg is folyamatosan zajlik és folyamatosan dolgozzuk fel a visszajelzéseket.

Tudjuk, hogy mint a legtöbb változás, a MiniCRM vezióváltása sem jó dolog. Sokan nem szeretnek eltérni a megszokott, bevált dolgoktól, tartanak a változásoktól.

MiniCRM fejlesztése alapvetően folyamatos. Vagyis a fejlesztések általában apró módosítások és ezek folyamatosan (heti többszöri frissítéssel) kerülnek „éles” környezetbe, használatba. A MiniCRM régi verzióját is így fejlesztettük és az újat is így készítjük, mert tudjuk, a nagy verzió váltások mindig problémásak.

Azonban az elmúlt másfél év alatt sok ügyfél és érdeklődő részéről merültek fel olyan igények, amelyek megvalósításához a MiniCRM-et alapjaitól kellett újragondolni (több adatlap 1 ügyfélhez, több értékesítés csatorna, értékesítés/ügyfélszolgálat/stb. egy rendszerben, akármennyi mező adatlapokon, stb.). Az ilyen alapjairól újragondolt megoldásokat „élő” rendszeren végigvinni sokkal több idő és még több problémával jár. Ezért választottuk azt a megoldást, hogy „háttérben” építjük újjá a MiniCRM-et és fokozatosan kezdjük átváltani az ügyfeleket.

Tisztában vagyunk vele, hogy az új verzió más, mint a régi, néhol másképp nevezünk vagy találunk meg funkciókat, illetve, hogy vannak még a rendszernek gyermekbetegségei. Azonban arra törekszünk, hogy egy sokkal felhasználóbarátabb, letisztult és egyszerűbb rendszert fejlesszünk. Kollégáink mind azon vannak, hogy segítsenek mindenkinek az átváltásban. CRM tanácsadóink továbbra is segítenek a rendszer kialakításában, az ügyfélszolgálatunk pedig az esetleges technikai kérdésekben áll a felhasználók rendelkezésére.

Az új verzió többet tud, sokkal több lehetőséget kínál, mint a régi. A régi MiniCRM is jó és rugalmas szoftver volt, aminek egyik jele, hogy nagyon sokan nagyon sokféleképpen, sokmindenre használták. Meglévő felhasználók verzió váltásánál derül ki, hogy mik azok a funkciók amik hiányoznak/máshogy működnek, új formájukban az adott megszokásoknak nem felelnek meg. Ezek kezelésére egyrészt gyorsan reagálva folyamatosan dolgozunk a funkciók, képernyők hangolásán, hogy a különböző felhasználási módoknak jobban megfeleljen a rendszer.

És vannak olyan változások, amik sok új lehetőséget nyitnak meg, de bizonyos mértékig a megszokások változásával járhatnak. Ezért tartunk oktatást, ahol bemutatjuk az új lehetőségeket, válaszolunk kérdésekre és visszajelzéseket gyűjtünk a következő hetek/hónapok feljlesztéseihez.

Hogy megkönnyítsük az átállást a MiniCRM új verziójára, január 18-án, pénteken csoportos MiniCRM oktatást tartunk.

Ha részt szeretne venni, az alábbi oldalon tud jelentkezni:

MiniCRM Oktatásra jelentkezés

KategóriaMarketing

A weboldalak eredményességének mérése Google Analytics-szal

Mint ahogy az előző bejegyzésünkben is említettük, a céges weboldalak akkor eredményesek, ha azok bevételt termelnek a cégnek, azaz a cél, hogy minél több látogatóból ügyfél váljon. A célok eléréséhez a weboldal folyamatos monitorozására, elemzésére van szükség. Ehhez nyújt segítséget a Google Analytics.

Mi is az a Google Analytics?

A Google Analytics egy mindenki számára ingyenesen hozzáférhető, a piacon elérhető egyik legjobb webanalitikai szoftver, mely megmutatja például, honnan kattintottak át hozzánk weboldalunk látogatói, mennyi időt töltöttek el a weboldalunkon, területileg honnan érkeztek a látogatóink, milyen kulcsszavakra keresve, hirdetésre kattintva jutottak el a weboldalra stb.

Hogyan kezdjünk neki a Google Analytics használatához?

  1. A regisztráció egyszerű: ha létezik már egy Gmail-es email címünk, akkor azzal az email cím/jelszó párossal be is tudunk regisztrálni a Google Analytics oldalán. Ha még nem rendelkezünk Gmail-es címmel, pár kattintással ezt is létrehozhatjuk. A következő oldalon 3 lépésben mutatják be a regisztráció menetét. Itt kattintsunk a “Jelentkezés” gombra.
  2. Ezután ki kell töltenünk egy adatlapot, melyen meg kell adnunk, a weboldal nevét, URL-jét és egyéb adatokat, majd a “Nyomonkövetési azonosító lekérése” gombra kattintva le is generálódik a követési azonosítónk és a követőkódunk.
  3. A követőkódot illesszük be a weboldalunk oldalaiba. A kód beillesztése után pedig meg is kezdhetjük a munkát a Google Analytics-szal.

Konverzió követés

A Google Analytics-ban nagyon sok szempont alapján elemezhetjük weboldalunkat, azonban az egyik legfontosabb – és gyakran kihagyott – eszköze a konverzió követés. Üzleti szempontból a weboldal látogatottságánál sokkal fontosabb az elért eredményt nézni, melyet a legjobban a konverziók követésével vizsgálhatunk meg.

Konverzió akkor történik, ha a látogató elér egy célt a weboldalunkon. Ilyen konverzió lehet például:

  • ajánlatkérés, megrendelés, vásárlás
  • feliratkozás, regisztráció (pl. hírlevélre)
  • egy konkrét aloldal megtekintése a weboldalunkon
  • letöltés
  • oldalon eltöltött idő

Tehát elsődleges feladatunk, hogy meghatározzuk ezeket a konverziós célokat.

A konverziómérés lényege, hogy minél magasabb legyen az össz konverziós arány, a konverzió szám. A hirdetéseknél sem az a fontos, hogy minél több látogatónk, oldalletöltésünk legyen, hanem, hogy minél többen vásároljanak, érdeklődjenek vagy kérjenek tőlünk ajánlatot.

Konverzió méréssel pontosan meg tudjuk azt mondani, melyik marketingcsatornánk eredményesebb. Tegyük fel, Google Adwords hirdetésre elköltöttünk 100.000 Ft-ot, amiből lett 1.000 látogatónk és ebből 100 megrendelésünk, a 100.000 Ft-os Facebook hirdetésünk pedig hozott 5.000 látogatót és ebből 50 megrendelést. Ahogy fentebb is említettük, nem az a lényeg, hogy mekkora látogatottsága van a weboldalunknak a hirdetések hatására, hanem, hogy melyik hozott több vásárlást. A fenti példából tehát az látszik, hogy ugyanannyi költés mellett a Google Adwords hirdetés konverziós aránya 10%, addig a Facebook hirdetésé csak 1%.

Cél beállításának lépései a Google Analytics-ben

  1. Kattintsunk az Analytics jobb felső sarkában található “Adminisztrálás” fülre
  2. Válasszuk ki azt az oldalt, amelyhez célt szeretnénk hozzáadni
  3. A Profil menü alatt válasszuk ki a Célok lapot
  4. A +Cél elemre kattintva vegyük fel a célt

A MiniCRM integrációja a Google Analytics-szel

Ha a weboldalának látogatottságát Google Analytics segítségével méri, akkor webes űrlapokon keresztül a MiniCRM-be regisztrálókról rendszerében marketing-forrás adatokat láthat az ügyfelei adatlapján (pl. hivatkozó oldal, média, első látogatás időpontja stb).

KategóriaMarketing

A céges weboldal elengedhetetlen elemei

Céges weboldalunk hatékony kialakításakor a tartalmi és a formai elemeknek is figyelmet kell szentelnünk. Akkor eredményes egy weboldal, ha az bevételt hoz a cégnek. Az elsődleges lépés a weboldal céljának meghatározása. Cél lehet egy online értékesítés (webáruház), vagy érdeklődők gyűjtése űrlapon, telefonon keresztül, ha termékét nem tudja online értékesíteni.

1. Tartalom, szöveg, kialakítás

Ahhoz, hogy a látogatók egyáltalán rátaláljanak weboldalunkra, fontos, hogy az megfelelő mennyiségű és minőségű tartalommal legyen feltöltve. Próbáljunk meg az egyes oldalakon (nagy hangsúlyt szentelve a főoldalnak) releváns kulcsszavakat elhelyezni, melyre ha rákeresnek, nagy eséllyel a találati lista elején lesz weboldalunk. Fontos azonban, hogy ezt ne vigyük túlzásba, mert a keresők ezt nem nézik jó szemmel és “büntethetnek” is a kulcszóhalmozásért.

Az egyes cikkeket, leírásokat tagoljuk megfelelően, emeljük ki a lényegesebb mondanivalókat és használjunk rövidebb mondatokat, így a látogatók könnyebben tudják értelmezni a leírtakat, szemük pedig a fontos információkra fókuszál. A kiemeléseknél, alcímeknél használjunk címsorokat (Heading 1, 2, 3). Ezeket például a Google figyeli, így weboldalunk még erősebbé válik a találati listában.

Érdemes hasznos információkat, cikkeket, tanulmányokat is közölni weboldalunkon, hogy az érdeklődők még több hasznos dologról olvashassanak, melyekkel akár más konkurens oldalakon nem találkozhatnak. Ezek a plusz, szakmai olvasmányok is közelebb vihetik az érdeklődőket a vásárláshoz, nem beszélve arról, hogy ezek az aloldalak tovább növelhetik a találati listában a weboldal esélyeit.

Ha friss hírekről írunk vagy blogolunk, figyeljünk arra, hogy rendszeresen frissüljön az oldal. A látogatók szemében sem mindegy, hogy egy “halott” oldalt nyitnak meg vagy folyamatosan új tartalommal szolgálunk.

  • Kezdőoldal (Home page)

    A weboldal legfontosabb eleme a kezdőoldal. Ide érkeznek meg a látogatók, tehát ezt az oldalt látják meg először, így jó benyomást kell keltenünk. Fontos, hogy ezen az oldalon helyezzük el a legfontosabb információkat a termékünkről/szolgáltatásunkról.

  • Céginformációk, kapcsolat, űrlapok

    Az egyik legalapvetőbb tartalmi elemei a weboldalaknak a céges információk, hiszen ha az érdeklődők nem találnak kapcsolatfelvételre lehetőséget, nagyon kis esélye lesz annak, hogy bármikor bármit is vásároljanak tőlünk. Érdemes tehát legalább a cégnév mellett egy telefonszámot, email címet, (bolt) címet megadni, hogy könnyedén felvehessék velünk a kapcsolatot.

    A kapcsolatfelvétel egy professzionálisabb módja, ha a weboldalunkon űrlapot helyezünk el, ahol néhány adat megadása után a látogatók elküldhetik kérdéseiket cégünknek. Az űrlap összeállításánál ügyeljünk arra, hogy ne kérjünk be túl sok adatot, mert ha sok mező van, az érdeklődők kevesebb százaléka fogja kitölteni azt.

    Űrlapot a fentieken kívül rendszeresen kiküldött hírleveleikre történő feliratkozásához is használhatunk.

    A weboldalon elhelyezett űrlap segítségével hatékonyabbá válik az érdeklődők kezelése, az értékesítők nem felejtik el visszahívni, utánkövetni a megkereséseket.

  • Menüsor, oldaltérkép

    Az egyes aloldalak között történő navigáció fontos eszköze a jól kialakított menüsor. Helyezzük el jól látható helyen a menüpontokat, melyeknek könnyen kezelhetőnek és átláthatónak kell lenniük. A weboldalon történő tájékozódást még jobban elősegíti egy oldaltérkép (sitemap) elhelyezése.

  • Céloldal (Landing page)

    A céloldalak feladata, hogy felkeltse a látogatók érdeklődését és minden olyan információt és motivációt tartalmazzon, mely elősegíti a céloldal egy konkrét céljának elérését (kapcsolatfelvételt, ajánlatkérést, feliratkozást stb) és ne kelljen az érdeklődőket az egész weboldalon végignavigálni.

    Marketing kampányunk része lehet például, hogy egy AdWords hirdetésre kialakítunk különböző céloldalakat, de érkezhetnek látogatók a céloldalra Google keresésből bizonyos kulcsszavakra vagy éppen email kampányból.

    A céloldalra is feltétlen készítsünk a témájához kapcsolódó űrlapot, például egy termékbemutatóra hívó céloldalon elhelyezhetünk egy regisztrációs űrlapot.

2. Megjelenés

A weboldal célja, hogy jó benyomást keltve, megfelelő tartalommal az érdeklődők vevőkké váljanak. Így nem csak a tartalomra, de a weboldal kinézetére is rendkívül nagy hangsúlyt kell fektetni.

  • Képek elhelyezése

    Adott tartalomhoz illő képek elhelyezésével nem csak feldobhatjuk weboldalunkat, de tagolhatjuk is mondanivalónkat. Fontos azonban, hogy azért ne vigyük túlzásba és ne tömjük tele képekkel a weboldalt, hiszen ezzel felborul az egyensúly a tartalom és a képek között.

    Adjunk a képeknek rövid, informatív elnevezést. Ez nem csak weboldal megjelenésben, értelmezésben hasznos, de a fentebb már említett kereső találati listában elért helyezés javításában is segíthet. A gyors oldalbetöltés érdekében optimalizáljuk a képek méretét is.

  • Arculat

    A weboldal kialakításakor érdemes figyelembe venni a cég arculatát. Így a színek kiválasztásakor figyelembe vehetjük például a logóban szereplő, vagy éppen az adott iparágra “jellemző” színeket. Körül lehet nézni ugyanazon tevékenységet végző cégek weboldalán is, hogy ők mikre fektették a hangsúlyt. Például egy masszázzsal, egészséges életmóddal foglalkozó weboldalnál természetes, kellemes, vidám színeket érdemes választani (pl. zöld, narancssárga), viszont a “vizes” cégek a kék színben gondolkodhatnak.

  • Technika

    Ahhoz, hogy a weboldal felhasználóbarát is legyen, nem árt néhány technikai jellegű tényezőt is figyelembe venni az oldal kialakításakor.

    Így például figyeljünk arra, hogy az ismertebb böngészőkben (Firefox, Chrome, Opera, Internet Explorer) is ugyanúgy jelenjen meg a weboldal. Érdemes a leggyakoribb felbontásokra is figyelni és úgy kialakítani a weboldalt, hogy a különböző felbontású monitorokon ne legyen nagy különbség a látottakon. Az okostelefonok és a tabletek világában már fontos az is, hogy weboldalunkat optimalizáljuk ezekre az eszközökre is. Bár ez iparág függő, de ezzel például elősegíthetjük, hogy a mobil eszközökről is könnyedén megtalálható legyen címünk. Végül a gyorsaság is számít, hiszen senki nem fog több percig várni arra, hogy végre betöltődjön az oldalunk, mert azon például nagyméretű képeket, videókat helyeztünk el.

A weboldalunk kialakítása és a fentiek figyelembe vétele egy hosszabb folyamat. Az eredmény nem biztos, hogy minden esetben rögtön látszik. Van, hogy módosítani, tesztelni kell bizonyos tartalmakat, kampányokat. Ezt pedig csak akkor tudjuk elvégezni, ha weboldalunkat, annak látogatottságát vagy éppen email kampányainkat rendszeresen figyeljük, mérjük és értékeljük.

A következőkben megnézzük, hogyan segít weboldalunk hatékonyságának, eredményességének és látogatottságának megvizsgálásában a Google Analytics.

KategóriaMiniCRM

Fontos levelezéseit már ügyféladatlapjaira is továbbíthatja

Archiválja legfontosabb emailjeit MiniCRM-ben! Így ügyfelek adatlapjain követhetőek a lényegesebb levelezések. Az email archiválást a lehető legegyszerűbb módon, néhány kattintással elvégezhetjük.

 

Miért jó ez?

  • Legfontosabb levelezéseinket learchiválhatjuk, így azok egy helyen – az adott ügyfél adatlapján – megtalálhatóak, a többi előzmény között.
  • Nem kell levelezőnkben hosszadalmasan visszakeresni, adott esetben archiválni egy-egy fontosabb levelezést. Néhány kattintás után a CRM rendszerben visszakereshető, mikor, mit beszéltünk meg ügyfelünkkel.
  • Nem szükséges a leveleket bemásolgatni az előzmények közé egyesével, elegendő csupán egy hosszabb levélváltás után “behúzni” azt a CRM-be.
  • Többi munkatársunk is ráláthat a megbeszélt előzményekre a CRM rendszerben, így az adott projektben résztvevő kollégák mindig képben lesznek az ügyféllel történt levelezésekkel kapcsolatosan.

Hogyan működik?

    • Minden adatlapnak létezik egy egyedi “Adatlap email címe”, melyet az adatlapokon az “Előzmények” felirattal egy sorban találhatunk meg.

 

    • Az archiválni kívánt levelezést egyszerűen továbbítani kell a megfelelő “Adatlap emailcím”-re. Illetve válasz levél esetén az Adatlap email címet rejtett másolatba rakva szintén archiválhatjuk a levelezést.
    • Továbbítás után az érintett adatlapon az előzmények között megjelenik az archivált emailezés, mely egy “DB” ikonnal és “Archivált email” jelzővel van ellátva.

 

    • Rákattintva az emailre pedig a szokásos módon megnyílik a teljes levelezés a CRM-ben.

 

KategóriaMiniCRM

Mobil MiniCRM okostelefonon és táblagépen

Október 29-től immáron hivatalosan is elérhető a MiniCRM mobil verziója. Ehhez pedig nem kell mást tennünk, mint okostelefonunk vagy táblagépünk böngészőjében megnyitni a www.minicrm.hu oldalt és a [Mobil MiniCRM Belépés] gombra kattintva egyszerűen belépni rendszerünkbe.

A mobil verzió az online CRM rendszer valamennyi alapfunkcióját tartalmazza. Így bárhol is legyünk a nagy világban, működő mobilinternet esetén érintőképernyőnknek köszönhetően:

  • rákereshetünk adatlapjainkra, valamint teendőinkre, és azokat modulonként kilistázhatjuk.
  • szűrhetünk a felelős munkatársakra, valamint a státuszokra.
  • új adatlapokat vehetünk fel és szerkeszthetjük a már meglévőket.

Az átláthatóságot és a könnyű kezelhetőséget szem előtt tartva a felület 3 részre lett szétosztva.

Bal oldalon található a keresés, a modulok, a felelősök és a teljes státuszfa. Ezek a nagyító ikonra kattintva hozhatók be.

Középen kerülnek megjelenítésre az adatlapok. A plusz jellel elérhető jobb oldalon pedig új adatlap felvételét kezdeményezhetjük rendszerünkben.

Betöltve egy adatlapot szintén hármas tagoltsággal szembesülhetünk, ami kifejezetten praktikussá teszi az ott tárolt adatok kezelését. A bal oldali Teendők fül alatt állítható be a státusz, az adatlap felelőse, itt vehető fel új teendő is, valamint tekinthetők meg az előzmények.

A középső Adatok fülre kattintva hozhatjuk be az adatlap mezőit.

A jobb oldali Kapcsolat fül által pedig az adatlap kapcsolattartóinak elérhetőségi adatai jeleníthetők meg, és akár közvetlenül fel is hívhatjuk őket innen.

Mezők, státuszok és modulok testreszabását, valamint felhasználók beállítását, vagyis a ritkábban használt, adminisztratív jellegű funkciókat továbbra is a számítógépünkről kell elvégeznünk. Apró okostelefon-képernyőn ezek kevésbé lennének hatékonyak, így ki is maradtak a mobil verzióból. Ám ettől eltekintve minden, ami az eredményes mobil ügyfélkapcsolat kezeléshez kellhet, immáron valamennyi MiniCRM felhasználó számára elérhető. A megoldás pedig ott lapul a zsebünkben.

KategóriaMiniCRM

Hibafeltárást és rendszerfejlesztést támogató használhatósági teszt volt a múlt héten

Ahhoz, hogy minőségi, mindenki számára érthető szoftvert fejleszthessen cégünk, szükséges a felhasználók visszajelzése és a készülő rendszer folyamatos tesztelése olyan emberek által, akik nem rendelkeznek szakmai IT ismeretekkel, viszont annál inkább érintettek a mindennapi munkájuk során az ügyfélkapcsolat kezelésben.

Éppen ezért cégünk havi rendszerességgel tart használhatósági teszteket, ahol a MiniCRM érthetőségét, átláthatóságát és (fel)használhatóságát vizsgáljuk, miközben rendszerünk elé ültetünk olyan – értékesítéssel foglalkozó – embereket, akik korábban még nem, kizárólag a teszt megkezdésekor találkoznak először magával a MiniCRM-mel.

Erre került sor múlt hét péntekjén is, mely folyamán mind a tesztelők, mind pedig a MiniCRM jól szerepeltek. A rendszer könnyen kezelhetőnek bizonyult mindenki számára, a tesztet végzők pedig rengeteg új dologra hívták fel a fügyelmünket, ráadásul több, hasznosabb építő jellegű kritikával búcsúztak a teszt végeztével.

Ezen használhatósági tesztet mint mindig, most is egy szakértő kollégánk vezette, ám ő csupán csak a folyamat megfelelő mederben tartásáért, – egy-egy feltett kérdésével – a tesztet végző személy gondolatainak és észrevételeinek felszínre hozásáért felelt, a részvétele közben azonban semmiféle módon nem segítette a tesztelőt a rendszer kipróbálásában. Ezáltal pedig nem csak a rendszer hibái, hiányosságai, hanem a különféle gondolkodásmódok is láthatóvá váltak.

A legutóbbi tesztünkön például így derült fény arra a hibára, hogy az egyes modulokban az adatlapok felelősének azon felhasználók is beállíthatók, akik per pillanat nem is rendelkeznek hozzáféréssel az adott modulhoz. De megfigyeltük azt is, hogy a tesztelők mind a státuszok, mind pedig az adatlap mezők testreszabási lehetőségét a modulok beállításánál keresték. Vagyis hát – első ránézésre – nem volt egyből kézenfekvő számukra, hogy a rendszer ezen elemeinél egyetlen kattintással elérhető a testreszabási képernyő.

Ez a fajta teszt tehát azért oly fontos, mert: „ahány ember, annyiféle látásmód”.

Az ilyen úton kapott észrevételek, esetleges javaslatok, építőjellegű kritikák pedig igen komoly értékkel bír(hat)nak, mivel közvetlenül kerülhetünk kapcsolatba a felhasználók különféle értékesítési és ügyfélkapcsolat-kezelési megközelítésével.

Magáról a tesztről egyébként soha nem készül felvétel, azt nem rögzítjük. Ám a teszt során a MiniCRM illetékes munkatársai – a szomszédos irodában projektoron kivetítve, valamint Ausztriában és Romániában online – figyelik a tesztelés során zajló eseményeket és feljegyzéseket készítenek az elhangzottakról, illetve a látottakról, azaz hogy a tesztelő – a weboldalon és a rendszerben – mikor hova kattintott, ott mire számított és ténylegesen mi is történt. Ezen feljegyzések kerülnek végül összegzésre, majd megfelelően beépítésre a fejlesztési ütemtervünkbe.

Így fejlődik hát hónapról-hónapra az online ügyfélkapcsolat-kezelő MiniCRM-ünk, hasznosítva a tesztek által nyert tapasztalatokat és a rendszert immáron már aktívan használók visszajelzését.

KategóriaMarketing

7+7 tipp, hogyan küldjünk hírlevelet spam bejelentés nélkül?

Ha hírlevelet küldünk, gyakran szembesülhetünk azzal, hogy levelünk fennakad a spam szűrőkön és a levélszemét közé kerül be. Ha betartunk néhány apró, de fontos szabályt a hírlevél készítésekor, elkerülhetjük a spam bejelentéseket, ezáltal az email kampányunk hatékonysága is magasabb lesz.

Az elmúlt pár hónapban azt tapasztaltam, hogy postafiókomba egyre nagyobb számban érkeznek kéretlen levelek. Van, amelyik ugyan azonnal a levélszemét között landol – hála a Gmail spam szűrőjének, viszont néhány levél mégis átjut valahogyan ezen és beférkőzik a fontos elemek közé.

Sajnos az esetek többségében vagy nem tudtak semmilyen számomra érdekes információval szolgálni vagy már az email kinézete, felépítése elrettent attól, hogy egyáltalán rákattintsak valamelyikre. Nagy számban találkoztam már olyan levéllel is, melyről, ha akarnék sem tudnék leiratkozni, mert vagy nem működik vagy egyszerűen kihagyják a leiratkozó linket a hírlevélből. Ilyenkor nem marad más, mint a spam-nek jelölés gomb…

Bizonyára mindenki találkozott már a fentiekhez hasonló, bosszantó kéretlen levelekkel a postafiókjában. De nézzük a másik oldalról.. Az emailek küldőjeként még kellemetlenebbül is elsülhet egy-egy rosszul felépített email kampány, hiszen spam bejelentésekért akár pénzbüntetést is kaphatunk.

Nézzünk is néhány tippet, hogyan kerülhetjük el a spam bejelentéseket:

1. Fontos, hogy minden esetben jogszerűen építsük fel a címlistánkat. Ne használjunk vásárolt listát és engedély nélkül soha ne küldjünk semmit se.

2. Használjunk feliratkozási szándékot megerősítő emaileket.

3. Mindenképpen illesszünk be a levelünkbe egy jól látható helyre leiratkozó linket.

4. Ne várjunk túl sokat az első email kiküldése előtt, mert a címzettek elfeledkezhetnek arról, hogy valóban feliratkoztak pl. a hírlevelünkre.

5. Kommunikáljunk rendszeresenaz érdeklődőkkel, hogy elkerüljük az előző pontban említett esetet.

6. Kerüljük a “noreply@xy.hu” email címhez hasonló címek használatát. A kétirányú kommunikációvalugyanis a spam szűrők “láthatják”, hogy az adott email címre érkeznek válaszüzenetek, így az onnan érkező levelek is megbízhatóbbak.

7. Ha tömeges email kampányt küldünk (pl. hírlevélküldővel, CRM-ből), használjunk változókat a címzett nevére. Így könnyebben elkerülhetjük, hogy levelünk a spam mappában végezze.

 

Most, hogy már képbe kerültünk, miket kell feltétlenül kerülnünk annak érdekében, hogy leveleinkre ne kapjunk spam bejelentéseket, nézzük meg, hogyan védekezhetünk a spam szűrők ellen:

1. Ne használjunk sok felkiáltójelet a szövegben!!!!!

2. HA MINDENT CSUPA NAGYBETŰVEL ÍRUNK, AZ OLYAN, MINTHA ORDIBÁLNÁNK!

3. Kerüljük a spamekre jellemző kifejezések használatát, különösképpen figyeljünk az email tárgyára (pl. “Kattints ide!”, “Ingyen!”, “Egyedülálló lehetőség!”)

4. Élénk piros vagy zöld, feltűnő színek használata szintén nem ajánlott a levelekben.

5. A silány HTML-kódolást könnyen kiszúrják a spam szűrők. (Pl. egy Microsoft Word dokumentum átalakítása HTML-be.)

6. Ne álljon az email egyetlen képből, kevés szöveggel.

7. Tartsuk karban a címlistánkat. Ha egyszerre sok olyan címre küldünk ki levelet, melyek már nem léteznek, leveleink könnyedén a levélszemét közé kerülhetnek.

A spamről, annak törvényi szabályozásáról, valamint spam bejelentések megelőzéséről bővebben is olvashat a Hírlevél küldés spam bejelentés nélkül című tanulmányunkban.

KategóriaMiniCRM

Legutóbbi termékbemutatónk

Péntek délelőtt megrendezésre került az első MiniCRM Termékbemutató. Az érdeklődők megismerkedhettek a MiniCRM főbb funkcióival és többek között azt is bemutattuk, hogyan segítheti a MiniCRM a folyamatok rendszerbe állítását, az érdeklődők, vevők utánkövetését és az értékesítési hatékonyság mérését.

Ha szeretné Ön is jobban megismerni az új MiniCRM ügyfélkezelési megoldásait, jöjjön el a következő termékbemutatónkra, ahol bemutatjuk a legsűrűbben előforduló problémákat, és az azokra adott MiniCRM megoldásokat.

Időpont: 2012.09.27., csütörtök 09:00

Helyszín: Katedra Nyelviskola különterme (1061 Budapest, Anker köz 1-3.)

A tematikáért és jelentkezésért kattintson ide:

https://www.minicrm.hu/termekbemutato/