KategóriaMiniCRM

MiniCRM a legfrissebb webes technológiákkal felvértezve

Mindennapi munkánkat online CRM-ünkben nem csak a rendszerünk egyes funkcióinak letisztultsága és átláthatósága teszi még egyszerűbbé és élvezetesebbé, hanem azok könnyű kezelhetősége is.

Ezt teljes mértékben biztosítja számunkra a legfrissebb webes technológiákkal felvértezett, projekt alapú ügyfélkapcsolat-kezelő rendszerünk, a MiniCRM.

  • Cross-Browsing

Mivel a böngészőfüggetlen MiniCRM minden elterjedt böngészőben egyformán működik, így annak webes felületét bárhol és bármikor elérhetjük, ha élő internet kapcsolattal és az alábbi közismert böngészők adott, vagy annál magasabb verziójával rendelkezik gépünk:
– Internet Explorer 8+
– Mozilla Firefox 7+
– Google Chrome 15+

  • Drag & Drop

“Fogd és Vidd” technikának köszönhetően MiniCRM-ünkben az automatizmusaink lépéseit, űrlapjaink mezőit, valamint a státuszainkat, mappáinkat és kategóriáinkat könnyed eleganciával testreszabhatjuk, hiszen elegendő csupán megragadnunk és áthelyeznünk a kívánt elemeket ahhoz, hogy:

– Újakkal bővítsük ki azokat.
– Megváltoztassuk pozícióikat.
– Szükség esetén eltávolítsuk közülük a tevékenységünkhöz már nem szükséges elemeket.

Automatizmus lépéseinek testreszabása “Fogd és Vidd” technikával

  • jQuery ColorPicker

Színpaletta segítségével még egyedibbé tehetjük az egyes moduljainkon belül megtalálható státuszainkat, melyekhez néhány kattintással eltérő, teljesen egyedi színeket társíthatunk.

Ez által pedig még könnyebben megkülönböztethetjük és beazonosíthatjuk a – különféle nézetek szerinti – listázások során az eltérő státuszokban lévő adatlapjainkat.

Státuszokhoz színek társítása

  • jQuery Calendar

Adatlapjaink dátum mezőinek könnyű kitöltését és teendőink határidőinek gyors beállítását teszi lehetővé a billentyűzetet nem igénylő, egérrel kezelhető naptár, melyen néhány kattintás, és máris a számunkra szükséges dátum, valamint időpont kerül beírásra az őket megillető helyre.

Teendő határidejének beállítása

  • AutoSave

Az új adatok begépelését követően már a “Mentés” gomb nyomkodásával sem kell foglalkoznunk. Sőt, immáron attól sem kell tartanunk, hogy rögzítésre kerülő céges adataink esetleg elvesznek munkánk során, például egy esetleges áramszünet folytán.

A legújabb MiniCRM rendszerünk minden egyes módosításunkat beavatkozás nélkül, automatikusan menti, így bármit is írunk, módosítunk, vagy rakunk át egyik helyről a másikra, biztosak lehetünk benne, hogy adataink rendszerünk által néhány másodperce már tárolásra is kerültek.

Az automatikus mentésnek köszönhetően pedig mindig ott folytathatjuk munkánkat, ahol legutóbb azt abbahagytuk, illetve félbeszakítottuk.

KategóriaCégvezetés

Online CRM áttekintő – Melyek a vizsgált rendszerek legfőbb jellemzői (3. rész)

korábbi bejegyzésünkben példaként említett 3 különböző online ügyfélkapcsolat-kezelő, azaz a MiniCRM, a SugarCRM és a ZohoCRM legalapvetőbb közös jellemzője, hogy egy vízszintes menü segítségével navigálhatjuk el magunkat a rendszeren belül az egyes részekhez, ahol nyilván tudjuk tartani az ügyfeleinkkel kapcsolatos információkat, a kapcsolattartók elérhetőségi adatait, egyéb céges dokumentumokat, és így tovább.

A legfőbb különbség a 3 rendszer között pedig magában a bevitt adatok kezelésében tapasztalható.

Kapcsolatok tárolása

Mindhárom rendszerben elkülönülve tárolhatjuk a céges kapcsolatainkat, és a hozzájuk tartozó kapcsolattartó személyek elérhetőségeit, ám míg a Sugar – a Klienseket és a Kapcsolatokat -, valamint a Zoho – a Felhasználókat és a Névjegyeket – külön listákon jeleníti meg, addig a MiniCRM – a cégeket és azok kapcsolattartóit – egy helyen, egymással összekapcsolva, adatlapokhoz társítva kezeli. Sőt, igény esetén azok egyedi testreszabására is lehetőséget ad.

Kapcsolataink tárolása a Sugar, a Zoho és a MiniCRM-ben

Adatlapok kezelése, testreszabása

Az adatlapok kezelése terén szintén a Sugar és a Zoho mutat hasonlóságot egymással. Ezen rendszerekben az ügyfelekkel kapcsolatos információk Lehetőségekként, illetve Üzleti ügyekként vannak tárolva. Itt előre meghatározott mezőkben adhatjuk meg a hozzájuk kapcsolódó céges információkat, valamint itt rögzíthetőek még további kapcsolódó adatok is, mint például a Projektek, az Ajánlások, vagy az egyéb releváns Ügyek.

Természetesen a mezők korlátozottan bár, de testreszabhatóak a meglévők módosítása vagy egyedi mezők létrehozása által.

MiniCRM ezzel szemben sokkal nagyobb szabadságot biztosít a felhasználók számára, és lehetővé teszi a különféle adatlapok modulonkénti kezelését. Ennek köszönhetően pedig moduloknak megfelelően, egyedi igényeink szerint alakíthatjuk ki az adatlapokon rögzíteni szándékozott információk körét. Vagyis míg a Sugar és a Zoho az Esetek és a Tevékenységek között tárolja például az esetleges hibajegyeket, addig a MiniCRM az adatlapokhoz hasonlóan, ám egy ügyfélszolgálati modulban tartja nyilván azokat.

Adatlapok az egyes rendszerekben

MiniCRM-ben a modulok száma sincs korlátozva, így szükség esetén újabb és újabb hozható létre a meglévők mellé.

Ráadásul a modulokon belül még az adatlapoknál lévő mezők is testreszabhatóak Drag & Drop (“Fogd és Vidd”) technikával bárminemű korlátozás nélkül, így minden modulban más és más információ rögzíthető attól függően, hogy az adott modulban értékesítéshez, szolgáltatáshoz, ügyfélszolgálathoz, vagy általános projektekhez tartozó adatlapokat szeretnénk-e nyilvántartani.

Mezők testreszabása Drag & Drop (“Fogd és Vidd”) technikával a MiniCRM-ben

Az üzleti folyamatok lépéseinek menedzselése

Az egyik legszembetűnőbb eltérés a MiniCRM és a további két rendszer között az, hogy míg a Sugar az egyes Szintek szerint, a Zoho pedig a különféle Állapotok szerint különíti el az egyes adatlapokat, addig a MiniCRM a cégünk egyedi üzleti folyamatának lépései alapján, azaz státuszok szerint teszi azt. A rendszer itt a hierarchikusan elhelyezkedő státuszokon haladva oszt ki teendőket az adatlapok felelőseinek, így juttatja el az ügyfeleket az érintett projektekkel a következő státuszba.

MiniCRM a státuszok könnyű átláthatóságát szem előtt tartva egyedi megoldással is segíti munkánkat: Az adatlaplista mellett vertikálisan megjelenítésre kerülő státuszok nemcsak hogy lehetővé teszik számunkra a gyors szelektálást, de felhívják figyelmünket esedékes teendőinkre is, így támogatva munkánkat, hogy ne szalaszthassunk el egyetlen üzleti lehetőséget se.

Tárolt adatok megjelenítése

Mind a Zoho, mind pedig a Sugar horizontális tagoltságra helyezte a hangsúlyt a rendszerben tárolt és egymáshoz kapcsolódó adatok megjelenítésekor. Ennek köszönhetően a képernyőnket lefelé görgetve akár az adatlapoknál, akár a kapcsolattartóknál, minden egyes részen belül megtekinthetjük a másik részen rögzítésre került, de kapcsolódó cégadatokat.

MiniCRM az összetartozó adatok horizontális listázása helyett a gyors átláthatóságot és a könnyű kezelhetőséget szem előtt tartva vertikális elrendezés segítségével jeleníti meg az adatlapok kapcsolattartóit, illetve a kapcsolattartóknál az egyes modulokon belüli adatlapokat.

Kapcsolattartókhoz tartozó adatlapok

Keresés az adatok között

A rögzítésre került adatok között egyedi feltételek szerinti Nézet létrehozásával kereshetünk a MiniCRM-en és a ZohoCRM-en belül, a SugarCRM-ben pedig egy részletes keresési form ad lehetőséget számunkra a különféle adatok kinyerésére.

Szűrési feltételek beállítása a különböző rendszerekben

Kimutatások

A rögzített információk alapján kimutatásokat is generálhatunk CRM rendszerünk segítségével.

A különféle statisztikáinkat ZohoCRM-ben a Műszerfalaknál, MiniCRM-ben pedig a Riportoknál tekinthetjük meg.

Kimutatás generálás a Zoho és a MiniCRM-ben

Extra funkciók a rendszerben

Mindegyik online CRM rendelkezik több olyan funkcióval is, melyek sajátosságai folytán az adott rendszer kiemelkedik a többi közül. A kérdés tehát az, hogy mi az erőssége a rendszernek, és ténylegesen mire is van szüksége cégünknek?

Amennyiben fontos számunkra, hogy a kapcsolatok és adatlapok mellett egy webes kalendárium is segítségünkre legyen munkánk során, úgy a SugarCRM tűnhet jó választásnak, mely a Hírcsatornák, a Feljegyzések és a számos további kiegészítő funkciója mellett online Naptár szolgáltatást is biztosít a felhasználók számára.

ZohoCRM a Jelentések, a Megoldások és további egyéb hasznos funkciók által lehet cégünk segítségére a különböző üzleti folyamatokban.

MiniCRM pedig a saját weboldalunkba integrálható Űrlapjaival és az ügyfelek automatikus értesítésére, valamint a munkatársak teendőinek automatikus kiosztására szolgáló Automatizmusaival teheti munkánkat kényelmesebbé, hatékonyabbá, eredményesebbé, és nem utolsó sorban nyereségesebbé.

A SugarCRM, a ZohoCRM és a MiniCRM egy-egy extra funkciója

Befejező blog bejegyzésünk végére érve immáron átfogó képet kaphattunk az egyes online CRM rendszerek koncepcióbeli eltéréseiről, a céges adataink és kapcsolataink kezelése terén tapasztalható lényegi különbségekről, és a rögzített információk tárolására szolgáló mezők testreszabásának lehetőségeiről. A rendelkezésre álló információkat mérlegelve pedig már minden kedves érdeklődő eldöntheti, hogy a példaként bemutatott 3 online ügyfélkapcsolat-kezelő közül melyik rendszer lehet ideális a cége számára: a SugarCRM, a ZohoCRM, vagy a MiniCRM.

KategóriaCégvezetés

Online CRM áttekintő – Melyik rendszert válasszuk (2. rész)

Ezen kérdés megválaszolására próbálunk segítséget nyújtani a jelenlegi és a következő blog bejegyzésünk keretein belül.

Megvizsgáljuk a korábbi bejegyzésünkben példaként már említett három, eltérő koncepciót képviselő rendszert, a MiniCRM-t, a SugarCRM-t és a ZohoCRM-t.

Kiemeljük a legszembetűnőbb eltéréseket és a legnagyobb hasonlóságokat, így könnyítve meg a választást, hogy végül ki-ki szabadon eldönthesse, melyik közülük a legideálisabb a cége számára.

Demo, trial vagy teszt rendszer?

Meglátogatva a három online CRM hivatalos oldalát, máris tapasztalhatjuk is, hogy mindegyikük kínál azonnali lehetőséget a rendszer kipróbálására.

ZohoCRM: Korlátozott, demo rendszer hozzáférést tesz lehetővé a feliratkozást követően, melyet aktiválás után az általunk megadott email cím és jelszó párossal tudunk használni.
SugarCRM: 7 napos Trial verziót kínál, melynek elérhetőségét az igénylést követően kézbesített email tartalmazza.
MiniCRM: 30 napig ingyenes, kötelezettségek nélküli tesztrendszert ajánl az érdeklődők számára, amelybe az igénylés és aktiválás után azonnal be is léphetünk az általunk megadott email cím és jelszó párossal.

Miután néhány kattintással megtörtént a rendszerek igénylése és megkaptuk az aktiváláshoz szükséges értesítő emaileket is postafiókunkba, máris beléphetünk a webes felületekre, melyeken már első ránézésre is látszik, hogy mindegyik CRM más és más koncepció alapján lett kialakítva.

SugarCRM

A legkülönlegesebb összeállítással a SugarCRM trial verziója büszkélkedhet, hiszen email cím és jelszó használata helyett egy egyedi url segítségével juttat el minket azon oldalára, ahol 5 előre legyártott minta közül választhatjuk ki azt a személyt, akivel be szeretnénk lépni és körül szeretnénk nézni a rendszerben. Belépést követően pedig rögtön a kiválasztott személy beosztásának megfelelő adatlapok és minta adatok tárulnak a szemünk elé.

Ezen adatok jelentős hányada szabadon szerkeszthető, bővíthető próbaképpen, ám a rendszer egyes részei (írás)védettek az érdeklődők számára.

Ha pedig a látottak elnyerték tetszésünket, akkor CRM összeállítástól függően 30 és 100 dollár közötti havi összegért felhasználónként megrendelhetjük cégünk számára az éles rendszert is.

ZohoCRM

A trial verziós rendszer tökéletes ellentéte a ZohoCRM demo rendszere, mely a belépést követően teljesen üresen fogad, ám a kezdőlapon azonnal felkínálja a lehetőséget új ügyfelek, névjegyek, felhasználók és tevékenységek felvételére.

Ingyenes verzióról lévén szó, bizonyos funkciók természetesen le vannak tiltva, illetve egyes alkalmazások csak megadott díj bankkártyánkra történő terhelése után használhatók.

Abban az esetben, ha ezen korlátozásokat szeretnénk kiiktatni, és a rendszert cégünknél bevezetni, akkor érdemes felfelé váltani az ingyenes licenszről a megfelelő, felhasználónkénti 12 vagy 25 dolláros havidíjas licenszek valamelyikére.

MiniCRM

MiniCRM tesztrendszere az arany középutat választva a bejelentkezett felhasználónak azonnal rendelkezésére bocsát egy értékesítés, egy ügyfélszolgálat és egy projektek modult, mindegyikben egy-egy minta adatlappal, kapcsolódó előzményekkel és minta kapcsolattartókkal, valamint ajánlásképpen kidolgozott státuszokkal.

Ráadásul a többi rendszerre ellentétben itt rögtön teljes hozzáférést kapunk az online CRM összes funkciójához is. Így a rendszer részletekig menően megismerhető, és ingyenesen, kötelezettségek nélkül letesztelhető.

A rendszer kipróbálása során felvett adatainkhoz rajtunk kívül senki nem férhet hozzá, még a MiniCRM ügyfélszolgálatának munkatársai sem. Így ha a MiniCRM elnyerte tetszésünket, akkor a manuálisan rögzített vagy tömegesen beimportált adatok akár valós cégadataink is lehetnek, hiszen a próbaidő lejárta után felhasználónként bruttó 11.900 Ft havidíjért tovább használhatjuk tesztrendszerünket immáron teljes értékű céges online CRM rendszerünkként.

A SugarCRM, a ZohoCRM és a MiniCRM

Milyen nyelven érhető el a webes felület?

MiniCRM jelen pillanatban teljes értékű magyar, angol és török nyelven, vagyis 3 egész nyelvi fordításban érhető el böngészőnkön keresztül.

Zoho és a Sugar több, mint 15 nyelven használható már, köztük magyarul is, azonban minkét rendszer elsődleges nyelve az angol, a többi nyelv pedig csupán másodlagos, ami azt jelenti, hogy a rendszer bizonyos részei kizárólag angolul tekinthetők meg, még akkor is, ha más nyelvet állítunk be felhasználónkhoz.

 

Harmadik, s egyben befejező blog bejegyzésünkben részletesebben is kitérünk ezen rendszerek sajátosságaira, és megnézzük, hogy milyen közös vonások, illetve milyen eltérések jellemzik eme webes ügyfélkapcsolat-kezelőket.

KategóriaCégvezetés

Online CRM áttekintő – Miért éri meg? (1. rész)

A személyi számítógépeinkre telepíthető CRM szoftverek, azaz ügyfélkapcsolat-kezelő programok ideje a szélessávú internet és a felhőalapú számítástechnika munkahelyi elterjedésével egyre inkább leáldozó félben van.

Mint az köztudott, adataink irodai gépeinken és notebookjainkon egyáltalán nincsenek biztonságban. Vízkár, tűzkár, betörés, lopás, és máris elvesztettük teljes ügyféladatbázisunkat a munkánk során használt gépünkkel együtt, de ami még rosszabb, akár illetéktelenek kezébe is kerülhetnek céges anyagaink.

Ezért is tapasztalható az, hogy napjainkban minden olyan cég, amely nyitott az új technológiák és az online kommunikáció terén, fokozatosan áttér a webes felületű CRM-ek használatára. Ezáltal ugyanis a céges információk rugalmasan, ám mégis tökéletes biztonságban tárolhatóak, hiszen amikor igénybe vesszük a felhőalapú szolgáltatásokat, nemcsak a szolgáltató erőforrásait használhatjuk, miáltal saját erőforrásainkat felszabadítjuk, hanem a távoli adatközpontok megbízható rendszereiben eltárolt és feldolgozott adatainkat is elérhetjük bárhol és bármikor.

Vagyis online ügyfélkapcsolat-kezelő rendszerek használatával nemcsak hogy megtapasztalhatjuk asztali számítógépünk, laptopunk, esetleg mobiltelefonunk vagy netbookunk előtt ülve a felhőben rejlő igazi szabadságot, de munkánk során teljes mértékben ki is használhatjuk a legújabb technológia nyújtotta lehetőségeket:

  • Olyan programokkal, fájlokkal dolgozhatunk, amelyek fizikailag nem a saját gépünkön, hanem távoli, teljesen biztonságos helyen vannak, valahol a „felhőben”.
  • Céges adatainkat böngészőnk segítségével korlátlanul elérhetjük a világ bármely pontján, azok a nap 24 órájában, 100%-osan a rendelkezésünkre állnak.
  • Adatainkhoz csak azok férhetnek hozzá, akik részére azt engedélyezzük.

Ilyen szolgáltatásokat nyújt számunkra például a ZohoCRM és a SugarCRM, megédesítve a munkahelyi, napi robot keserű mivoltát, és természetesen a MiniCRM, mely tudásával és funkcióival bizonyítja, hogy igaz a mondás, mely szerint: “Kicsi a bors, de erős.”

De miért is éri meg a mi cégünknél is online CRM-t használni?

1. Egyrészt azért, mert adatainkat nem helyileg, hanem a legfrissebb tűzfalmegoldásokat alkalmazó, napi adatmentéseket biztosító szervereken tárolhatjuk, a világ különböző pontjain elhelyezett adatközpontokban.

platformoktól függetlenül, valamennyi ismert böngészőn keresztül elérhető online rendszert pedig bárhonnan, bármikor használhatjuk, például íróasztalunknál vagy akár fotelunkban kényelmesen hátradőlve, ölünkben szeretett netbookunkkal, vagy esetleg kedvenc tabletünkkel.

2. Másrészt azért, mert az informatika eme folyamatosan fejlődő területe óriási jövő előtt áll, és mert már napjainkban is számos olyan jellemzővel kecsegtet, melyek a kis- és közepes méretű vállalatok számára is komoly előnyt jelentenek:

  • Méretezhetőség: Az igénybe vett szolgáltatások és erőforrások rugalmasan méretezhetőek.
  • Tervezhetőség: A költségek jól tervezhetőek és ellenőrzés alatt tarthatóak, hiszen a vállalatnak nem kell megvásárolnia a licenszeket, mivel az igényelt szoftverek havidíjas rendszerekben érhetőek el.
  • Könnyű bevezethetőség: Az online CRM anélkül vezethető be, hogy hardverekre kellene költeni, hiszen a rendszer webes felületet biztosít az egyes feladatok elvégzéséhez.
  • Erőforrások felszabadítása: Lehetővé teszi, hogy a cég erőforrásait más, üzletileg fontos célokra lehessen átcsoportosítani.
  • Napi 24 órás rendelkezésre állás: A világ különböző pontjain elhelyezett, nagy méretű és adatbiztonságú adatközpontok nonstop rendelkezésre állást biztosítanak.
  • Folyamatos támogatás: Esetlegesen felmerülő technikai problémák esetén több csatornán keresztül is elérhető a szolgáltatók támogatási központja, ügyfélszolgálata a hiba minél gyorsabb megszüntetése érdekében.
  • Állandó fejlesztés: A rendszer fejlesztéséről, frissítéséről, valamint a szükséges infrastruktúra üzemeltetéséről a szolgáltató folyamatosan gondoskodik.

3. Harmadrészt pedig azért, mert az online rendszerek költségkímélő mivolta folytán cégünk is jelentős költségeket takaríthat meg:

  • Szerverek kialakításának és működtetésének költsége
  • Szoftver licenszek után járó díjak
  • Egyéb hardver és szoftver beruházásokból eredő kiadások
  • Energiaköltség
  • Szakképzett IT munkaerő bére
  • Informatikusok folyamatos képzési költsége
  • Alkalmazások fejlesztésével és frissítésével járó költségek

Következő blog bejegyzésünkben közelebbről is megismerkedünk az említett 3 online CRM rendszerrel, és bemutatjuk az igényelhető demo, trial, valamint teszt verzióikat is.

KategóriaCégvezetés

Interjú az Arukereso.hu Kft-vel

Blogunkban ezentúl időről-időre bemutatunk egy-egy olyan hazai vállalkozást, mely a MiniCRM-et sikeresen bevezette, használja és most saját véleményüket és tapasztalataikat  is megosztják a rendszerrel kapcsolatban. Többek között megtudhatjuk tőlük, hogy milyen problémák hátráltatták őket; milyen megoldást kínált ezekre a MiniCRM; hogyan segítette a munkájukat a rendszer és hogy milyen változásokat jelentett az értékesítésükben az, hogy már a MiniCRM-et használják.

Elsőként megismerkedünk az Arukereso.hu Kft-vel és Palocsay Géza operatív igazgató mesél arról, hogyan segített nekik a MiniCRM.


1. Mióta és mivel is foglalkozik pontosan az Árukereső?

Az Árukereső egy négy országban működő e-kereskedelmi vállalkozás, mely Magyarország leglátogatottabb árösszehasonlító oldala. Online vásárlási kalauznak szoktuk magunkat hívni, hiszen mind a felhasználók, mind pedig azok a boltok, akik feltöltik az Árukeresőre a termékeiket, megkapnak minden olyan információt és segítséget, hogy a vásárlók és a boltok megtalálják mindazt, amire vágynak és mely által nagyobb árbevételük keletkezik ezekből az online értékesítésekből.

2. Tulajdonképpen hány fős csapat dolgozik most az értékesítési részlegnél?

A magyarországi irodából irányítjuk négy ország operációját, ennek megfelelően a magyar értékesítési csapat jelenleg 5, a román 4, a bolgár 3, a portugál pedig 1 főből áll.

3. Mi volt a legfőbb probléma az értékesítésben a MiniCRM bevezetése előtt?

Nagyon nagy nehézséget jelentett a korábbiakban, hogy országonként teljesen eltérően kellett az értékesítők munkáját meghatározni. Nehéz volt nyomon követni az értékesítési számokat, teljesítményeket, valamint „egy irányba” terelni az értékesítési stratégiát, hogy mindenki ugyanolyan formában végezze a feladatait. Továbbá nagy kihívást jelentett, hogy kövessük a szolgáltatásunkat igénybevevő ügyfeleink hol állnak az értékesítési folyamatban. Ebből adódóan, nem megfelelően kezeltük őket, így nagy volt a lemorzsolódás.
Most ebben segít nekünk a MiniCRM, melyben minden ország megtalálható, ahol jelen vagyunk. A MiniCRM-ben vezetik az értékesítők a kapcsolattartásokat és minden egyes marketing és értékesítési kampányt is a MiniCRM-ből indítunk.

4. Hogyan változott az értékesítési hatékonyságuk a MiniCRM használatával?

A MiniCRM bevezetésével jelentősen felgyorsultak a folyamatok és nagyobb ütemben növekedtek a partnerszámaink, mint a rendszer használata előtt. Az egyre növekvő partneradatbázisunkat megfelelő minőségben tudjuk kezelni és minden partnerünkre a megfelelő fókuszt tudjuk tenni az értékesítési területen. Nagy segítség volt az is, hogy az értékesítőket azonos mérőszámok alapján lehet értékelni.
Mindemellett nem csak az értékesítők, de az én munkámat is merőben megkönnyíti a rendszer, hiszen a MiniCRM-ben könnyedén tudok vezetői riportokat készíteni egy-egy időszak eredményeiről.

5. Jelentett-e ez árbevétel növekedést az Árukeresőnek?

Mivel már sokkal jobb minőségben, illetve célzottabban tudtuk ügyfeleinket kezelni, alacsonyabb arányú lett a lemorzsolódás, így természetesen igen.

6. Mindezek tudatában, tervezik-e lecserélni a MiniCRM-et más rendszerre?

Nem tervezzük.

KategóriaMiniCRM

A MiniCRM régi és új verziójának összehasonlítása

A MiniCRM új verziójának kialakításakor az alapfunkciókat tekintve több, kisebb-nagyobb újítás, illetve változtatás valósult meg. Ezeket az alapokat érintő újdonságokat mutatjuk be röviden ebben a bejegyzésünkben, melyek már a kezdeti lépéseknél is megkönnyítik a napi munkánkat.

A MiniCRM régi és új verziója

  • Modulok

Az egyik legnagyobb és legszembetűnőbb változás, hogy a MiniCRM új verziójában modulok segítenek a különböző típusú tevékenységeink rendszerezésében. Így egy rendszeren belül külön modulban vezethetjük például az értékesítési részlegünkben zajló folyamatokat és egy másik modul lesz segítségünkre az ügyfélszolgálati feladatok ellátásában. Vagyis immáron minden cég létrehozhatja a saját működésének, illetve tevékenységeinek megfelelő moduljait.

 

Modulok a legújabb MiniCRM rendszerben

A moduláris felépítés legnagyobb előnye, hogy a státuszrendszert minden modulban külön-külön kezelhetjük, minek köszönhetően a státuszok a modul folyamatának megfelelően eltér(het)nek egymástól. Hiszen más lépések vezetnek el a végcélunkhoz egy értékesítési modulban, mint például a már említett ügyfélszolgálati modulban.

Ezzel szemben a MiniCRM régi verziójában a több tevékenységgel rendelkező cégek az egyes részlegeket külön-külön igényelt, majd összerendelt rendszerrel tudták csak megoldani.

  • Teendők és előzmények

Az adatlapokon szereplő teendők, ezáltal pedig az ügyféltörténet is másképpen alakul az új MiniCRM-ben. Míg a régi verzióban egy ügyfél adatlapján csak a nyitott és a lezárt teendőket találhatjuk meg időrendi sorrendben, addig az új rendszerben az ügyféltörténet két, jól elkülönülő blokkra oszlik:

– Teendőkre
– Előzményekre

Az előzmények közé kerül be minden lezárt teendő, illetve a már megtörtént események, kiküldött emailek, valamint az adatlapváltozásokhoz kapcsolódó információk is itt érhetőek el.

Teendők és előzmények a régi és az új rendszerben

  • Adatlapok listája

Nem annyira szembetűnő, de annál hasznosabb változást jelent, hogy ha a MiniCRM új verziójában az ügyfél adatlapokból ki szeretnénk szűrni azokat az ügyfeleket, akikkel nekünk van teendőnk, de nem mi vagyunk az ügyfél felelősei, akkor egyszerűen csak ki kell választani nevünket az oldalsó lenyíló listából, ahol alapértelmezetten a “Mindenki” van beállítva. Tehát alapértelmezetten még minden ügyfél adatlap kilistázódik, ám amint kiválasztottuk magunkat, már csak azok az adatlapok jelennek meg, melyeknél nekünk van felvéve elvégzendő teendő, függetlenül attól, hogy ki az adatlap felelőse.

 

Adatlapok listázása a teendők felelőse szerint

Ezzel szemben a MiniCRM régi verziójában, ha kiválasztottuk a lenyíló listából a nevünket, akkor csak azon ügyfelek adatlapjai jelentek meg, akiknél mi voltunk beállítva értékesítőnek (felelősnek). Ez abban az esetben okozhatott nehézséget, ha nem rendelkeztünk olyan adatlappal, aminek a felelőse mi magunk voltunk, illetve ha például egy másik munkatársunk ügyfeléhez lett felvéve nekünk teendő. Ebben az esetben a “Kezdőlap”>>”Teendők” fülön láthattuk az összes részünkre felvett teendőt, ami abból a szempontból tette nehézkessé a munkát, hogy egyszerre két oldalon kellett párhuzamosan dolgoznunk.

  • Teendők határideje

Szintén kisebb, de annál hasznosabb változás az új rendszerben, hogy a teendővel rendelkező ügyfél adatlapok jobban elkülönülnek egymástól aszerint, hogy lejártak-e már a teendők, illetve ma, holnap vagy egy későbbi időpontban fognak-e lejárni.

Teendők határidővel az adatlap listában

Az új rendszerben jobban elkülönülnek azok az adatlapok is, melyeknél a felvett teendő az adott napon már lejárt, vagy még csak le fog járni azon a napon, hiszen a teendőben megadott óra/perc szerint folyamatosan változik az adatlapok listája. Ezek alapján a pirossal szedett teendők már lejártak, a vastaggal jelzett teendők még ma le fognak járni, az egyszerű feketével íródott teendők pedig csak egy későbbi időpontban járnak majd le.

  • Kapcsolatok

A másik nagyobb változtatás a kapcsolatok kezelésében nyilvánul meg. Míg a MiniCRM régi verziójában az egyes adatlapokon belül a “Törzsadatoknál” találhattunk meg minden céges adatot, elérhetőséget, addig az új rendszerben ez ugyan hasonlóképpen néz ki, viszont sokkal rugalmasabban tudjuk itt kezelni a kapcsolatokat. Ezen a felületen már azt is megtalálhatjuk, hogy mely más modulokkal van még az adott ügyfél adatlap valamilyen kapcsolatban. Tehát valójában egy rendszeren belül láthatjuk azt, hogy egy adott ügyfélnél milyen más adatlapok szerepelnek az egyes modulokban anélkül, hogy külön-külön rendszerekben kellene ezeket figyelemmel kísérnünk.


Kapcsolatok kezelése a MiniCRM régi és új verziójában

 

Mindezek alapján pedig bátran kijelenthetjük, hogy az új MiniCRM rendszer immáron folyamatosan fejlődik, bővül az egyre újabb és újabb funkciókkal, melyekről természetesen a későbbiek folyamán is rendszeresen beszámolunk itt a blogon is.

KategóriaMiniCRM

MiniCRM-mel tökéletes biztonságban

A legújabb fejlesztésű, projekt alapú MiniCRM rendszer használata során adataink tökéletes biztonságban vannak, hiszen számítógépünk és az online ügyfélkapcsolat-kezelő rendszer között fennálló adatkommunikáció a banki biztonsági rendszerekre jellemző SSL titkosítással van ellátva.

A rendszer működését biztosító szerverek egy nemzetközileg elismert, több tízezer szervert kiszolgáló, világszínvonalú adatközpont-szolgáltató vállalat szerverparkjában duruzsolnak, ahol:

  • Folyamatos szinkronizáció zajlik egy németországi tükörszerverre.
  • Az adatok naponta mentésre kerülnek Németországban és Írországban lévő szerverekre.
  • A nap 24 órájában biztosítottak a legfrissebb tűzfalmegoldások.
  • A környezettudatosságot szem előtt tartva a szerverpark működtetéséhez 100%-ban zöld energiát használnak.

Tovább növeli adataink védelmét a MiniCRM szigorú üzletpolitikája is, minek értelmében:

  • A rendszerünkben rögzítésre kerülő valamennyi adat kizárólagos tulajdonosa a MiniCRM ügyfele, azaz mi magunk vagyunk, így ha lemondjuk a szolgáltatást, azokat azonnal a rendelkezésünkre bocsátja a MiniCRM.
  • A MiniCRM szolgáltató munkatársai nem férnek hozzá az adatainkhoz, kizárólag az ügyfélszolgálati támogatáshoz szükséges keretrendszert érik el.
  • Adatainkat pedig harmadik félnek soha, semmilyen körülmények között nem adhatják ki.

A MiniCRM a külső védelem mellett a belső adatlopás megakadályozása terén is kimagasló intézkedésekkel támogatja ügyfeleit, ugyanis:

  • MiniCRM-ünkbe kizárólag azok léphetnek be, akiknek hozzáférést adunk.
  • Különböző szintű jogosultságokat állíthatunk be munkatársainknak, akik ettől függően módosíthatják a rendszerünkben szereplő információkat.
  • A MiniCRM-ünkben rögzített adatokat nem lehet se lemásolni, se kitörölni, a nem szükséges elemeket kizárólag Lomtárba lehet áthelyezni. Így biztosítja rendszerünk a bevitt adatok biztonságát, visszakövethetőségét.

Mindezek tudatában bátran belevághatunk egy saját online CRM kialakításába a www.minicrm.hu weboldalon ingyenesen igényelhető tesztrendszer indításával, hiszen néhány kattintás után azonnal élvezhetjük is a biztonságos webhelyen keresztüli korlátlan hozzáférést ügyféladatainkhoz, bárhol és bármikor.

KategóriaMiniCRM

Automatizmusok a maximális hatékonyság érdekében

MiniCRM rendszerünkben az utánkövetést alkalmazva, automatizmusok segítségévelmotiválhatjuk ügyfeleinket az üzleti folyamatban való előrelépésre, illetve figyelmeztethetjük munkatársainkat feladataik elvégzésére.

1. Automatizmusok működése

Az automatizmusok által, státuszok vagy nézetek alapján szűrt adatlapok szerint küldhetünk automatikusan emaileket ügyfeleinknek, vagy oszthatunk ki teendőket kollégáink számára és értesíthetjük róla őket.

Státusz vagy nézet alapján működő automatizmusaink

A MiniCRM-ünkben lévő automatizmusok:

  • működhetnek az egyes státuszokban lévő adatlapok figyelembe vételével, melyek alapján kiküldésre kerülhetnek a beállított email sablonok ügyfeleink részére, illetve új teendők kerülhetnek az érintett adatlapokra.
  • lefuthatnak a különböző nézetek feltételei szerint szűrt adatlapokra, minek során üzeneteket küldhetünk ki ügyfeleink és kollégáink részére, vagy az érintett adatlapokon új teendőket adhatunk munkatársainknak.

Az automatizmus az üzenet kiküldés rendszeressége alapján lehet:

  • Folyamatos: ilyenkor az automatizmusba az adatlapok dinamikusan kerülnek be, illetve abból ki, attól függően, hogy éppen megfelelnek-e az automatizmus szűrési feltételeinek (státusz / nézet) vagy sem.
  • Egyszeri: ide tartoznak az egyes nézeteink alapján szűrt adatlapok szerinti tömeges, egyszeri kiküldésű automatizmusaink.

2. Automatizmusok kezelése

A MiniCRM rendszerünkben megtalálható valamennyi aktív és lekapcsolt automatizmusunkat modulonként kilistázhatjuk és beállíthatjuk az Automatizmusoknál.

2.1. Automatizmus létrehozása

  • Egy új automatizmus létrehozásának megkezdéséhez kattintsunk az “Új automatizmus”gombra.
  • A betöltésre kerülő oldalon válasszuk ki, hogy mi alapján történjen az adatlap Szűrés az új automatizmusnál:

– Státusz alapján
– Nézet alapján

Új automatizmus szűrési feltételének beállítása

  • Adjuk meg a Feltételnél, hogy pontosan melyik státuszhoz vagy nézethez tartozó adatlapok kerüljenek be az új automatizmusunkba.
  • Amennyiben azt szeretnénk, hogy csak azok kapják meg az üzeneteket, akik adatlapja az elindítás után kerül be az automatizmusba, úgy tegyünk egy pipát a “Csak új ügyfelek” felirathoz.
  • Az automatizmus létrehozásához kattintsunk a “Hozzáadás” gombra.

2.2. Automatizmus beállítása

Automatizmus lépéseinek testreszabásához a szerkesztési felület jobb oldaláról húzzuk át bal oldalra a számunkra szükséges eleme(ke)t.

Ezen elemek a következők lehetnek:
– Email kapcsolattartó cégnek/személynek: ha ügyfelünknek szeretnénk üzenetet küldeni.
– Email felhasználónak: amennyiben kollégánkat akarjuk értesíteni.
– Teendő felhasználónak: ha munkatársunknak akarunk feladatot kiosztani.

Automatizmus beállítása

A kiválasztott elemet megragadva és bal oldalra áthúzva hozzá is láthatunk az automatizmus beállításához az elem, azaz az automatizmus egy lépésének testreszabásával.

  • Adjuk meg a “Késleltetés napban” mezőnél azt, hogy az adatlap bekerülését követően hány nap múlva menjen ki az üzenet.
  • Az “Időzítés” legördülő listái segítségével, nap és óra beállításával határozhatjuk meg a kiküldés időpontját.
  • “Sablon Választása” gombra kattintva választhatjuk ki sablonjaink közül a megfelelő üzenetet.
  • Legördülő listában adhatjuk meg, hogy ki legyen az “Üzenet címzettje”.
  • “Feladó” lehet az Ügyfél felelős, vagy valamelyik munkatársunk.

Automatizmus egy lépésének testreszabása

Az egyes lépések testreszabását követően, miután automatizmusunkat megfelelően beállítottuk, nincs más dolgunk, mint az “Aktiválás” gombra kattintva engedélyezni MiniCRM rendszerünk számára, hogy üzeneteinket automatikusan kiküldje az érintett ügyfeleknek, kollégáknak, illetve hogy szükség szerint teendőket vegyen fel munkatársainknak az adatlapokra.

 

Ezzel pedig végére is értünk a legújabb projekt alapú, online ügyfélkapcsolat-kezelő rendszerünk ismertetésével, azaz a MiniCRM bemutatásával foglalkozó blog sorozatunknak.

KategóriaMiniCRM

Dokumentum-, sablon-, és emailkezelés

A MiniCRM-ben lehetőségünk van az egyes modulokhoz kapcsolódó dokumentumainkat tárolni, valamint előre legyártott sablon emaileket és teendőket kiküldeni ügyfeleinknek, illetve magunknak és munkatársainknak.

1. Dokumentumkezelés

Dokumentumot lehetőségünk van minden egyes modulba feltölteni, annak megfelelően, hogy az adott dokumentum mely tevékenységünkhöz kapcsolódik. Minden egyes dokumentumnál meg tudjuk határozni, hogy mely mappába szeretnénk feltölteni azt.

Dokumentum feltöltése

  • A mappa kiválasztása után a “Tallózás” gombbal megkereshetjük saját gépünkön a feltölteni kívánt dokumentumot.
  • A dokumentum feltöltése után lehetőségünk van a lenyíló “Műveletek” listánál a fájlt:

– publikus linkre másolni,
– megjeleníteni,
– letölteni,
– áthelyezni másik mappába,
– másolni másik mappába,
– törölni

Dokumentum műveletek

2. Sablonkezelés

A dokumentumokhoz hasonlóan a sablon emaileket és a sablon teendőket is külön kezelhetjük az egyes modulok alatt. Előre létrehozott sablon levelekkel és teendőkkel hatékonyabbá tehetjük saját és munkatársaink munkáját is. Ha sablon emaileket és teendőket alkalmazunk, néhány kattintással ki tudunk küldeni levelet egy vagy akár több címzettnek anélkül, hogy újra és újra meg kellene írnunk annak szövegét.

Email és teendő sablonok

  • Új email sablon létrehozásakor adjuk meg az email nevét, azt a kategóriát, amelyhez kapcsolódik a levél, illetve az email tárgyát, mely elküldéskor megjelenik a címzettnél.
  • Az új sablon megírásakor illesszünk be változókat. A változók használatával is hatékonyabbá tehetjük az emailküldést, hiszen változók elhelyezésével mindig az adott ügyfél adatlapjához tartozó, változóként beillesztett mező érték vagy adat kerül be a címzettnek szánt email szövegébe.
  • Minden esetben fontos, hogy az adatlapon szereplő mezők változóba történő beillesztésekor az ügyfél adatlapján ki legyen töltve a mező értékekkel.
  • A változók lehetnek:

– az adatlapon szereplő mezők
– kapcsolattartási adatok
– céges adatok
– feladó adatai
– címzett adatai
– dátumok

Új sablon email létrehozása változók beillesztésével

  • Sablon teendőket magunknak és munkatársainknak hozhatunk létre, mely teendőket automatizmusokba állítva hasznosíthatjuk.
  • Sablon teendőkbe mindig rövid, tömör feladatokat osszunk ki.

3. Email kezelés

A MiniCRM-ből:

  • tudunk emailt küldeni egy adott ügyfélnek

– Az ügyfél adatlapján válasszuk ki azt a személyt, akinek az emailt szeretnénk kiküldeni és kattintsunk rá az email címére

Email küldés adatlapról

– A felugró ablakból válasszuk ki a megfelelő email sablont

– Az elküldött email az ügyfél adatlapján az előzmények közé kerül be, melyre, ha rákattintunk, megjelenik az email tartalma.

Kiküldött email az előzmények között

  • meghatározott feltételek alapján szűrt adatlapok szerint is küldhetünk emaileket ügyfeleinknek

– Az egyes modulokon belül az adatlapokat nézetek szerint tudjuk szűrni, különböző, általunk megadott szűrési feltételeknek megfelelően.

– Az “Új nézet” gomb segítségével megadhatjuk, milyen feltételeknek kell teljesülnie ahhoz, hogy a kívánt nézetet elérhessük.

Új nézet létrehozása

– Adott nézetben kilistázott ügyfeleinknek az “Email” gomb segítségével, a sablon emailek közül küldhetjük ki a leveleket.

Email küldés nézetből

– Az így kezdeményezett tömeges kiküldéseket pedig elindításuk után az Automatizmusoknál tekinthetjük meg.

A következő blogbejegyzésünkben rátérünk az automatizmusokra, azok létrehozására és beállításaikra, melyekkel hatékonyabbá tehetjük munkánkat.

KategóriaMiniCRM

A MiniCRM bevezetésének kezdeti lépései

Az előző bejegyzésünkben leírtaknak megfelelően a MiniCRM bevezetésének kezdeti lépéseivel folytatjuk a blogsorozatunkat, mely a következő lépéseket foglalja magában.

1. Új ügyfél felvétele

  • Első lépésként vigyünk fel néhány ügyfelet az “Új ügyfél” gombbal, akikkel a közeljövőben feladatunk lesz, hogy láthassuk, hogyan alakul az előzőekben már megemlített ügyfél listánk.

Ügyfél lista

2. Az adatlapok felépítése Az ügyfeleink listájában kattintsunk rá a korábban felvett adatlapok egyikére, így azonnal betöltődik az ügyfél adatlapja, mely az alábbi fontos részekből tevődik össze:

Adatlap felépítése

2.1. Ügyféltörténet, mely teendőkből és az előzményekből áll.

  • teendők közé kerülnek be a célunk eléréséhez szükséges aktivitások, melyek megoldandó feladatként jelentkeznek – tehát határidős dolgunk van még velük.
  • Teendőbe mindig csak olyan feladatot írjunk, ami gyakorlatban is rövid idő alatt elvégezhető.
  • Egy teendőbe mindig csak nettó információt írjunk be.
  • Amint egy teendőt elvégeztünk, készre jelölve azonnal bekerül az előzmények közé, így szépen lassan kirajzolódik az ügyféltörténet is.
  • Egy teendő elvégzése után fontos, hogy mindig vegyünk fel egy újat, hogy az értékesítési folyamatunk ne szakadjon meg.
  • Az előzmények között láthatjuk mindazon múltban megtörtént eseményt, mellyel további feladatunk már nincsen, tehát nem kell hozzá határidőt rendelnünk.

2.2. Kapcsolatok

  • Vegyünk fel kapcsolatokat és elérhetőségeket. Így egyszerűen indíthatunk akár egy telefonhívást, vagy küldhetünk emailt a kiválasztott személy email címére kattintva.
  • A cég nevére kattintva egy egyszerű űrlappal adjunk meg minden adatot, mely a későbbi kapcsolattartáshoz fontos lehet.

2.3. Státusz és felelős beállítása

  • Az értékesítő feladatkörének megfelelően ez az adatlap valamilyen státuszban van. A státuszok mindig a “Mi a teendő?” kérdésre épülnek, tehát olyan lépések, melyek az értékesítőnknek osztanak ki teendőt az ügyféllel kapcsolatban.
  • Állítsuk be az ügyfél felelősét annak megfelelően, hogy melyik munkatársunk lesz az a személy, aki az ügyfélért felelős.

2.4. Mezők
A mezőknél olyan információkat adjunk meg, amelyeket fontos megtudnunk az értékesítési folyamat során, hogy a megadott információkból

  • riportokat, statisztikákat készíthessünk
  • szegmentálhassuk, csoportosíthassuk ügyfeleinket.

Az adatlapok áttekintése után tehát elmondhatjuk, hogy egy folyamatosan vezetett adatlap megnyitásakor azonnal megtudhatjuk, hogy kinek, kivel, mikor, milyen feladata lesz a jövőben.

3. Felhasználók kezelése

      A

“Beállítások”

      feliratra kattintva érhetjük el rögtön a

Felhasználókat

    , vagyis azon munkatársakat, akik hozzáféréssel rendelkeznek vagy korábban rendelkeztek MiniCRM rendszerünkhöz.

Új felhasználó felvétele

  • Az „Új felhasználó” gombbal vegyünk fel további munkatársakat.
  • A felhasználók listájában kattintsunk rá az új felhasználó nevére, így azonnal betöltődik a profil oldala, mely az alábbi részekből tevődik össze:

3.1. Személyes adatok:

  • Családnév és a Keresztnév alapján különböztethetők meg a felhasználók az adatlapoknál és a teendőknél, mint Felelős személyek. Az itt megadott név fog szerepelni a felhasználó email aláírásában is.
  • Kapcsolatnál látható email cím a felhasználó belépéséhez kell, ugyanis kizárólag ezzel a mail címmel tud bejelentkezni a rendszerbe.
  • Az Email aláírásoknál állítsuk be a rendszerből küldött emailek aláírásunk sablonját.
  • A Profil kép a munkatársunk azon képe, amely meg fog jelenni az adatlapokon a Teendőknél és az Előzményeknél a felhasználó neve mellett.

Profil oldal

3.2. Jogosultságok:

  • Állítsuk be munkatársunk jogosultságát annak megfelelően, hogy mit szeretnénk számára a MiniCRM-ben elérhetővé tenni. Az egyes jogosultsági szintek csökkenő sorrendben a következők:
  • Adminisztrátor: Ez a legmagasabb jogosultsági szint, melynél a MiniCRM minden funkciója elérhető.
  • Menedzser: A beállítások kivételével mindenhez hozzáfér a rendszerben.
  • Normál felhasználó: Kizárólag az adatlapokat éri el.
  • Korlátozott: Ez a legkisebb jogosultsági szint. A felhasználó itt csak a hozzá rendelt, valamint a semelyik felhasználóhoz sem rendelt adatlapokat láthatja.

4. Import Amennyiben tömeges ügyfél adatbázissal rendelkezik, nem szükséges egyesével rögzíteni ügyfeleit. A MiniCRM-be lehetőség van importálni az összeállított adatbázisunkat.

  • Az “Új ügyfél” gombra kattintva, az előugró űrlapon található “Importálás” gomb segítségével az előkészített táblázatából importálja be ügyfeleit.
  • Ha több ezer soros táblázattal rendelkezik, töltse fel dokumentumként. Amennyiben csak kevés adatot kíván betölteni, válassza ki a “Másolás/Beillesztés” lehetőséget.
  • Az adatok beimportálásához kövesse a rendszer által meghatározott lépéseket.

Az adatlapok megismerése, a felhasználókezelés és az importálás után a dokumentum-, email-, és sablonkezeléssel haladhatunk tovább a rendszer bemutatásában, melyre a következő blogbejegyzésünkben térünk ki részletesebben.