KategóriaMiniCRM

MiniCRM bemutató

Blogsorozatunk ezen részében részletesen is bemutatjuk legújabb ügyfélkapcsolat-kezelő rendszerünket, valamint kitérünk annak alapvető funkcióira.

Mi a MiniCRM?

A legújabb projekt alapú, webes felületen elérhető, folyamatosan rendelkezésre álló ügyfélkapcsolat-kezelő rendszerünk, amely minden felhasználója számára lehetővé teszi, hogy bárhol és bármikor, online menedzselhetők legyenek a cég üzleti folyamataihoz kapcsolódó ügyfelek, tevékenységek, teendők, előzmények, valamint információk és elérhetőségek.

Áttekintés és listázás

Belépve MiniCRM rendszerünkbe, a felső menüben navigálva, különálló modulokban kezelhetjük ügyfeleinket és teendőinket annak megfelelően, hogy cégünk milyen típusú termékeket értékesít, illetve milyen fajta szolgáltatásokat nyújt.

Ügyfeleink adatlapjai az értékesítési modulon belül

Szűrhetjük és kilistázhatjuk az adatlapokat, kiemelve az esedékes és lejárt teendővel rendelkezőket közülük.
Kollégáink között szétoszthatjuk az ügyfelekkel kapcsolatos teendőket, és ellenőrizhetjük beosztottjaink munkáját nevük kiválasztásával a jobb oldalsó oszlopban.

Az adott modul (pl. Értékesítés vagy Ügyfélszolgálat) folyamatának lépéseit elkülöníthetjük egymástól, és a jobb oldalon, függőlegesen felsorolt státuszok szerint, lépésről lépésre haladva végigkövethetjük, hogy az értékesítő, vagyis a felelős személy éppen hol tart (pl. Előkészítés vagy Bevezetés), például a cég által forgalmazott termék eladási folyamatában.

Adatlap és teendő

Az esedékes teendővel rendelkező adatlapok bármelyikének nevére kattintva a listában azonnal betölthetjük magát a részletes adatlapot, amin nyilvántartjuk az ügyfeleinkkel kapcsolatos információinkat, teendőinket, valamint megtekinthetjük a korábbi, releváns eseményeket, azaz az előzményeket.

Ügyfél adatlap teendővel

Az adatlapok jobb oldalán, egymás alatt látható mezőkben vannak nyilvántartva a meglévő és potenciális ügyfelekhez tartozó azon információk, melyek elengedhetetlenek a kívánt státusz eléréséhez az adott modul folyamatában. Szintén az adatlapon tüntetjük fel az érintett kapcsolatokat is, azon személyek elérhetőségeit, akikkel kapcsolatot tudunk majd létesíteni a későbbiek folyamán.

Következő bejegyzésünkben a MiniCRM bevezetésével, annak kezdeti lépéseivel foglalkozunk, így hát érdemes blogunkat továbbra is olvasni, hiszen megismerkedünk az ügyfél adatlappal, valamint a mezőkkel, és végre felvesszük rendszerünkbe első teendőnket is.

KategóriaMiniCRM

CRM alapfogalmak

Mielőtt hozzálátnánk legújabb rendszerünk bemutatásához, mindenképpen tisztáznunk kell bizonyos alapvető fogalmakat, melyek elengedhetetlenek egy CRM rendszer működésének megértéséhez.

Akkor most lássuk az egyes fogalmakat és azok meghatározásait.

Mi is az a CRM?
A CRM (Customer Relationship Management), azaz ügyfélkapcsolat-kezelés egy cég ügyfelei felé irányuló valamennyi folyamatának összefogása. Ezek alapján pedig a CRM szoftver egy olyan program, mely mindezen folyamatok támogatását biztosítja, illetve a jelenlegi és a potenciális ügyfelekkel kapcsolatos összes információt tárolja.

Lejárt és esedékes teendővel rendelkező ügyfeleink adatlapjainak listája

Ki tekinthető ügyfélnek?
A cég ügyfelének tekinthetők a külső és belső kontaktok egyaránt. Ilyenek az érdeklődők, vevők, beszállítók, álláshirdetésre jelentkezők, munkatársak.

Hol tároljuk az adatokat?
Az ügyfelek számára nyújtott értékesítési és szolgáltatási tevékenységek adatlapokonvannak vezetve, melyek a cég tevékenységi területei szerint, azaz modulok szerint eltérhetnek egymástól.

Mire szolgálnak a modulok?
Egy-egy modul fogja össze a cég egyes tevékenységi területeit. A CRM szoftverek az értékesítési, ügyfélszolgálati, marketing és call center területeket támogatják, ennek megfelelően különálló modulban kezelhetők például az értékesítések, és egy másik, egyedileg testreszabható modulban a hibabejelentések.

Mik az üzleti folyamatok lépései?
A modul folyamatának státuszai, azaz egymás után következő lépései, melyek mindig a “Mi a teendő?” kérdésre épülnek, és az értékesítő részére határoznak meg teendőket.

Ügyfél adatlap ajánlatkészítés státuszban, esedékes teendővel

Ki az értékesítő?
A feladat elvégzése során a munkatársak közül kijelölt, az egyes ügyfelekhez és teendőkhöz tartozó felelős személy, az, aki egy adott feladat végrehajtásáért felel.

Mik is a teendők?
Azok az események, amelyeknél még határidős tennivaló van. Ilyen esemény például az, ha egy későbbi időpontban vissza kell hívni az ügyfelet.

Mi történik végül a befejezett teendőkkel?
A lezárt teendők, amelyekkel további feladat már nincs, az előzmények között láthatóak a továbbiakban.

 

Most, hogy tisztázásra kerültek az alapfogalmak és már értjük a CRM mibenlétét, áttérhetünk magára a MiniCRM-re, annak bemutatására, azonban erre már csak következő bejegyzésünkben kerül sor. Mindezek fényében érdemes továbbra is figyelemmel kísérni blogunkat, hiszen következő alkalommal részletesebben is ismertetni fogjuk legújabb fejlesztésünket, a MiniCRM-et.

KategóriaMiniCRM

MiniCRM bemutatása

A hét folyamán indítjuk el legfrissebb blog sorozatunkat, melyben lépésről lépésre haladva mutatjuk be ügyfélkapcsolat-kezelő rendszerünket, a MiniCRM-et.

Az egyes bejegyzéseken keresztül minden kedves érdeklődő nyomon követheti az online CRM bevezetésének folyamatát, és megismerheti egy saját webes rendszer kialakításának mikéntjét, miközben fokozatosan végigvezetjük az egyes tennivalókon, alkalmazásról alkalmazásra haladva.

Eme blog sorozatunk bejegyzései a fentiek fényében az alábbi témákat fogják érinteni:

1. bejegyzés: CRM alapfogalmak
2. bejegyzés: MiniCRM bemutató
3. bejegyzés: MiniCRM bevezetés – A kezdeti lépések
4. bejegyzés: MiniCRM bevezetés – Dokumentum-, email-, sablonkezelés
5. bejegyzés: MiniCRM bevezetés – Automatizmusok a maximális hatékonyság érdekében

MiniCRM bevezetésének kezdeti lépései a következőkből állnak:

1. lépés: Vegyünk fel 3-4 ügyfelet, akikkel az elkövetkezendő hetekben valamiféle teendőnk lesz.

2. lépés: Ügyfél adatlap megismerése:

  • Teendő kezelés és előzmények
  • Kapcsolatok
  • Státusz és felelős beállítása

3. lépés: Felhasználók felvétele: Rögzítsünk a MiniCRM-be munkatársakat és osszuk ki számukra a megfelelő jogosultságokat.

4. lépés: Import: Tömeges ügyfélkör esetén vigyük fel a rendszerbe az ügyféladatokat külső fájlból.

 

Mindezek alapján érdemes a blogot folyamatosan követni, hiszen következő bejegyzésünkben részletesebben is megismerkedünk azon alapfogalmakkal, melyek nélkülözhetetlenek egy CRM rendszer megértéséhez és használatához.