Hibaüzenetek és hibakezelés

A legfrissebb MiniCRM API dokumentációnk az alábbi linken érhető el:
MiniCRM Api Dokumentáció

 

A MiniCRM API http státuszkódokkal válaszol az esetleges hibákra. Amennyiben 200 – OK kóddal tér vissza, a kérés sikeres volt. Ha hiba érkezik az API-tól, akkor a válasz formátuma nem JSON tömb, hanem plain text!

Hibakódok listája és jelentésük:

  • 400 – Bad Request: A kérésben olyan paraméter szerepel, ami nem ismerhető fel vagy nem engedélyezett a rendszerben. Továbbá olyankor is ezt a hibát küldi a rendszer, ha az adott metódus paramétert vár, de nem kapott paramétert.
  • 404 – Not Found: A megadott URL nem található a rendszerben. Leggyakoribb esetben a hibás / elgépelt URL-ek esetében jöhet elő ez a hiba.
  • 405 – Method Not Allowed: Olyan esetben találkozhatunk ezzel a hibával, ha hibás vagy nem engedélyezett metódussal próbálunk meghívni egy URL-t.
  • 429 – Too many requrests: Abban az esetben fordul elő a hiba, amikor ideiglenesen átlépi az általunk meghatározott Rate Limitet az API végpontjainkon. (R3 API: 60 requests / perc, XML SyncFeed: 180 requests / óra). Az első ilyen válasz után a kérések nem kerülnek feldolgozásra, a token visszatöltését követően(Token bucket rate limit) szükséges újra beküldeni.
  • 500 – Internal Server Error: Belső feldolgozási hiba a rendszerben. Leggyakrabban akkor találkozhatunk vele, ha hibás adatokat próbálunk feltölteni API-n keresztül a rendszerbe, vagy ha például egy adott mezőnek nem található az értéke, amit fel szeretnénk tölteni.