Teendőkezelés

Talán azon tűnődsz, mi is az a teendő? Legegyszerűbben megfogalmazva a teendő a következő lépés, amit az ügyfeleddel vagy érdeklődőddel el kell végezned.
A teendőkre úgy gondolj, mint célokra! Figyelj arra, hogy a lehető legkonkrétabban fogalmazd meg a teendőidet, céljaidat.

Például:
Jó példa: (konkrét tennivaló)
“Hívd fel az ügyfelet és mérd fel a pontos igényeit.”

Rossz példa: (nem túl specifikus)
“Felhívni.”

Hogyan tudok felvenni egy teendőt?

Hogy létre tudj hozni egy teendőt, kattints az <Új teendő> gombra a kiválasztott adatlapon.

Teendő

Miután kattintottál az “Új teendő” gombra, láthatod is a teendő szerkesztésének felületét, ahol meg tudod adni az alábbi kötelező és opcionális információkat:

  1. Következő teendő részletei (a következő feladat célja).
  2. A teendő felelőse (alapértelmezettként Te leszel a felelős, de ezt egyszerűen tudod delegálni is, amennyiben a “Felelős” mezőnél kiválasztod a kollégádat).
  3. Válaszd ki a teendő típusát.
  4. Határozd meg azt a dátumot, amikor esedékes lesz a teendő elvégzése.
  5. Kattints a “Mentés” gombra.

Teendő felvétele

Ha a határidő rögzítése előtt már kiválasztottál egy teendő típust (ezt fontos megtenni), a harang és időzítő mezők már előre ki lesznek töltve az adott teendő típushoz előre definiált emlékeztetési idővel és időtartammal.

Teendő ütemezése

Az óra ikon fogja jelezni azt, hogy mikor kell elvégezned a teendőt.

A harang ikon fogja jelezni azt, hogy hány perccel/órával a teendő esedkessége előtt kapod meg az emlékeztetőt. Ehhez a naptászinkronizációt szükséges használni (mi személyesen a Google Naptárat ajánljuk).

Az időzítő ikon fogja mutatni a teendő hosszát (ennyi időt fog “elfoglalni” a napodból a naptárban).

További lehetőségek

A továbbiakban megmutatjuk, hogy miként tudod a napi munkát hatékonyabbá tenni a teendőkezelés további lehetőségeivel.

Teendőkezelés

Amennyiben szükséges, ki tudod választani a cég adatlapról a cég Címét (amennyiben a teendő létrehozása előtt rögzítve lett az adott cím).

Hozzá tudsz rendelni Érintetteket a teendőhöz – kapcsolattartókat (az adott adatlapról) és/vagy felhasználókat (kollégákat), akik szintén érintettek a feladat elvégzésében. 

Az Lista gomb segít rögzíteni néhány checkboxot, amelyek mérföldkövek lehetnek a feladat elvégzésében.

A Fájl csatolása gombbal tudsz olyan fájlt feltölteni a teendőhöz, amely szükséges lehet a feladat elvégzéséhez.

Ha szeretnéd értesíteni egy teendőről, vagy az azzal kapcsolatos fejleményekről a munkatársaidat azt a megemlítéssel tudod megtenni. Ha kérdésed van, vagy csak értesíteni szeretnél valakit, aki kapcsolódik az adott teendőhöz vagy érdeklődőhöz, akkor használhatod ezt a funkciót. Kezd el gépelni a @ jelet és utána a kolléga nevét (pl. @név), add hozzá a megjegyzéshez és azonnal kapni fog egy emailt, arról, hogy meg lett említve egy teendő szövegében.

Fontos, hogy a “Hozzáadás” gombra kattintva tudod elmenteni a változásokat.

Megemlítés

Teendő lezárása

Miután elvégeztél egy teendőt zárd is le azt, ezt az alábbiak szerint tudod megenni.

Teendő lezárás

Amikor le akarsz zárni egy teendőt, azt javasoljuk a Szerkesztés gombra kattintva tedd ezt meg. Még a lezárás előtt írd be a kommentet a megjegyzés mezőbe, kattins a Hozzáadás gombra, végül válaszd ki a megfelelő Lezárás típusát: Sikeres vagy Sikertelen.

A megjegyzés mezőben fontos, hogy pontosan rögzítsd mi történt a feladat elérése érdekében. 

Fontos: Miután lezártad a teendőt, nem tudod szerkeszteni azt a későbbiekben.

Honnan látom, hogy mi történt korábban az ügyféllel?

A teendő minden módosítása rögzítve lesz előzményként, ezek visszanézhetőek akár a teendő lezárása után is. Ha meg szeretnéd tekinteni a teendő előzményeit, keresd meg az adatlap előzmények részében és kattintsd a 3 vízszintes pontra a teendő alatt.

Előzmény

A teendő szövege alatt mindig csak az utolsó megjegyzést fogod látni. A teendő minden rögzített előzményét át tudod olvasni, ha a három pöttyre kattintasz.