KategóriaMiniCRM

Cégünk részlegei, avagy a modulok

A legújabb MiniCRM rendszerünk nem csak vállalkozásunk üzleti folyamataihoz, hanem cégünk részlegeihez is teljes mértékben képes igazodni.

Mindez az egymástól elkülönülő, mégis egyetlen webes felületen keresztül menedzselhető moduloknak köszönhető, melyeken belül az adott részlegnek megfelelően kezelhetjük:

  • ügyfeleink Adatlapjait, az azokon elhelyezett Mezőket, valamint a Státuszokat,
  • a Nézeteket,
  • a Dokumentumokat,
  • az email és teendő Sablonokat,
  • az Automatizmusokat,
  • és az Űrlapokat,
  • valamint a kapcsolódó Riportokat, azaz az adatlapok és mezők statisztikáit.

Az ügyfeleket, partnereket és felhasználókat érintő, egymástól eltérő tevékenységi területeink kezelésére korlátlan számú modult vezethetünk be rendszerünkben. Így vállalkozásunk későbbi bővítése vagy átalakítása esetén is igényeinknek megfelelően formálhatjuk tovább MiniCRM-ünket.

Az – egyes tevékenységi területektől függően – online rendszerünkön belül 4 féle modul sablon közül választhatunk üzleti terjeszkedésünk esetén:

  • Termék vagy szolgáltatás értékesítés, mely termékeink és szolgáltatásaink értékesítésének kezelésére szolgál.
  • Előfizetés vagy folyamatos szolgáltatás, ami a vállalkozásunk által biztosított folyamatos szolgáltatások, előfizetések és oktatási tevékenységek igazgatását teszi lehetővé.
  • Ügyfélszolgálat, ahol hibajegy kezeléssel van támogatva a telefonos, emailes és személyes ügyfélszolgálati tevékenységünk, illetve munkafázisaink.
  • Projektek, amelyek olyan nem specializált, teljesen sztenderd minták, amik kiindulópontként szolgálhatnak a cégünk életében előforduló általános feladatok menedzseléséhez és egyéb új modulok létrehozásához.

MiniCRM-ünk lehetőséget biztosít arra is, hogy szükség esetén bármikor módosíthassuk moduljaink nevét, valamint az egyes modulok elemeinek megnevezését, rendszerünk praktikus kialakítását szem előtt tartva átállíthassuk a moduljaink menün belüli pozícióját, illetve igény szerint megadhassuk, hogy a rendszerünkbe bekerülő új érdeklődők és ügyfelek – például a weboldalunkon elhelyezett űrlapjainkat kitöltők – milyen céges email címről és feladótól kapják meg a részükre MiniCRM-ünkből kiküldött első emaileket.

Abban az esetben, ha valamilyen kedvezőtlen okból kifolyólag cégünk tevékenységi területei beszűkülnének, szükség szerint bármikor inaktíválhatjuk az érintett modult, ami onnantól kezdve nem lesz látható sem a főmenüben, sem a cégek és a hozzájuk tartozó kapcsolattartó személyek nyilvántartásában, és így új adatlap sem vehető már fel az adott modulba.

Ha pedig ismét kedvezőbbre fordul cégünk sorsa és vissza szeretnénk kapcsolni ezen inaktív modulunkat, úgy rendszerünk lomtárában azt pár kattintással megint aktiválhatjuk.

 

A MiniCRM-ünkben megtalálható 4 féle modul sablon segítségével tehát rendszerünkbe egyedi igényeinknek megfelelő számú modul vehető fel, melyek mindegyike külön-külön testreszabható cégünk működésének megfelelően. A későbbiek során a modulok száma szükség esetén tovább bővíthető, beállításaik pedig a vállalkozásunkban bekövetkezett változások szerint módosíthatóak. Ezáltal pedig MiniCRM rendszerünk immáron teljes mértékben hozzáigazítható – egyetlen webes felületen – cégünk valamennyi üzleti tevékenységéhez.

KategóriaMiniCRM

Adatok kezelése a MiniCRM-ben – Marketing statisztika (4. rész)

A legújabb, projekt alapú MiniCRM-ünkben számos kritérium kombinációja alapján szűrhetünk le hasznos következtetéseket cégünk működéséről az adatlapok mezőiben nyilvántartott adatok alapján.

Megvizsgálhatjuk, melyek azok a marketingcsatornák, amelyekbe érdemes még több pénzt fektetnünk, illetve melyek azok, amik kizárólag a pénzt viszik, és semmilyen hasznos eredményt nem produkálnak számunkra.

Ehhez nincs más dolgunk, mint hogy az adatlap mezőinek elemzésére szolgáló Marketing statisztika szűrési feltételeit igényeinknek megfelelően beállítsuk, majd pedig az így kapott kimutatásokat tüzetesen átböngésszük.

Amennyiben munkánk során ügyelünk arra, hogy a releváns adatok mindig az adatlap megfelelő mezőibe kerüljenek, úgy hosszú távon fáradozásaink megtérülnek.

A Marketing statisztika által ugyanis nem csak azt tudhatjuk meg, hogy milyen az egyes mezőkben nyilvántartott adatok szerint egy adott időszakban az adatlapjaink megoszlása, hanem – az ott beállítható szűrési feltételeknek köszönhetően – azt is, hogy az miképpen alakul a munkatársainkra vetítve.

Ezáltal például azt is kideríthetjük, hogy kinél mi generálja a legtöbb sikeres üzletkötést, vagy hogy honnan érkezik cégünkhöz a legtöbb komolytalan érdeklődő. De ennek segítségével azt is elemezhetjük, hogy azok, akik nem tőlünk vásárolnak, miért döntöttek így, vagyis hogy mi a leggyakoribb kifogás termékünk vagy szolgáltatásunk ellen.

Az elemzés során levont következtetéseket pedig akár vissza is csatolhatjuk üzleti folyamataink elejére. Így a leggyakoribb kifogásokat már a marketingünkben, valamint az értékesítés legelső lépésénél kezelni tudjuk, és – tudásunktól, valamint lehetőségünktől függően – meg is szüntethetjük azokat.

Blog sorozatunk végére érve immáron láthatjuk, hogy a MiniCRM rendszerünkben tárolt adataink kezelése igen csak szerteágazó, felhasználásuk pedig meglehetősen sokrétű. Megfelelő karbantartásukkal nem csak mindennapi munkánk válik még egyszerűbbé, de üzleti folyamataink hatékonysága is jelentős mértékben növekedhet. Mindez ráadásul egy helyen megvalósítható: a legújabb, webes felületű, projekt alapú MiniCRM rendszerünkben.

KategóriaMiniCRM

Adatok kezelése a MiniCRM-ben – Személyre szóló üzenetek (3. rész)

A legújabb MiniCRM használatával végre elfelejthetjük az unalmas gépelést, azt, hogy ugyanazt a szöveget sokadik alkalommal is újra meg újra le kell írnunk.

A rendszerben létrehozható, saját cégünk arculatához igazítható email sablonok segítségével ugyanis könnyen és gyorsan tájékoztathatjuk ügyfeleinket, valamint partnereinket megrendeléseikről, szerződéseikről, vagy küldhetünk ki részükre tömeges hírleveleket.

MiniCRM rendszerünkben változók beillesztésével pedig azt is elérhetjük, hogy minden egyes ügyfelünk a saját adatait láthassa a számára elküldött – dinamikus – üzenetben. Ezáltal személyre szólónak érezheti a tőlünk kapott levelet, még akkor is, ha mi azt egyszerre több ezer személynek küldtük el. De ugyanígy változók segítségével adhatunk át hasznos információkat munkatársainknak is a teendőikkel kapcsolatban.

A MiniCRM-ben elérhető elsődleges változók az adatlap mezők. Ezen változók segítségével tudunk a levelekben dinamikusan elhelyezni olyan adatokat, amelyeket az ügyfél adatlapján, az érintett mezőkben tartunk nyilván. Ezért is érdemes adatlapjainkat és az ott elérhető mezőket megfelelően karbantartanunk.

Természetesen ezek mellett további egyéb változók is beilleszthetők az üzenetekbe, mint például a kapcsolat mezők, vagy az aláírás sablon,…

A dinamikus tartalommal rendelkező emailek kiküldését rendszerünkben megvalósíthatjuk manuálisan, egyesével, de akár automatikusan és tömegesen is. Ezen utóbbiakat előre beállított automatizmusokkal oldhatjuk meg, vagy ügyfeleink adatlapjainak egy-egy csoportjára szűréssel, célzott üzenetekkel.

Mindezek segítségével pedig még tovább növelhetjük üzleti hatékonyságunkat, hiszen minimális időráfordítással, mindössze néhány kattintássa, akár automatikusan is küldhetünk ügyfeleinknek tökéletesen összeállított tartalommal rendelkező, valamennyi fontos adatot tartalmazó, személyre szóló leveleket.

Befejező blog bejegyzésünkben kitérünk az adatlapok mezőinek elemzésére, és eláruljuk, hogy milyen hasznos kimutatásokra lehet szert tenni a bennük tárolt adatok alapján.

KategóriaÉrtékesítés

Az újraértékesítésben rejlő lehetőségek

A legtöbb cég nem ismeri fel azt a lehetőséget, hogy ha az első vásárlás után kellő figyelmet fordít a vevőire, akkor azok visszatérő vevővé válhatnak, ezáltal újraértékesítésből is pénzhez juthat a vállalkozás.
Ebben a blogbejegyzésünkben két értékesítési technikával ismerkedhetünk meg (upsell és cross-sell), mellyel könnyedén elérhetjük azt, hogy ha egyszer már vásárolt nálunk a vevő, miért ne vásárolhatna mást is, vagy valami drágábbat, minőségibbet?

Visszajelzések gyűjtése

  • Miután egy érdeklődőnk egyszer már sikeresen a vevőnkké vált, az értékesítési folyamatunk következő lépéseként kérjen visszajelzést az ügyfelétől. Vásárlás után néhány héttel kérdezzen rá, hogy elégedett volt-e termékkel, szolgáltatással, illetve, hogy mi a véleménye, tapasztalata a használat során?
  • A kapott válaszok egyfajta visszacsatolásként is működnek az értékesítési hatékonyságunk mérésében. Az elégedett vevők örömmel megosztják véleményüket, jó hírünket vihetik, ezáltal ajánlások útján is szerezhetünk új érdeklődőket, vevőket.
  • Miután ügyfelünktől megkaptuk a visszajelzéseket az első vásárlás után, érdemes azon elgondolkodni, hogyan tudjuk őt újravásárlásra ösztönözni.
  • Küldjünk célzott üzeneteket ügyfeleinknek a termék vagy a szolgáltatás megfelelő használatáról, kiegészítő termékekről, melyekkel még praktikusabbá, eredményesebbé és kényelmesebbé válik a használat és melytől még elégedettebbek lesznek ügyfeleink.

Upsell

  • Az újraértékesítés során az egyik ilyen technika lehet, hogy egy már vásárlási szándékkal érkező vevő vásárlási értékét megnöveljük azáltal, hogy az értékesítő egy adott termék magasabb árú hasonló változatának (jobb minőségű, nagyobb kiszerelésű stb.) megvásárlására próbálja rávenni a vevőt. Ezt az értékesítési tevékenységet nevezzük “upsell”-nek.
  • Az upsell-nek mindkét fél számára előnyösnek kell lennie.

Biztosan mindenki hallotta már a következő mondatot: “Adhatom a menüt nagyobb kólával?”. Ez is egy upsell, hiszen a vevő vásárlási szándékkal érkezett az étterembe, rendelt egy menüt, az eladó pedig megpróbálta a vásárlás értékét megnövelni azáltal, hogy ugyanannak a terméknek egy nagyobb kiszerelését kínálta fel nekünk, kicsit magasabb összegért.

Másik upsell példaként említhetjük meg az “Kettőt fizet hármat kap” szlogenű akciókat, hiszen ha például három érdekes könyv is szerepel ezen kínálatban, könnyebben szánja rá magát a vevő mindhárom megvásárlására egy kedvezményes, de mégis drágább akció keretében, mintha csak egyet venne meg.

Cross-sell

  • Az upsell értékesítési technika párja a cross-sell, mely azt jelenti, hogy a vásárlással egyidejűleg a termékhez kapcsolódó, azt kiegészítő, valamilyen más termékcsoportba tartozó terméket vagy szolgáltatást is felajánlunk a vevő számára.
  • Keresztértékesítés során alapul szolgálhatnak azok az információk, melyeket a vevőről a korábbi vásárlásai során megtudtunk, így könnyedén tudunk neki kiegészítő termékeket vagy szolgáltatásokat ajánlani a megrendelt vagy megvásárolt termék/szolgáltatás mellé.
  • Próbáljuk meg beleélni magunkat a vevő helyzetébe. Ha Ön vásárolna egy terméket, milyen kiegészítőket venne meg mellé? Ha például a vevő egy fényképezőgépet vásárol, mindenképpen ajánljunk hozzá extra elemeket, memóriakártyát stb.

Jó példa a cross-sell-re például az online könyváruház, ahol a keresett könyv mellett a webáruház felajánlja azokat a könyveket is a témában, melyeket a többi vásárló korábban már megvett, feltételezve azt, hogy a vevőt érdekli majd az azonos témájú összes könyv. Ezt egy egyszerű “akik ezt vették, ezeket vásárolták még” felirattal egyszerűen megoldhatjuk.

KategóriaMiniCRM

Adatok kezelése a MiniCRM-ben – Adatlapok csoportosítása (2. rész)

Adatlapjainkat – a különféle mezőkben nyilvántartott adatok alapján – bármilyen szűrési feltételek szerint csoportosíthatjuk, attól függően, hogy számunkra éppen mi a fontos.

Mindegy, hogy a 30 és 45 év közötti, legfrissebb termékmintánkkal már rendelkező törzsvásárlóinknak akarunk-e akciós ajánlatot készíteni, vagy hogy a lakberendezések területén tevékenykedő, 1 hónapja átadott kivitelezési munkával rendelkező vállalkozásokat kívánjuk-e megcélozni újabb DM kampánnyal, hiszen a legújabb, projekt alapú MiniCRM rendszerünk Nézeteinek köszönhetően mindez könnyedén megvalósítható.

Ezért hát érdemes az adatlapjainkon található mezők megfelelő kitöltésére és – szükség esetén – frissítésére időt szakítanunk munkánk során, hiszen az ott tárolt adatok teszik majd számunkra lehetővé, hogy adatlapjainkra Nézeteink segítségével pillanatok alatt rálelhessünk, illetve azokat csoportosíthassuk.

Ehhez pedig nem kell mást tennünk, mint egy új nézet létrehozásakor vagy egy meglévő módosításakor a – mezőket érintő – szűrési feltételeket megfelelően beállítanunk, és néhány kattintás után máris küldhetjük ki tömegesen ügyfeleinknek legújabb hírleveleinket, vagy aktiválhatjuk nézet alapú automatizmusainkat, miáltal rendszerünkben emailek és teendők indulhatnak el automatikusan, emberi beavatkozás nélkül, megkönnyítve így mindennapi munkánkat.

Harmadik blog bejegyzésünkben bemutatjuk a MiniCRM-ünkben elérhető változókat, és ismertetjük, hogy miképpen veszik le vállunkról a terhet az ügyfeleinkkel folytatott levelezéseink során.

KategóriaMiniCRM

Adatok kezelése a MiniCRM-ben – Adatlap mezők (1. rész)

Legújabb MiniCRM rendszerünkben a speciális, valamint egyedi adatokat mezőkben tart(hat)juk nyilván, melyeket az adott modulon belüli adatlapokon érhetünk el.

Ezen mezők:

  • kiemelt szereppel bírnak az adatlapok csoportosításában,
  • személyre szóló üzenetekbe illeszthetők,
  • és számos statisztika alapját is képezik.

MiniCRM-ünkbe igényeinknek megfelelően tetszőleges számú mező vehető fel, azok száma nincs korlátozva.

A rendszerünkbe felvehető mezőknek több típusa is van. Ezek a bennük rögzítésre kerülő adatok szerint az alábbiak lehetnek:

  • Lenyíló menü: csak egy értéket választhatunk ki az előre beállítottak közül.
  • Jelölőnégyzetek: itt több érték egyszerre is igaz lehet.
  • Szövegdoboz: megjegyzések leírására használható.
  • Dátum és idő: naptárból kiválasztható a dátum, valamint beállítható az időpont.
  • Egész szám: számok rögzítésére használható.

A mezőket szükség szerint csoportosíthatjuk, és a különböző csoportokon belül elhelyezkedő valamennyi mező megnevezését, módosíthatóságát és kitölthetőségét egyedi igényeinknek megfelelően testreszabhatjuk.

Ha pedig valamely mezőt át kívánjuk mozgatni egy másik pozícióba vagy csoportba, mert megítélésünk szerint nem a megfelelő helyen van, úgy elegendő azt – a Drag & Drop (“Fogd és Vidd”) technikának köszönhetően – megragadva az adott csoporton belül függőleges irányban felfelé vagy lefelé elmozdítani, illetve szükség esetén egy másik csoportba áthúzni.

Az így kialakított mezők használatával válik rendszerünk igazán egyedivé, testreszabottá. Ennek köszönhetően pedig legújabb MiniCRM-ünk immáron teljes mértékben úgy működhet, mint a saját cégünk.

Érdemes nyomon követni ezen blog sorozatunkat is, hiszen következő bejegyzésünkben megismerkedünk az adatlapok csoportosításával, és a mezők ebben betöltött szerepével.

KategóriaMiniCRM

MiniCRM-mel minden egy helyen

A legújabb projekt alapú, online ügyfélkapcsolat-kezelő rendszerünk segítségével valamennyi céges adatunkhoz pillanatok alatt hozzáférhetünk és akár egy telefonbeszélgetés közben is azonnal átfogó képet kaphatunk az üzleti eseményekről, az érintett cégekről és kapcsolattartókról,…

Bárhol is tevékenykedjünk éppen legújabb MiniCRM-ünkben, szükség esetén azonnal kilistázhatjuk a szükséges adatokat, ha a fenti keresés mezőbe beírjuk a kívánt, keresendő kulcsszót.

Keresés a MiniCRM rendszerben

A rendszer már a szó begépelése közben javaslattétellel él a keresést illetően, a Keresés gombra kattintva pedig rögtön megkapjuk a részletes találati listát is, melyben látható és egy kattintással el is érhető a keresésünknek megfelelő:

  • Cég
  • Személy
  • Projekt (Adatlap)
  • Dokumentum
  • Teendő
  • Üzenet

Így ha begépeljük a hívó fél telefonszámát vagy annak utolsó 5 számjegyét, esetleg a kapott levél feladójának email címét, illetve ügyfelünk nevének első 2 betűjét, akkor máris kiválaszthatjuk a találati listában a számunkra szükséges adatokat, melyek alapján tovább folytathatjuk adott ügyfelünkkel az üzleti tevékenységünket.

Keresés eredménye, azaz találatok a MiniCRM rendszerben

Az egyes adatok pedig akár egymásra mutató linkek által is elérhetők a rendszeren belül, így adatlapunkon keresztül pillanatok alatt hozzáférhetünk Kapcsolatainkhoz, ügyfelünk adataihoz, a kapcsolattartó személyek elérhetőségeihez.

Kapcsolatok az adatlapon

A Kapcsolatoknál pedig modulonként kilistázva megtekinthetjük ügyfelünk Adatlapjait, azok státuszait, és szükség esetén akár még új adatlapokat is felvehetünk.

Kapcsolatok és ügyfélhez kapcsolódó Adatlapok

Mindezen kereszthivatkozásoknak és gyors szűrési lehetőségeknek köszönhetően pedig pillanatok alatt megtalálhatjuk és hasznosíthatjuk a MiniCRM-ünkbe korábban rögzített információkat, növelve üzleti hatékonyságunkat, legyen szó

  • akár Értékesítésről,
  • esetleg Ügyfélszolgálati tevékenységről,
  • vagy Projekt menedzsmentről.
KategóriaÉrtékesítés

Értékesítéssel kapcsolatos kihívások és megoldások

Az ügyfeleinktől származó információk kiértékelése alapján az eddigi tapasztalataink azt mutatják, hogy a hazai vállalkozások értékesítésében két alapvető kihívással szembesülhetünk.

1. Az egyik ilyen alap probléma, hogy ha az értékesítésünk folyamata nem átlátható és nem követhető.

Milyen tünetei lehetnek ennek?

  • Excel táblázatokban, különböző adatbázisokban dolgozunk és ezekben vezetjük az érdeklődőinket, vevőinket,
  • ebben az adathalmazban már nem tudunk kiigazodni,
  • nem tudjuk kivel, milyen feladatunk lesz,
  • nem tudjuk, milyen csatornákon keresztül érkeznek az érdeklődőink,
  • nem tudjuk követni az érdeklődőinket, vevőinket,
  • nem tudunk szűrni ezekre különböző paraméterek alapján,
  • az értékesítési hatékonyságunkat sem tudjuk mérni.

Ahhoz, hogy az értékesítési folyamatunk átláthatóbbá váljon, fontos, hogy a következő célok közül minél több megvalósuljon:

  • Mindig minden érdeklődőnk követve legyen, függetlenül attól, hogy ki mikor vásárol. Minden érdeklődőnél, vevőnél folyamatosan vezessünk teendőket és ügyeljünk rá, hogy ne legyenek elfelejtett teendők.
  • Követve legyenek azok az érdeklődők, akik később fognak vásárolni.
  • A kulcspontokon automata figyelmeztetéseket kapjanak a munkatársaink és fontos, hogy minden munkatársunk tisztában legyen azzal, mi az aktuális feladata.
  • Látható legyen, milyen marketing csatornákon keresztül jönnek az érdeklődőink.
  • Mérhető legyen az egyes marketing csatornákból származó bevételünk és azok hatékonysága.
  • Azonosíthatóak legyenek a legjobb ügyfeleink.
  • Kiderüljön, miért veszt el a cégünk érdeklődőket.
  • Látható legyen, melyik a húzó termékünk.

2. A másik alapvető probléma az értékesítés folyamatának átláthatatlanságából adódik, mely szerint nem kezeljük megfelelően az érdeklődőket, ezért azok elvesznek az értékesítési folyamatban.

De mit is tehetük ez ellen? Nézzük meg lépésről-lépésre:

  • Minősítsük az új érdeklődőket aszerint, hogy beletartoznak-e a célcsoportunkba.  Azonosítsuk be az ideális ügyfeleinket, azokat az érdeklődőket, akikből még lehet ügyfél és azokat, akik biztosan nem fognak tőlünk vásárolni, így nem tartoznak a mi célcsoportunkba.

  • Vizsgáljuk meg, hogy mikor esedékes az eladás. Az eladás időpontja szerint megkülönböztethetünk azonnal, később és sokára vásárló érdeklődőket.

  • Ezek alapján elsősorban azokra az érdeklődőkre érdemes fókuszálni, akik ideális vagy lehetséges ügyfélnek számítanak és az eladás tervezett időpontja azonnal esedékes. Ezekkel az érdeklődőkkel azonnal felvesszük a kapcsolatot és az értékesítés is rögtön megtörténik, mert már készen állnak a vásárlásra.
  • A sokára vásárló érdeklődőknél egy későbbi időpontra felvett teendővel emlékeztethetjük munkatársunkat, hogy ezekkel az érdeklődőkkel is kell majd foglalkoznunk.
  • A később vásárló érdeklődőinket előre beállított automatizmusokkal hozhatjuk magunkhoz és a vásárláshoz közelebb. Fontos, hogy ha kiderül egy érdeklődőről, hogy csak később fog vásárolni, ne próbáljunk meg azonnal eladni. Kezeljük ezeket az érdeklődőket kis távolsággal, küldjünk nekik bizonyos időközönként az érdeklődési körüknek megfelelő hírleveleket, érdekességeket, tippeket. Amikor ezek az érdeklődők készen állnak már a vásárlásra, nagy eséllyel tőlünk fognak vásárolni majd.

Ha a fent felsorolt célokat, feladatokat rendszerbe állítjuk, amellett, hogy az adminisztráció sokkal egyszerűbbé és gyorsabbá válik, az értékesítésünk hatékonysága is megnövekszik. A mérhető teljesítmények miatt pedig minden munkatársunk a valós teljesítménye szerint díjazható.

KategóriaCégvezetés

Interjú az Ipari Munkaruha Kft.-vel

Blogsorozatunk következő szereplője a hazai munkaruházat és munkavédelmi eszközök gyártásában és kereskedelmében nyújt teljes körű szolgáltatást. Az Ipari Munkaruha Kft. ügyvezetője, Juhász Attila mesél arról, kis cégként hogyan tudott versenyben maradni a többi versenytársával szemben azzal, hogy egy olyan eszközt használ, mellyel értékesítését hatékonyabban tudja kezelni.


1. Mióta és mivel is foglalkozik pontosan a Ipari Munkaruha?

10 éve gyártunk egyedi ipari munkaruhákat. Most már kifejezetten ipari márkák részére fejlesztünk saját márkás munkaruhákat és teljes logisztikai hátteret is biztosítunk.

2. Hány fős csapat dolgozik jelenleg az értékesítési részlegnél?

Három értékesítőm van.

3. Mi volt a legfőbb probléma az értékesítésben a MiniCRM bevezetése előtt?

Az első és legfontosabb, hogy minden az értékesítők fejében volt, esetleg jegyzetekben. Az utolsó pillanatban álltam rá a MiniCRM-re, fél évvel később elment a vezető értékesítőm a legnagyobb versenytársamhoz. Ha előtte nem teszi ki a kulcs információkat a MiniCRM-be, nem élem túl a kialakult tisztességtelen versenyt.

4. Hogyan változott az értékesítési hatékonyságuk a MiniCRM használatával?

Imádom olvasgatni az automata státusz levelekre érkező válaszokat. Sokkal több érdeklődőt kezelünk, mégis egyre unalmasabb a munkánk.

5. Jelentett-e ez árbevétel növekedést a Ipari Munkaruhának?

Nem, inkább csökkent a forgalmunk. Szomorúan nem vagyunk, mert a nyereségünk közben nőtt, pontosan tudjuk, kivel NE foglalkozzunk, igen tömött a “Nem célcsoport” státuszunk.

6. Mindezek tudatában, tervezik-e lecserélni a MiniCRM-et más rendszerre?

Igen, feltétlenül! Hallottam, hogy nemsokára lesz MiniCRM 3.0, nagyon fenem rá a fogam. Különben is tűrhetetlenül drága az e-mail küldés a rendszerből, jó lenne már valamit csinálni ez ügyben.  :)

Á, dehogy, eszem ágában sincs.

KategóriaMiniCRM

Üzleti folyamataink lépései, avagy a státuszok

Minden cégnél elmondható, hogy a saját, kellően kialakított és bejáratott üzleti folyamatai különféle lépésekből tevődnek össze, néha sokból, néha csak egy párból. A legújabb MiniCRM rendszerünkben az üzleti folyamatok ezen lépéseit nevezzük státuszoknak.

Függetlenül attól, hogy cégünk értékesítéssel, ügyfélszolgálati tevékenységgel, marketing feladatokkal, vagy más egyéb projektekkel foglalkozik, a célunk minden esetben ügyfeleink segítése a folyamatban való sikeres előrébb lépésben a hozzájuk kapcsolódó valamennyi üzleti feladat következetes, fokozatos megvalósítása által.

Ezt támogatja a projekt alapú, online MiniCRM-ünk az ajánlásképpen kidolgozott leggyakoribb státuszaival is, melyek, lévén hogy minden vállalkozás egyedi, modulonként testreszabhatóak annak érdekében, hogy az általunk használt webes felületű rendszer ténylegesen is az üzleti folyamataink lépéseit tükrözze.

  • Csak lépésről lépésre!

Ezen lépések üzleti szempontból jók, de gyakran nem kedvünkre valók. Az egyik legtipikusabb hiba, amit munkánk során ilyenkor elkövethetünk az, ha kapkodunk és megkíséreljük az egyes tevékenységeket összevonni, vagy rosszabb esetben kiiktatni. Ilyen hiba például az, ha valaki egy lépésben próbál meg eladni.
Soha nem szabad ajtóstól rontani a házba! Nem rögtön a termékünket vagy szolgáltatásunkat kell eladnunk, hanem mindig a következő lépést a termék vagy szolgáltatás megvásárlása felé, vagyis a következő státuszt.

Ezt szem előtt tartva a legújabb MiniCRM-ünkben modulonként külön-külön, igényeinknek megfelelően, már néhány kattintással módosítani tudjuk státuszainkat, a Drag & Drop (“Fogd és Vidd”) technikával pedig – megragadva és áthelyezve a kívánt elemeket – újakkal bővíthetjük ki azokat, megváltoztathatjuk a pozícióikat, illetve szükség esetén eltávolíthatjuk közülük a tevékenységünkhöz már nem szükséges státuszokat.

Státuszok testreszabása Drag & Drop (“Fogd és Vidd”) technikával

  • Megfelelően motiválni!

Cégünk üzleti folyamataiban minden ügyfél tart valahol. Mindenki a saját motiváltsági szintjének megfelelő lépcsőn, azaz státuszon áll. Egy-egy lépcsőn természetesen több ügyfél is tartózkodhat egyszerre. A célunk tehát az, hogy minden egyes ügyfelünket támogassuk a folyamatban történő előrébb lépésben.

Ahogy a státuszokon előrehaladunk, egyre jobban megismerjük ügyfeleinket, egyre több és több információval rendelkezünk róluk, valamint igényeikről, egyre nagyobb lesz köztünk a bizalom, és lépésről lépésre tisztulnak le előttünk a feladataink, teendőink.

  • Növelni a hatékonyságot!

A legújabb MiniCRM-ünkben státuszok szerint soroljuk be minden egyes ügyfelünk minden egyes adatlapját a számukra megfelelő értékesítési lépcsőre, majd mindenkinek a következő lépcsőt adjuk el. Ezáltal üzleti hatékonyságunk jelentősen növekedni fog.

Ahhoz, hogy az egyes adatlapokat státuszaik szerint még hatékonyabban kezelni tudjuk rendszerünkben, a státuszok szerinti szűrés mellett MiniCRM-ünk lehetőséget biztosít számunkra, hogy minden egyes státuszhoz egyedi színt is társíthassunk. Ennek alkalmazásával pedig még könnyebben rendszerünk valamennyi felhasználója számára az eltérő státuszokban lévő adatlapok megkülönböztetése és beazonosítása listázáskor.

Státuszhoz egyedi szín társítása

A státuszokhoz kapcsolódóan pedig akár még email automatizmusokat is beállíthatunk. Így ezzel is motiválhatjuk ügyfeleinket az értékesítés lépcsőin való előre lépésre.

…és valóban, mint egy igazi lépcsőnél, úgy rakható át lépcsőfokról lépcsőfokra ügyfeleink valamennyi adatlapja a függőlegesen, egymás alatt elhelyezkedő státuszokba a vállalati célok elérése érdekében történő tevékenységek során, miközben munkánkkal erőforrásokat és inputokat használunk fel, hogy végül outputot és hozzáadott értéket teremthessünk.