NAV Online Számla adatszolgáltatás

A 2018 Július 1-től életbe lépő törvényi jogszabály értelmében a számlázó programok kötelesek azonnal és automatikusan online jelenteni a NAV felé, a 100.000 Ft feletti ÁFA tartalmú számlákat. Ez alól a MiniCRM számlázó sem kivétel.

https://www.nav.gov.hu/nav/gyik/onlineszamla#faq_5380491

“Az adatszolgáltatási kötelezettség valamennyi belföldön nyilvántartásba vett adóalanyra kiterjed. Ennek megfelelően az ÁFA-regisztráltaknak is adatszolgáltatást kell teljesíteniük a másik belföldi adóalanynak kiállított, legalább 100 000 forint áthárított adót tartalmazó számláikról.”

Sajnos mivel a jogszabályoknak való megfelelés sosem egyszerű, így ebben az esetben sem elég az, hogy mi ezt az automata funkciót lefejlesztettük. Ha a továbbiakban is szeretnél 100.000 Ft ÁFA tartalmú feletti számlákat kiállítani, pár lépést neked is meg kell tenned:

1.Regisztráció:

Olvasd el a regisztráció pontos menetének tájékoztatóját az alábbi oldalon:

https://onlineszamla.nav.gov.hu/tajekoztatas_a_regisztraciorol

Vagy nézd végig ezt a videót:

Ha minden világos regisztrálj be itt, és hozd létre a technikai felhasználódat:

https://onlineszamla.nav.gov.hu/regisztracio/start

2.Adatok megadása MiniCRM-ben:

A regisztrációt követően add meg a technikai felhasználód adatait MiniCRM-ben. Ezeket a “Beállítások” – “Modulok” – “Számlázó modul” oldalán tudod megadni az alábbi mezőbe:

Amennyiben még nem adtál meg technikai felhasználót, de a mezők ki vannak töltve ennek ellenére, abban az esetben a böngésződ automatikus kitöltése a hibás. Ilyen esetben nyiss egy inkognitó ablakot a böngésződben és ott lépj be a MiniCRM rendszerébe. Keresd meg a kitöltendő technikai felhasználó mezőket és töröld az ott található hibás adatokat, majd írd be a helyes adatokat.

Ha végigmentél gond nélkül ezeken a lépéseken, MiniCRM számlázód készen áll, és a továbbiakban nincs semmi teendőd. A számlázó automatikusan továbbítani fogja a NAV felé a 100.000 Ft feletti ÁFA tartalmú számláidat.

További fontos tudnivalók:

Ha minden rendben van, a számla adatlapján kiállítást követően 3-5 perc múlva, a “NAV status” mezőben, a “Success” fog szerepelni, az alatta lévő “NAV status message” mező tartalma pedig üres marad. Ha a “NAV status message” mezőben szerepel “ERROR”, akkor a NAV valami miatt visszautasította a beküldést ( pl.: Érvénytelen adószám). Ebben az esetben sztornózd a számlát, és állítsd ki újra a megfelelő adatokkal.