Bevezetés a Számlázóba

A MiniCRM számlázó modulja a többi modulhoz hasonlóan adatlapokat kezel. Emellett egy hivatalos számlázó program is a rendszeren belül. Papír és elektronikus számlát egyaránt ki tudsz állítani ebből a modulból.

Minden számlának van egy számla oldala, ahol a számlakiállító és az igénybe vevő adatai, dátumok és egyéb számlaadatok, valamint a számlatételek szerepelnek, és egy adatlapja, amelyen a MiniCRM teendők, levelezések vezethetők.

A számlázó státuszai nem testreszabhatók, a számlák státusza manuálisan nem módosítható. A számlához tartozó műveletek hatására kerül az adatlap a megfelelő státuszba.

A számlázóval többféle bizonylat készíthető: ajánlat, díjbekérő, számla. Ezeknek eltérő az életciklusa, eltérő műveletekkel. Könyvelési, adójogi szempontból a számla típusú bizonylatnak van jelentősége.

A számla kiállítása csak előfizetőink számára elérhető, a tesztidőszakban ez a funkció nem használható.
Fontos, hogy amennyiben adóév közben szeretnél számlázót váltani a MiniCRM rendszerében levő számlázójára, abban az esetben mindenképpen győződj meg arról, hogy a régi számlázódban kiállított számla sorszáma és a MiniCRM rendszerben újonnan kiállított számla sorszáma eltérő legyen! Egy karakternyi eltérés már nem okoz gondot!
Ha a sorszámok megegyeznek, a NAV a MiniCRM számlázójával kiállított számlákat elutasítja, mert már ezzel a sorszámmal állítottál ki számlát!
(Pl.: 2019-E/00005 » régi számlázódban kiállítva; 2019-E/00005 » MiniCRM számlázóban kiállítva)
Ebben az esetben mielőtt kiállítanád az éles számlát, mindenképpen írd meg Ügyfélszolgálatunkra a legutolsó kiállított számlád számát és szívesen segítünk a sorszám átállításával, hogy folyatatólagos sorszámmal állíthasd ki a MiniCRM-ből a számlákat.
Ügyfélszolgálat: help@minicrm.hu