Termékek a MiniCRM-ben

Ebből a súgócikkből mindent megtudhatsz, ami érdekes lehet egy új termék felvételekor.

Tartalom:

  1. Mi a termék?

  2. Hogyan hozhatok létre új terméket?

  3. Termék felépítése

  4. Melyik terméket válasszam?

  5. Termék jogosultságok, hozzáférés

  6. Hogyan lomtárazhatok terméket és hogyan állíthatom azt vissza?

1. Mi a termék?

Mivel minden vállalkozás más és más célokkal kezd bele CRM rendszer használatába, a MiniCRM-et moduláris felépítéssel alakítottuk ki. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ritkán lesz szükséged az összes folyamatra és funkcióra amit a MiniCRM támogatni képes, így termékekbe csoportosítottunk az egyes üzleti folyamatokat. Így csak azokat a termékeket szükséges az előfizetésedhez adnod, amelyeket egyrészt használtok a cégedben, másrészt a MiniCRM-ben szeretnétek vezetni azt. Ilyen üzleti folyamat / termék például: Értékesítés, Megrendelések kezelése, Ügyfélszolgálat, Projektmenedzsment, HR, stb.

Minden üzleti folyamat egyedi, meghatározott lépésekből áll, meghatározott feladatok kapcsolódnak ezekhez a lépésekhez és specifikus adatokra van szükség a feladatok végrehajtásához is. Egy példával szemléltetve, egy új érdeklődőt nem kezelhetünk ugyanúgy, mint egy rendezvényt.

2. Hogyan hozhatok létre új terméket?

Az alábbi lépések elvégzéséhez adminisztrátori jogosultság szükséges.

Fontos, hogy az előfizetésedben szerepeljen a létrehozni, hozzáadni kívánt termék. Ezt a Beállítások — Előfizetés fülön tudod ellenőrizni.

Tipp: Egy terméktípusból többet is hozzáadhatsz a rendszeredhez. Ha például két külön Projekt termékben szeretnél vezetni két külön folyamatot, ezt minden további nélkül megteheted, nem jelent extra költséget.

  1. Kattints a MiniCRM BeállításokTermékek fülén kattints az Új termék gombra.

2. A MiniCRM-ben különböző folyamatok támogatására alkalmas termékeket találsz, ezek közül láthatsz párat az alábbi képen. Válaszd ki a hozzáadni kívánt terméket, majd kattints a Bővebben gombra, ahol egy rövid tájékoztatót találsz az adott termékről. 

Tipp: A termékeknél lévő kis lejátszó ikonra kattintva egy videós ismertetőt tekinthetsz meg az adott termékről.

A különböző termékek díjával kapcsolatban a MiniCRM Beállítások — Előfizetés fülén találhatsz információt.

3. Kattints a Hozzáadás gombra, amennyiben fel szeretnéd venni ezt a terméket.

Amennyiben nem része az előfizetésednek a hozzáadni kívánt termék, egy ilyen gombbal fogsz találkozni:

A Termék előfizetése gombra kattintva az Előfizetés fülre irányít téged a MiniCRM, ahol bepipálhatod a hozzáadni kívánt terméket, majd a jobb felső sarokban található Mentés gombra kattintva véglegesítheted az előfizetésed módosítását.

Miután létrehoztál egy új terméket, a Termék beállítások oldalra fog irányítani téged a MiniCRM. Ezen a felületen számos terméktulajdonságot beállíthatsz, amelyeket részletesen ide kattintva ismertetünk.

3. Termék felépítése

A következő képen azt láthatod, hogy hogyan néz ki egy termék főoldala.

  1. A bal oldali menüsávban látod a hozzáadott termékeidet. Az egyes termékek nevére kattintva a termék alapértelmezett főoldala fog megjelenni. A fenti képernyőfotón az Értékesítés termék főoldala látható.
  2. Középen egymás alatt látod a termékben található adatlapjaidat. Attól függően, hogy milyen folyamatot kezelsz az adott termékben, ezek jelenthetnek értékesítési lehetőségeket, projekteket, hibajegyeket, megrendeléseket, számlákat, stb. Az adatlapok sorrendjét a hozzájuk kapcsolódó következő teendő időpontja határozza meg. Legfelül látod azokat az adatlapokat, amikhez lejárt (múltbeli) feladat tartozik, utánuk jönnek az aznapi, másnapi, jövő heti, jövő havi feladatokkal ellátott adatlapok, és így tovább.

Tipp: Soha ne legyen lejárt teendőd! Ha elvégeztél egy feladatot, zárd le a teendőt, ha pedig nem foglalkoztál vele, napold el egy másik időpontra, amikor biztosan tudsz vele foglalkozni.

3. Jobb oldalon találod a kiválasztott termék státuszfáját. Az ebben szereplő státuszok mutatják a termék által támogatni kívánt folyamat nagyobb mérföldköveit.

Tipp: A termékre tekinthetsz úgy, mint egy mappára a számítógépeden, amiben az egyes adatlapok az egyes fájlokat jelölik.

 

4. Melyik terméket válasszam?

Számos előre kialakított termék közül választhatsz, amelyek a kívánt üzleti folyamatokra lettek optimalizálva. Ha azonban a kezelni kívánt üzleti folyamat teljesen egyedi, és nem találsz egy megfelelő terméket sem, célszerű a nulláról felépített Egyedi terméket választani.

Egy másik fontos szempont a választásnál a státuszfa típusa. Fix és testreszabható státuszfákkal ellátott termékek közül választhatsz. A státuszok és a státuszfa jelentőségéről ide kattintva tájékozódhatsz bővebben.

Termékek fix státuszokkal:

Termékek testreszabható státuszfával:

Mivel a MiniCRM erőssége az értékesítéstámogatás, ezt a folyamatot nézzük meg egy kicsit alaposabban. 

Ha fontos számodra az ügyfélminősítés és jelentős mennyiségű érdeklődőt kezelsz havi szinten, akkor a fix státuszokkal rendelkező Értékesítés Automtizálás terméket érdemes használnod.

A fix státuszfájú Értékesítés Automatizálás termék előnyei:

  • Az érdeklődőket egyszerűen és átláthatóan minősítheted a termék által kínált három kategória alapján (Nem célcsoport, Célcsoport, VIP).
  • Fix státuszok, amik segítenek az egyes érdeklődők közti fontossági sorrend kialakításában az alapján, hogy milyen értékesítési lehetőség rejlik bennük. Az értékesítés lépéseit (a folyamatot, amelyen az érdeklődő végigmegy) magán az adatlapon tudod majd követni.
  • Az érdeklődő automatikusan halad végig a státuszokon a folyamat aktuális állapotának függvényében.

Az alábbi képen az Értékesítési Automatizálás termék fix státuszai láthatóak.

Klasszikus értékesítés nevű termékünk ugyancsak fix státuszfával rendelkezik, ezt érdemes választanod,

  • ha direkt értékesítéssel dolgoztok, tehát ti keresitek meg az érdeklődőket
  • ha fix áras termékekkel vagy szolgáltatásokkal dolgoztok
  • ha nincs kezelhetetlen mennyiségű érdeklődő volumen, nincs szükség szigorú (automatikus) előminősítésre

A Klasszikus értékesítés fix státuszfáját az alábbi fotón láthatod.

Ebből a videóból bővebben tájékozódhatsz a fix státuszú értékesítés termék két fajtája, az Automatikus Értékesítés, és a Klasszikus Értékesítés közti különbségekről:

Ha nem akarod minősíteni az érdeklődőidet, vagy csak az értékesítés egyes lépéseire szeretnél fókuszálni, akkor valamelyik általános, testre szabható státuszokkal rendelkező termékünket célszerű választanod, például az Ügyfelek, Projektek vagy az Egyedi terméket.

Testreszabható státuszfájú termékek előnyei:

  • Testre tudod szabni a teljes folyamatot, hiszen a státuszokat magad alakíthatod ki.

Az alábbi képen a Projekt termék átalakítható státuszai láthatóak.

Projekt termék

Tipp: Tanácsadód segíteni fog a céged számára legmegfelelőbb termék kiválasztásában!

5. Termék jogosultságok, hozzáférés

A MiniCRM-ben beállíthatod, hogy az egyes felhasználók mely termékekhez férhessenek hozzá. Ezzel egyszerűbbé teheted a munkájukat, illetve elkülönítheted a különböző munkafolyamatokat.

Termék hozzáférés beállítása

Az alábbi lépések elvégzéséhez adminisztrátori jogosultság szükséges.

1. A felhasználói beállításokban válaszd ki valamelyik felhasználót.

2. A jogosultság fülön jelöld ki a termékeket, amelyekhez hozzáférést szeretnél neki adni.

Amelyik termék nincs kipipálva, ott a termékekben lévő adatlapokat sem látja majd a felhasználó, és semmilyen egyéb részéhez sem tud hozzáférni.
Az adminisztrátor kivétel, ő minden termékhez hozzáfér, és nem lehet korlátozni.

6. Hogyan lomtárazhatok terméket, és hogyan állíthatom azt vissza?

Az alábbi lépések elvégzéséhez adminisztrátori jogosultság szükséges.

1. Kattints a képernyő bal alsó sarkában található Beállítások menüpontra. Ezen belül válaszd ki a Termékek opciót, majd a megjelenő listából válaszd ki a lomtárazni kívánt terméket, és kattints rá.

2. A jobb felső sarokban található 3 pöttyre kattintva előhívható a Lomtárazás opció.

3. Végül kattints a lomtárbahelyezés gombra és kész is vagy.

Visszaállítás

Az alábbi lépések elvégzéséhez adminisztrátori jogosultság szükséges.

1. Kattints a képernyő bal alsó sarkában található Beállítások menüpontra. Ezen belül válaszd ki a Termékek opciót, majd kattints a jobb felső sarokban található Lomtár gombra.

2. Keresd meg a listában azt a terméket, amit vissza szeretnél állítani és kattints a nevére.

3. A jobb felső sarokban kattints a Visszaállítás gombra, és kész is vagy.