Facebook Lead Ads Connector
Mit tud a Facebook Lead Ads Connector?
A MiniCRM űrlapjai összeköthetőek a Facebook Lead Ads űrlapokkal.
A funkció segítségével a lead gyűjtő Facebook kampányokból szerzett kontaktok ahogy kitöltik a hirdetésbe épített űrlapot, azonnal MiniCRM-be kerülnek.
A Facebook Lead Ads leírása itt található:
https://www.facebook.com/business/ads/lead-ads?ref=ens_rdr
Az integráció lépései
1.) Hozz létre egy “hagyományos” űrlapot
Használhatsz rejtett mezőket, visszaigazoló emailt, bármit amit normál webes használat esetén is. Egyedül a köszönő oldal beállítás nem fog érvényesülni, azt a Facebook űrlap szerkesztőjében fogod tudni megadni.
Kötelező mezőkkel óvatosan bánj. Ami MiniCRM-ben kötelező mező, azt a Facebook-os űrlapon is kötelezőre kell állítanod. Technikai limitációk miatt a MiniCRM-es hibaüzenetek nem jutnak el a Facebook felhasználókig. Ha a Facebook-os űrlapot a felhasználó kitöltötte az ott beállított szabályok szerint, akkor már tovább is lép. És csak ezután, a háttérben küldi a regisztráló adatait tovább MiniCRM felé a Facebook. Ezért érdemes a MiniCRM-es űrlapot megengedőre állítani (minden mező opcionális) és a Facebook űrlapon állítani kötelezőséget.
Lista mezők esetén alaposan tesztelj és figyelj arra, hogy betűre pontosan ugyanazok az értékek legyenek a Facebook űrlapon mint a MiniCRM-es űrlapon.
MiniCRM-es űrlapokról szóló help oldalaink:
https://www.minicrm.hu/help/?s=%C5%B1rlap
2.) Facebook “Page admin” jog ellenőrzés
Bizonyosodj meg róla Facebook Business Settings-ben, hogy “Page admin” joggal rendelkezel a kiválasztott oldalon.
3.) Adj magadnak “Lead Access” jogot
Szintén Facebook Business Settings-ben, az Integrations / Lead Access alatt a kiválasztott oldalhoz tartozó “People” fülön adj magadnak hozzáférést.
4.) Készítsd el a Facebook űrlapot
Ha még nincs meg, készítsd el a Facebook űrlapot, amin keresztül érdeklődőket szeretnél gyűjteni. Ezt a Facebook oldalad “Publishing tools” / “Forms library” képernyőjén tudod megtenni.
5.) Lépj be a MiniCRM Facebook Lead Ads Connector-ba
Az alábbi oldalon lépj be Facebook fiókoddal:
6.) Válassz Facebook oldalt
Válaszd ki a listából azt a Facebook oldalt, amelyiken az űrlap van amit szeretnél MiniCRM-el összekötni.
6.) Válassz Facebook űrlapot
Válaszd ki a listából azt az űrlapot amelyiket szeretnéd összekötni a MiniCRM-el.
7.) Másold be a MiniCRM űrlap kódját a Connector-ba
MiniCRM-en belül navigálj el arra az űrlapra, amin keresztül szeretnéd fogadni a leadeket. Másold ki vágólapra az egy soros weboldal beillesztő javascript kódját.
Majd illeszd be azt a MiniCRM Facebook Lead Ads Connector-ba és utána nyomd meg az “Összekapcsolom” gombot:
8.) Válassz ki melyik mező hova kerüljön
Válaszd ki, hogy az egyes Facebook űrlap mezők melyik mezőbe kerüljenek a MiniCRM-es űrlapodon. Ha végeztél a mezők kiválasztásával a “Mentem” gombra kattintva kösd össze a két űrlapot.
9.) Engedélyezd a lead hozzáférést
Facebook Business Settings-ben engedélyezd a MiniCRM Lead Ads Connector-nak a leadek letöltését. Válaszd ki a Connector-t majd kattints az “Assign Access” gombra. Ellenőrizd, hogy a sor végén zöld pötty mellett az “Access” szót látod.
Addig nem fog megjelenni ebben a listában a “MiniCRM Lead Ads Connector” amíg legalább egy űrlapot össze nem kötsz a fenti lépések segítségével.
Ha csak a fenti lépéseket hajtod végre és ezt kihagyod, akkor a hirdetésedre jelentkező érdeklődőket nem fogja továbbítani a Facebook a MiniCRM-be.
10.) Ellenőrizd az összekötést
Facebook oldalad “Publishing tools” / “Leads Setup” képernyőjén ellenőrizd, hogy a “MiniCRM Lead Ads Connector” összekötése sikeres-e.
11.) Teszteld az űrlapot
Facebook oldalad “Publishing tools” / “Forms Library” képernyőjén az összekötött űrlap “Preview” funkcióját használva töltsd ki az űrlapot és ellenőrizd, hogy regisztációd megérkezik-e MiniCRM-be.
Fontos: Facebook felhasználónként egy űrlapot csak egyszer tudsz tesztelni. További kitöltéseket már figyelmen kívül hagyja a Facebook és nem küldi tovább MiniCRM-be.
Ha egy űrlapot többször is tesztelni akarsz, vagy ellenőrizni akarod az összekötés sikerességét, használd a Facebook fejlesztőknek szánt Lead Ads tesztelő eszközét:
https://developers.facebook.com/tools/lead-ads-testing
Ezzel tudsz korábban beküldött lead-et törölni. MiniCRM-ből nem törlődik a teszt regisztrációd ilyenkor, csak a Facebook előzményekből. Így újra ki tudod tölteni az űrlapot és megnézheted, hogy az aktuális beállításokkal hogyan érkeznek meg adatait MiniCRM-be.
A Facebook csak az összekapcsolás után regisztrálókat továbbítja MiniCRM-be. Ha egy már korábban is aktív űrlapot kapcsolsz össze a MiniCRM-el, akkor akik összekapcsolás előtt regisztráltak, azokat töltsd le és importáld vagy gépeld be a MiniCRM-be. Ebből nem lesz duplikáció.
12.) Készíts lead ads kampányokat
Nincs más hátra mint a lead ad kampányok elkészítése. Ehhez segítséget a Facebook súgójában találsz: