„Próbáltunk olyan céget csinálni, amiben nincsenek rossz példák” – fogalmazta meg a Starschema alapításának kulcsgondolatát Csillag Péter, a Cégépítők Podcast aktuális vendége. A Starschema egy egyszerű startupként indult, ám hatalmas utat járt be az elmúlt 15 évben. Olyan ügyfelekkel dolgoztak együtt, mint a Netflix, a Facebook vagy az Apple. Eredményeik pedig nemzetközi viszonylatban is szemmel jól láthatóak. Erről az építkezési folyamatról beszélgettünk, valamint arról, hogy miért döntöttek 2022-ben az exit mellett, és mivel tölti Péter azóta az idejét.
15 dolog, ami nélkül nem lehet jól működő szervezetet építeni – Marketing Fesztivál Különkiadás
„A legdrágább kincsünk az időnk” – ezzel a felütéssel kezdte előadását Egerszegi Krisztián, a MiniCRM tulajdonosa és a Cégépítők Podcast alapítója és műsorvezetője a Marketing Fesztiválon. Ebből a rendhagyó epizódból megtudhatjuk, mi az a 15 dolog, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy egy jól működő szervezetet építsünk. A naggyá válás művészetének esszenciája mellett Krisztián 6 sikeres vállalkozó kulcsgondolatát is összegyűjtötte útravalóként. Ezt a rövid, ám velős adást tehát nemcsak meghallgatni, kijegyzetelni is érdemes.
7+1 pro tipp az ügyfél-elégedettség növeléséhez
Nem hívtak fel a megbeszélt időpontban, lehetetlen volt őket elérni e-mailben, semmibe vették a panaszomat, késve érkezett meg a rendelés – csupa mindennapos, teljesen átlagos ügyfélpanasz egy random cégnél. Vajon mekkora eséllyel fog az ügyfél még egyszer ettől a cégtől vásárolni, és vajon mekkora az esélye, hogy másoknak is ajánlja a terméket, szolgáltatást? Alighanem zéró.
Márpedig a hűséges, visszatérő és a jó hírünket terjesztő ügyfélnél aligha van értékesebb. Ilyenekre viszont csakis akkor tehetünk szert, ha kiemelt fordítunk az ügyfélélményre, és mindent megteszünk annak javításáért. Aktuális blogbejegyzésünkben hét olyan tippet ismerhetsz meg, melyekkel gyorsan és hatékonyan növelheted a vevők elégedettségét.
ÚJ: Felhasználók kezelése
Miért nem lehet lekapcsolt felhasználót törölni a MiniCRM-ben?
Tudjuk, hogy ez a kérdés sok ügyfelünkben felmerül, így elkészítettünk egy videót, amiben a felhasználók kezelése minden praktikáját bemutatjuk. Egy friss fejlesztés is apropója a videónak: az új felhasználó termék hozzáféréseit immár néhány kattintással beállíthatjátok, illetve új felhasználó hozzáadásakor a meghívó emailben lévő link és gomb az eddigi 24 óra helyett már egy teljes héten keresztül él, így könnyebb belépni az újoncnak.
Tovább olvasomA MiniCRM-mel nem egy végtelen mókuskerék a munkavégzés – Leskó Norbert
„Nem kell elsőre tökéletes terméket fejleszteni. Meg kell találni azt a fájdalompontot, amit ha megoldok, akkor elég sok hülyeséget el fognak nézni az elején” – osztotta meg gondolatait Leskó Norbert, a Cégépítők Podcast aktuális vendége, aki az Árukereső és a MiniCRM alapítójaként számos termékfejlesztési projektet vitt már sikerre. A MiniCRM példája megmutatta, hogy az operatív feladatok menedzselése nem minden esetben egy végtelen mókuskerék. Azzal, hogy a belső projektek és az ügyfeles projektek kezelése is bekerült a CRM fogalomtárba, egy olyan termék jött létre, ami sok cégvezető álma volt korábban.
Felelősségbiztosításra a te cégednek is szüksége lehet
Amikor beülünk az autóba, felkészülünk arra, hogy esetleg másoknak kárt fogunk okozni. Tudjuk, hogy benne van a pakliban, ezért is kötünk olyan biztosítást, ami helyt áll helyettünk, vagyis kifizeti a másik autóban keletkezett kár összegét. Ezt kötelező biztosításként ismerjük, vagy hivatalos nevén kötelező gépjármű-felelősségbiztosításként.
Károkat azonban nemcsak a volán mögött ülve okozhatunk, hanem az élet más területein is. Az sem ritka, hogy nem magánemberként hibázunk, hanem a cégünk kerül olyan helyzetbe, hogy mások értékeiben, egészségében vagy tulajdonában kár keletkezzen. Pontosan ezekre a helyzetekre nyújt megoldást egy céges felelősségbiztosítás. De vajon mit kell tudni ezekről a termékekről, és mikor lehet hasznos választás a te vállalkozásodnak? Olvass tovább a válaszokért!
A fenntartható versenyelőnyhöz gyorsabban kell fejlődnünk, mint a konkurencia – Zajdó Csaba
„Az intenzív önfeljesztésnek vagyok a híve” – vallja Zajdó Csaba, a Cégépítők Podcast aktuális vendége, aki számos céget sikerre vitt az elmúlt 16 év során. A nevéhez fűződik a WebshopExperts, OptiMonk, Conversific, Innonic és a Shoprenter is, ami több mint 6000 magyar webáruház motorja. Csaba szerint nem kell világmegváltó ötlet a növekedéshez, egy szolgáltató cég működtetése tökéletes tanulóterep. A titok, hogy soha nem szabad passzívan szemlélni a problémákat, hanem keresni kell valakit, aki ahhoz a területhez jobban ért és tőle tanulni.
„Az egyetlen hosszú távon fenntartható versenyelőny az az, ha gyorsabban fejlődünk, mint a konkurencia” – vélekedik Zajdó Csaba, aki nem félt a paradigmaváltástól, és stabilan működő üzleti modelleken is mert változtatni a fenntarthatóság és a növekedés érdekében. A nyitottság mellett fontos az elengedés is. Általában azoknak a cégvezetőknek megy nehezebben átadni a stafétát, akiknek nincs helyette pótlék. Ezért jó, ha az egyik értékteremtő projekt mellett van másik, izgalmas, kihívásokat tartogató feladat is.
Mi az a ChatGPT, és miért folyik a csapból is?
Aki nem egy kő alatt töltötte az elmúlt néhány hetet, az biztosan találkozott már a ChatGPT szóval. Egészen szélsőséges vélemények is keringenek az interneten. Valaki szerint eljött a világvége, mások a mesterséges intelligencia diadalának tekintik a programot. Sokan pedig attól tartanak, hogy a szoftver teljesen átalakítja a munkaerőpiacot, és számos szakmának hozza el a végítéletet. Mi tagadás, ennek az utóbbinak akár lehet némi realitása is.
De mi is a ChatGPT pontosan, miért kavart ekkora port, és milyen lehetőségeket rejt magában? Erre a kérdésre keressük a választ aktuális blogbejegyzésünkben, amiből minden fontosat megtudhatsz a Chat Generative Pre-trained Transformerről.
A Dumaszínház nem vicc, kőkemény üzlet – Litkai Gergely
“A nehéz választások igazán arról szólnak, hogy ott nincsen jó alternatíva” – mondja a Cégépítők podcast aktuális vendége, Litkai Gergely, aki jogászként végzett, majd több multinacionális cégnél is dolgozott. Azonban az élet más irányba terelte, amit egy cseppet sem bánt meg, ugyanis ma a Magyarországon piacvezetőnek számító Dumaszínház produkciós vezetője, alapítója és egyik tulajdonosa.
9+1 tipp, hogy fenntarthatóbb legyen a vállalkozásod
„Mára, alig kétszáz év alatt, szinte teljesen elpusztítottuk ennek az egykor egészséges bolygónak a létfenntartó rendszerét – főleg azzal, hogy termodinamikai dáridót rendeztünk az ásványi energiahordozókkal” – így fogalmazott a híres amerikai író, Kurt Vonnegut a kétezres évek elején.
Nehéz vitatkozni a szavaival, mégis mintha az azóta eltelt közel két évtizedben valami megváltozott volna. Ma már egyéni és céges szinten is középpontba került a fenntarthatóság fogalma, aminek csak egy szelete a fosszilis energiahordozóktól való megszabadulás. Egyre több és több cég tűzi zászlajára a felelős és fenntartható vállalat eszméjét. De mit takar ez pontosan, és mit tehetsz, hogy a te üzleted is megfeleljen a zöld kritériumoknak? Olvass tovább, cikkünkben tíz fontos tanácsot szedtünk össze.